Schimbare majoră la Arctic. Compania se va numi de acum Beko România
Reading Time: 3 minuteArctic SA, liderul pieței de electrocasnice din România, devine din aprilie 2-24 Beko România, aliniindu-se la noua identitate corporativă la nivel global.
Transformarea face parte din procesul prin care Arçelik își va redenumi operațiunile globale sub brandul corporativ internațional Beko. Decizia luată în 9 aprilie 2024 de Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor, prin care Arctic SA devine Beko România SA, marchează o etapă importantă în evoluția companiei. Procesul de rebranding corporativ nu va avea consecințe asupra activității de zi cu zi a companiei, ci este menit să îi consolideze poziția pe piața internațională.
„Suntem entuziasmați de această nouă etapă și de direcția pe care Beko o conturează pentru următorii ani. Rămânem fideli obiectivelor noastre de a oferi servicii de excepție pentru clienți, de a dezvolta soluții inovatoare și de a pune pe piață produse de calitate superioară. În plus, suntem nerăbdători să ne implicăm în explorarea unor oportunități și idei pentru colaborări constructive, cu scopul de a contribui la un viitor mai bun pentru industria de electrocasnice. Sunt mândru să mă aflu la conducerea companiei într-un moment atât de important pentru echipa noastră. De-a lungul anilor petrecuți aici am dezvoltat o legătură specială cu România, iar decizia de astăzi reprezintă un nou pas în angajamentul meu față de această țară care mi-a devenit acasă.”
Murat Büyükerk, Chief Executive Officer, Arctic
Compania va asigura continuitatea tuturor brandurilor din portofoliu care generează valoare locală, astfel că brandul Arctic nu va fi afectat de schimbarea numelui companiei.
Rolul României în cadrul Beko
Din 2002, grupul turc Arçelik a investit în România peste 391 de milioane de euro în dezvoltarea capacității de producție, dar și în noi tehnologii sau sisteme moderne de management al producției.
România își păstrează rolul strategic în cadrul Beko, datorită celor două fabrici – cea de frigidere de la Găești și cea de mașini de spălat rufe de la Ulmi. Aceasta din urmă este singura unitate de producție Industry 4.0 a grupului care a primit din partea Forumului Economic Mondial (WEF) statutul de Sustainability Lighthouse, în semn de recunoaștere a performanțelor sale în materie de sustenabilitate.
În prezent, 84% din producția totală din fabricile de la Găești și de la Ulmi este exportată în peste 80 de țări. În România se produc trei branduri puternice – Arctic, Beko și Grundig, care oferă consumatorilor produse de înaltă calitate, la standarde internaționale.
„Această schimbare este o oportunitate majoră pentru România și un moment definitoriu în istoria companiei noastre. Prin asocierea cu un brand corporativ puternic cum este Beko, avem acum șansa să ne consolidăm poziția pe piața internațională și să contribuim la promovarea și dezvoltarea industriei electrocasnicelor din țara noastră. De asemenea, această tranziție este esențială pentru a sprijini creșterea noastră deja solidă la nivel global, consolidând în același timp încrederea și loialitatea retailerilor față de brandurile noastre.”
Gabriel Eremia, Director de Marketing & Product Management, Arctic
Arçelik a realizat în ultimele două decenii o creștere semnificativă prin investiții și achiziții în diverse regiuni ale lumii, devenind un lider global cu subsidiare în 57 de țări și cu 45 de unități de producție în 13 state. Pe parcursul acestui an, toate operațiunile globale vor fi reunite sub un singur nume de brand corporativ – Beko.
Compania deține în România două dintre cele mai mari fabrici de electrocasnice din Europa continentală, fabrica de la Găești unde au fost produse până în prezent peste 44 de milioane de aparate frigorifice și fabrica de mașini de spălat din Ulmi, prima fabrică Industry 4.0 din România, dotată cu cele mai recente tehnologii în materie de robotizare, inteligență artificială, machine learning și automatizare a proceselor, în care au fost produse până în prezent peste 4 milioane de unități.
Arctic este liderul pieței de electrocasnice locale. Cu o istorie de peste jumătate de secol, compania exportă în prezent 84% din producția totală în peste 80 de țări. Arctic a devenit parte din Arçelik din 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție, integrând sustenabilitatea ca parte centrală a modelului său de afaceri
Arctic și-a menținut în 2023 poziția de lider în clasamentul brandurilor autohtone, ocupând, pentru al patrulea an consecutiv, primul loc în Top „Cele mai puternice branduri românești”, conform studiului realizat de compania de cercetare Unlock Market Research și Biz.
Cu peste 55.000 de angajați la nivel mondial, Beko are subsidiare în 57 de țări și 45 de fabrici în 13 țări. Beko deține 22 de mărci proprii sau utilizate cu licență limitată: Arçelik, Beko, Whirlpool, Grundig, Hotpoint, Arctic, Ariston, Leisure, Indesit, Blomberg, Defy, Dawlance, Hitachi, Voltas Beko, Singer, ElektraBregenz, Flavel, Bauknecht, Privileg, Altus, Ignis, Polar. Beko a devenit cea mai mare companie de produse electrocasnice din Europa conform cotei cantitative de piață (pe baza volumelor) și a ajuns la o cifră de afaceri consolidată de 8 miliarde de euro, în 2023.
Cele 31 de centre de cercetare-dezvoltare și design Beko din întreaga lume găzduiesc peste 2.300 de cercetători, deținând peste 3.500 de cereri de brevete internaționale înregistrate până în prezent.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz