Stiri

Schimbare majora la TikTok pentru a combate dezinformarea din Europa. Ce a fost implementat

Reading Time: 3 minute

Pe măsură ce platforma se dezvoltă, comunitatea din Europa are în continuare o importanță deosebită pentru TikTok. În doar patru ani, compania a continuat să investească în regiune, iar în prezent mii de angajați lucrează pentru a păstra platforma un loc sigur, incluziv și autentic pentru comunitatea creativă de peste 100 de milioane de persoane din Europa.


În ultimii ani, TikTok și-a luat angajamentul de a construi încrederea comunității prin și mai multă transparență – fie că este vorba despre rapoartele trimestriale pentru aplicarea Regulilor Comunității, semnarea voluntară a Codurilor privind dezinformarea și discursul motivat de ură sau dezvoltarea platformei API de cercetare. De curând, TikTok a luat parte la procesul colaborativ de creare a Codului Consolidat de Bune Practici privind Dezinformarea al UE, iar compania este încântată să anunțe astăzi primul raport de referință în cadrul noului Cod, având la bază activitatea platformei în calitate de semnatar al codului anterior.


De la publicarea noului Cod din iunie 2022, TikTok a lucrat intens alături de Grupul operativ permanent al Codului și alte subgrupuri pentru a oferi cât mai multe detalii legate de platformă. Acest lucru face parte din eforturile continue ale TikTok de a implementa cerințele Actulului legislativ pentru serviciile digitale (Digital Service Act), în cadrul căruia va funcționa noul Cod. De asemenea, demonstrează angajamentul ferm al companiei în legătură cu adoptarea și îndeplinirea obligațiilor, ca platformă responsabilă și de încredere.


Primul raport de referință al TikTok include peste 2.500 data points din cadrul a 30 de țări membre UE și SEE și acoperă ultimele trei luni ale anului 2022. Printre cele mai importante aspecte se numără:

  • Din 10.000 de vizualizări, mai puțin de 1 vizualizare a fost la conținutul identificat și eliminat pentru că încălca politicile platformei privind dezinformarea
  • TikTok nu permite actorilor politici să afișeze publicitate pe platformă, așa că a eliminat 191 de reclame care încălcau această politică. În plus, platforma adoptă o abordare multidimensională pentru aplicarea politicilor ferme pentru publicitate care interzic în mod clar comportamentele și conturile înșelătoare și neautentice.
  • Pe lângă măsurile luate pentru a proteja comunitatea împotriva dezinformării, TikTok a conectat oamenii la surse oficiale de informare pentru subiecte importante precum Covid-19, Holocaustul sau războiul din Ucraina. De exemplu, din iulie 2020, hub-ul de informații despre Covid-19 al TikTok a avut peste 5 miliarde de vizualizări la nivel global. De asemenea, odată cu începerea războiului din Ucraina, platforma a oferit sfaturi de alfabetizare digitală create în parteneriat cu National Association for Media Literacy Education (NAMLE) și MediaWise cu scopul de a ajuta comunitatea să evalueze și să ia decizii legate de conținutul vizualizat online.


Platforma este încântată să ofere aceste detalii pentru prima dată si recunoaște că sunt în continuare o mulțime de lucruri de făcut. Prin urmare, în următoarele luni, TikTok va investi într-o serie de initiațive, precum:

  • Va continua eforturile de a oferi comunității noi instrumente de siguranță și resurse în aplicație, precum extinderea politicii privind etichetarea entităților media controlate de stat (care include acum toate cele 27 de țări membre UE).
  • Va continua să investească în activitatea de eliminare a informațiilor înșelătoare legate de războiul din Ucraina și să ia măsuri împotriva conținutului și comportamentelor care amenință siguranța platformei, în timp ce oferă resurse dedicate pentru a proteja comunitatea.
  • Va extinde programul de fact-checking în cadrul țărilor din UE/SEE pentru a îmbunătăți acoperirea lingvistică și pentru a crește volumul cererilor.
  • Va consolida modul în care abordează dezinformarea în politicile pentru publicitatea pe platformă.

Angajamentul TikTok pentu transparența


TikTok consideră că Codul de Bune Practici privind Dezinformarea reprezintă un pas important pentru industrie. În calitate de platformă mai nouă, compania consideră că se află într-o poziție unică de a inova în căutarea de soluții pentru provocările de lungă durată din industrie. TikTok va continua să investească masiv pe măsură ce va colabora cu alte organizații pentru a combate dezinformarea și promova experiențe online autentice pentru comunitate.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Spațiu dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor, deschis în București

În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…

3 ore ago

O fabrică de baterii se va construi la Oradea cu tehnologie Lockheed Martin

Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…

11 ore ago

„Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al grupului DIGI

Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…

17 ore ago

Jason Silva: Viitorul e cibernetic și psihedelic

Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…

17 ore ago

Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…

18 ore ago

Cifră de afaceri de 3,57 mld. $ pentru Rompetrol Rafinare în primele nouă luni din 2024

Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…

18 ore ago