Companii

Schimbări în acționariatul Nordic Group

Reading Time: 3 minute

Familia Moldoveanu preia pachetul majoritar al Nordic Food și Nordic Logistic, companii românești specializate în import, marketing și distribuție de produse alimentare premium. Tranzacția a fost autorizată de Consiliul Concurenței.

În urma schimbărilor, familia Moldoveanu, respectiv Ciprian Moldoveanu, general manager Nordic Food și tatăl său,Valentin Moldoveanu, unul dintre cei trei fondatori Nordic Group, dețin 94% din acțiuni, Sara Pufan, asociat, rămâne cu un pachet minoritar, în timp ce Iulia Stana a decis să se retragă din business, anunță compania, într-un comunicat de presă.

Tranzacția reprezintă un pas firesc în procesul de dezvoltare a celor două companii, odată cu schimbarea strategiei de business și a generațiilor de antreprenori. Ciprian Moldoveanu va păstra atribuțiile de management în cadrul grupului, fiind direct responsabil de planul de dezvoltare strategică a acestuia.

„Am preluat managementul Nordic Food și Nordic Logistic cu mare responsabilitate și mi-am propus să duc aceste companii la următorul nivel. În ultimul an am trecut printr-un amplu proces de schimbări care au ajutat la conturarea noii viziuni a grupului. Credem că noua structură de acționariat ne va susține strategia și ne va permite să ne concentrăm asupra obiectivelor pe care ni le-am propus, accelerând astfel implementarea noii viziuni. Mulțumesc partenerilor pentru viziune și dedicare”, a declarat Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food.

Tranzacția reconfigurează profilul Nordic Group, consolidându-i poziția în zona de import, distribuție și transport de produse alimentare premium. Fondat în anul 1991 de trei antreprenori români, Nordic Group cuprindea patru companii distincte: Nordic Food, cu 70% din cifra de afaceri a întregului grup, Nordic Logistic, Nordic PetFood Production și Nordic Petfood Distribution. La începutul lunii august, Nordic PetFood Production și Nordic Petfood Distribution au fost preluate de compania belgiană United Petfood Group.

Specializate în importul, distribuția și transportul de produse alimentare premium, Nordic Food și Nordic Logistic sunt în topul celor mai mari jucători din piața de profil, cu un portofoliu de circa 2.500 de produse alimentare, distribuite către segmentul Retail, HoReCa și Cofetării. În prezent, Nordic Group are o echipă de 460 de angajați, un portofoliu de 4.000 de clienți și deține o suprafață de depozitare de peste 8.000 de metri pătrați.

„Pentru Nordic Food și Nordic Logistic, 2018 este un an al oportunităților și al dezvoltării. Am dat startul prin achiziția Dupont Ingredient, unul dintre principalii noștri competitori pe zona de produse dedicate profesioniștilor din cofetării și HoReCa. A urmat o investiție de 150.000 de euro în noul sistem de Warehouse Management System, programul de dezvoltare a echipei care a presupus o investiție de peste 100.000 de euro și inaugurarea depozitului din comuna Florești. Credem că putem duce grupul la următorul nivel, iar schimbările sunt parte a acestui proces”, a explicat Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food.

Înființată în anul 1994 cu 100% capital românesc, sub denumirea de Nordic Import-Export, Nordic Food este o companie de vânzări, marketing și merchandising cu acoperire națională. Compania colaborează cu cei mai mari producători din întreaga lume și are în portofoliu peste 2.500 de produse alimentare premium împărțite în cinci categorii: produse proaspete, produse uscate, fructe&legume, produse congelate și ingrediente specializate. În topul brandurilor cu cele mai mare vânzări în România se află: crema Hulala, Costa D’Oro, Cirio, Alpro, Dole. Produsele internaționale premium ajung în toată țara prin intermediul celor 4.000 de clienți. Nordic Food are o echipă de 265 de angajați și a înregistrat în 2017 afaceri de 53 milioane de euro.

Nordic Logistic a fost înființată în anul 2008. Are o echipă de aproximativ 200 de angajați și operează cinci depozite în țară: București, Bacu (lângă Ciorogârla), Constanța, Cluj și Izvin (Timișoara). Cifra de afaceri a companiei a fost de peste 19 milioane de lei în 2017 (circa 4 milioane de euro), în creștere cu aproape 20% față de anul precedent.

Oana Voinea

Recent Posts

Neoversity, o nouă platformă educațională, caută să rezolve criza orientării în carieră a Gen Z

Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…

17 minute ago

Maxim istoric de Black Friday 2024 prin canalele Băncii Transilvania

Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…

20 de ore ago

Black Friday la eMAG cu rezultate impresionante. Creștere de 22%, vânzări de aproape 900 milioane lei

A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…

o zi ago

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

2 zile ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

2 zile ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

2 zile ago