Finanțe

Școala de Bani organizează a doua ediție EduFinFest

Reading Time: 5 minute

BCR, prin Școala de Bani, cel mai amplu și longeviv program de educație financiară din România, în colaborare cu Asociația Educație pentru Succes, a organizat a doua ediție a EduFinFest.

Evenimentul a marcat Ziua Națională a Educației Financiare, pe 11 aprilie, și este un festival al cunoașterii, prin care noțiunile de educație financiară și antreprenorială sunt aduse în atenția publicului.

Ediția de anul acesta a oferit tinerilor din București noțiuni practice despre cum își pot susține planurile de viață prin decizii financiare inteligente, dar și informații despre cum își pot îmbunătăți relația cu banii și care sunt primii pași pentru independența financiară.

„Investiția pentru un viitor mai bun se află în centrul programelor Școala de Bani, iar EduFinFest este un alt instrument prin care aducem în atenție perspectiva pe termen lung a educației financiare și a abilităților de viață. De altfel, toate proiectele noastre pentru tineri și profesori integrează noțiuni financiare și competențe cheie și se bazează pe un proces educațional continuu, adaptat la nevoile și dinamica fiecărei generații. Rolul nostru, la BCR, este să normalizăm conversațiile despre bani, planificare și independență financiară, astfel încât tinerii să fie expuși la ce înseamnă dezvoltarea unui plan de viață sustenabil, dar și la comportamente responsabile în raport cu banii și munca. Pentru că educația financiară este, în sine, educație pentru viață. Merge cu mult mai departe de înțelegerea conceptelor financiare și a produselor bancare și se reflectă în toate ariile vieții noastre: de la împlinire personală, la calitatea vieții de familie, rezultatele de la locul de muncă și evoluția comunității”.

Sergiu Manea, CEO BCR

EduFinFest 2023

Tinerii prezenți la EduFinFest, elevi ai Școlii Comerciale Superioare Nicolae Kretzulescu, au participat la o discuție despre primii pași pentru independența financiară alături de Sergiu Manea, CEO BCR. La discuție au mai participat deputatul George Tuță, inițiatorul legii prin care ziua de 11 aprilie a fost instituită Ziua Educației Financiare, psihoterapeuta Diana Stănculeanu, specializată în consiliere profesională pentru tineri, și Vrînceanu Costin Marian, creatorul de conținut cunoscut drept Jaxi.

În cadrul EduFinFest, elevii au avut ocazia să afle mai multe despre dezvoltarea competențelor cheie și noțiunile de educație financiară care îi pot ajuta să pornească cu dreptul în carieră – atât din sfaturi, cât și din experiențele de viață personală și profesională ale vorbitorilor. De asemenea, liceenii au aflat și despre resursele pe care programul Școala de Bani le pune la dispoziție gratuit, care îi  ajută să își construiască o relație mai bună cu banii, dar și despre proiectele care vin în sprijinul profesorilor, astfel încât aceștia să poată integra educația financiară și pentru abilități de viață în predarea materiilor lor.

La final, elevii au explorat Harta independenței financiare, un instrument de orientare în carieră dezvoltat de psihoterapeuta Diana Stănculeanu pentru Școala de Bani și EduFinFest, prin care tinerii sunt ghidați în a-și stabili obiective personale și financiare clare pentru viața de adult.

„A-i echipa pe copiii noștri cu instrumente și resurse care să îi ajute să se descurce bine în viață este unul dintre cele mai importante obiective de dezvoltare. Pentru a fi bine cu noi și a avea succes, este important să atingem un bun nivel de autocunoaștere, să identificăm acele trăsături de personalitate, interese și valori care ne recomandă către un drum profesional sau altul. Conștientizarea relației cu banii, a valorii și semnificației pe care aceștia le au în viața noastră, a felului în care răspund diferitelor noastre nevoi, reprezintă o etapă esențială în procesul complex al educației financiare, iar însoțirea copiilor pe acest drum, încă din adolescență, este importantă și benefică”.

Diana Stănculeanu, psihoterapeut

În perioada 11-24 aprilie, tinerii din România cu vârste între 16 și 24 de ani pot descărca gratuit Harta independenței financiare de pe www.scoaladebani.ro/EduFinKit. Ei au parte astfel de un dublu beneficiu: accesează sfaturi pentru carieră și planificare financiară, pentru a se pregăti de un start bun în viața de adult, și, în același timp, intră într-o tombolă cu premii, unde pot câștiga un smartphone iPhone 14, trotinete electrice sau căști Apple AirPods.

Școala de Bani, sprijin pentru educația financiară și de viață

EduFinFest continuă misiunea BCR și Școala de Bani de a contribui la îmbunătățirea standardului de viață al tinerilor și adulților din România, prin promovarea deciziilor financiare și de viață inteligente. Peste 600.000 de români au beneficiat până în prezent de educație financiară prin cursurile și resursele puse la dispoziție de Școla de Bani. 

În 2023, aproape 22.000 de copii și adulți au învățat să aibă o relație mai bună cu banii și să își seteze obiective financiare în cadrul atelierelor gratuite Școala de Bani, organizate de angajații BCR. Dintre aceștia, aproape 6.000 au fost elevi de liceu, 5.000 elevi de gimnaziu, respectiv 8.500 copii de grădiniță sau clase primare.

Doar în ultima săptămână, cu ocazia Zilei Educației Financiare, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București, profesorii  BCR au organizat ateliere de educație financiară pentru peste 1.000 de elevi din toate sectoarele Capitalei. În cadrul atelierelor, copiii și adolescenții au învățat despre istoria banilor, valoarea unui obiect, felul în care toate procesele economice sunt conectate la nivel global, planificarea bugetului personal, diferența dintre nevoi și dorințe, importanța economiilor, stabilirea unor obiective financiare realiste și dezvoltarea unui plan pentru atingerea lor.

În plus, în septembrie 2022, BCR și Școala de Bani au lansat LifeLab, un program-pilot de educație financiară și dezvoltare a abilităților de viață ale elevilor, derulat alături de FabLab și Asociația Edupedu.  Programul se desfășoară pe parcursul întregului an școlar 2022-2023, în două școli din România, din Câmpulung Muscel și Poiana Mărului. În proiect iau parte cei peste 1.100 de elevi ai celor două școli și peste 50 de profesori, care s-au înscris pentru a deveni „profesori de viață”.

Începând din primăvara acestui an, Școala de Bani va lansa și un curs special pentru profesori dezvoltat alături de Casa Corpului Didactic Prahova. Cursul „Școala de bani: Educatie interdisciplinară pentru inteligența financiară” este un program de formare continuă pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, în curs de acreditare, prin care profesorii vor dobândi cunoștințe de educație financiară și informații despre cum pot integra noțiunile de educație financiară la clasă, indiferent de materia predată, luând în calcul nevoile de învățare ale elevilor. Programul va fi deschis profesorilor din toată țara și va cuprinde 4 sesiuni a câte 5 ore de curs, desfășurate online. Vor fi organizate 4 module pe parcursul anului 2023, primele fiind planificate pentru luna mai, urmând ca la fiecare modul să poată participa până la 25 de profesori.

Școala de Bani este un proiect al Băncii Comerciale Române, lansat în 2016, care a devenit cel mai amplu program de educație financiară din România. Peste 1.500 de angajați ai BCR au devenit, în mod voluntar, profesori de educație financiară, urmând cursuri specializate, și au reușit să ofere astfel de cursuri gratuite către mai mult de jumătate de milion de români – copii, tineri și adulți. Cei interesați se pot înscrie la cursuri prin completarea formularului disponibil pe site-ul proiectului sau printr-un email la scoaladebani@bcr.ro. Partenerii proiectului Școala de Bani sunt Școala de Valori, Asociația Fab Lab, Edupedu și Asociația Educație pentru Succes.

Team

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

6 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

6 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

8 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

11 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

11 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

13 ore ago