Schimbare de management la Saatchi & Saatchi PR
Reading Time: 3 minuteLarisa Petrini paraseste Saatchi & Saatchi Public Relations si ii preda stafeta lui Radu Florescu. Noul brand sub care va functiona agentia din ianuarie 2015 este Centrade PR.
Despre aceasta decizie, dar si despre noul business pe care urmeaza sa-l lanseze, povesteste in interviul pe care l-a acordat Biz.
In prezent, Larisa Petrini este Health & Wellbeing Coach, certificata de Institute of Integrative Nutrition din New York si ambasador Jamie Oliver pentru Food Revolution Day in Romania. Este trainer acreditat de peste opt ani si anul acesta a lansat pe piata romaneasca primul curs de Nutritie & Wellbeing.
S-a alaturat echipei Saatchi & Saatchi in 2002. Intre 2008 si 2014 a condus operatiunile de Public Relations si Corporate Social Responsibility ale grupului din pozitia de Managing Partner al Saatchi & Saatchi Public Relations. De-a lungul carierei, și-a dezvoltat expertiza in Personal Branding, Corporate Affairs, Managementul Reputației si Comunicare de Criza. Este activ implicata in proiecte sociale, educationale si culturale in calitate de profesor, consultant sau membru in board-ul executiv al unor importante organizatii printre care CROS – Universitatea Alternativa, AIESEC sau The European Nature Trust.
In octombrie 2014, Saatchi & Saatchi Public Relations si Women Success Coaching au lansat Shero, prima formula completa de personal branding dedicata femeilor din Romania, avand la baza metodologia REACH, lider mondial in domeniu.
In ce moment al evolutiei tale profesionale survine aceasta decizie? Dar in evolutia agentiei?
Asa cum scria BIZ la aniversarea celor 5 ani pe piata, Saatchi & Saatchi PR a reprezentat un pariu cu mine insami. In 2008, transformarea Saatchi PR dintr-un departament intr-o agentie independenta a fost evolutia fireasca pe o piata in care PR-ul devenea o disciplina esentiala in mixul de comunicare. Au urmat sase ani frumosi, presarati cu proiecte complexe si campanii frumoase care au ajuns sa fie premiate la cele mai importante festivaluri internationale de profil precum Cannes Lions, Sabre Awards sau New York Festivals. In primul an de la infiintare luam primul Golden Sabre Award pentru campania “Hola soy Rumano!”, urmat de alte premii importante obtinute la festivaluri locale si internationale. O premiera pe piata de comunicare din Romania a reprezentat-o trofeul de aur castigat la World Luxury Award in 2012 pentru campania “The Chronicler” – Rafael & Sons, alaturi de campanii pentru branduri precum Pacco Rabanne, Waldorf Astoria sau Yves Saint Laurent.
Au trecut aproape 12 ani de cand sunt in Saatchi & Saatchi si 14 ani de cand am pus piciorul pentru prima data in comunicare si imi place sa spun ca inchid cu succes capitolul carierei si il deschid pe cel al vocatiei. E timpul pentru o noua calatorie, de data asta in domeniul sanatatii holistice si al nutritiei integrative, de care sunt foarte pasionata. Cred ca backround-ul de 14 ani in comunicare, combinat cu scolile si cursurile de nutritie absolvite recent ma vor ajuta sa fac diferenta in acest nou domeniu.
Ce te-a determinat sa iei aceasta decizie?
In urma cu 2 ani, deveneam ambasador Jamie Oliver pentru Food Revolution si ma inrolam in doua dintre cele mai importante scoli cu specializare in nutritie din lume: The Institute of Integrative Nutrition din New York si Cornell University. De o jumatate de an sunt Health & Wellbeing Coach certificat de una din aceste scoli, recent am lansat pe piata primul training de Nutritie si Wellbeing si am lucrat la un business plan pentru un ‘blue ocean’ pe care urmeaza sa-l lansez la inceputul anului viitor. Am luat aceasta decizie dupa finalizarea discutiilor cu viitorul meu partener de business si a unei oportunitati de asociere pe care o luam in calcul in acest moment si care ne va oferi o pozitionare unica, atat pe piata locala, cat si in regiune.
Pe mana cui lasi agentia, la fondarea careia ai pus umarul in urma cu sase ani?
Radu Florescu preia conducerea Saatchi & Saatchi PR (Centrade PR din ianuarie 2015). Tot el va coordona echipa si clientii din perspectiva strategica.
Care este urmatorul tau pas in cariera?
Business-ul pe care urmeaza sa il lansez va oferi solutii strategice de wellbeing pentru mediul corporate. Am urmarit indeaproape ce se intampla in Statele Unite si Marea Britanie si cred ca astfel de solutii vor fi necesare in urmatorii ani. Apar din ce in ce mai multe articole, studii si rapoarte referitoare la rezultatele pozitive pe care o companie le obtine in urma derularii unui astfel de program din perspectiva productivitatii angajatilor. Oamenii au un nivel mult mai ridicat de constientizare a felului in care traiesc zi de zi, “work-life balance” devenind “work balance” intr-un context in care petrecem, in medie, 10 ore pe zi la birou. 20% din companiile care au inceput sa implementeze astfel de programe au demarat aceste eforturi dupa criza, tendinta fiind una de crestere. Companii ca Johnson & Johnson, Intel, General Mills, Goldman Sachs, Barclays sau JP Morgan implementeaza deja de cativa ani astfel de programe si raporteaza rezultate vizibile.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz