Scalează, extinde-te, visează. Și fă business!
Reading Time: 4 minuteAcum 17 ani, Doina Cepalis cumpăra o fabrică de textile din Pașcani, Cornel Amariei abia intra pe băncile școlii, iar Ionuț Leahu era la liceu. Ce au în comun cei trei, dar și ce îi face speciali am aflat în Ziua de Antreprenoriat din cadrul maratonului de business de săptămâna aceasta, Zilele Biz.
Doina Cepalis și-a construit cu trudă și migală businessul în domeniul textilelor până când acesta a primit o lovitură mortală din partea producătorilor chinezi. În loc să abandoneze, a pornit însă din nou de la zero într-un business nou, reușind să încheie primul contract internațional după o călătorie de pomină la Paris, unde a rămas cu numai doi euro în buzunar. Astăzi, centurile de siguranță și scaunele pentru copii produse de compania sa, Te-Rox, sunt în magazine din 50 de țări, iar businessul atinge o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro. „Trebuie să înveți să pornești de la zero daca vrei să fii stăpân pe tine!”, a spus Doina Cepalis.
Cornel Amariei are la doar 24 de ani o experiență de invidiat în antreprenoriat și intraprenoriat într-o corporație globală (Continental Automotive). Inventator cunoscut pentru .lumen, un sistem de asistență ce redă parțial înțelegerea spațială nevăzătorilor, Cornel se pregătește acum să revoluționeze cu o nouă invenție modul în care se deplasează persoanele cu handicap și, în același timp, coordonează eforturilor de inovație ale intraprenorilor din Continental. Și, la numai 24 de ani, privește cu maturitate greșelile făcute până acum în business, pentru a nu le repeta.
Dr. Ionuț Leahu face antreprenoriat ca la carte în domeniul stomatologiei, adoptând tehnici inovatoare atât în sălile celor patru clinici stomatologice pe care le deține în București, cât și în pregătirea oamenilor din acestea, dar și în promovarea businessului. Așa au reușit clinicile dentare Dr. Leahu să fie numărul 1 în tehnica fast&fixed la nivel național, dar și să creeze un brand aparte într-un domeniu dominat de cabinete individuale.
Sunt doar trei dintre poveștile de antreprenoriat prezentate luni, 20 noiembrie, la Zilele Biz. Și, cum antreprenorii nu sunt străini de crize, Ana Maria Diceanu, Senior Partner GMP PR, a subliniat importanța gestionării acestora într-un mod profesionist și, mai ales, necesitatea conștientizării că astfel de crize sunt inevitabile și trebuie să existe un plan gândit dinainte pentru ca acestea să nu se transforme în dezastre pentru un business.
Mircea Turdean, director general, Farmec, a prezentat felul în care liderul pieței de cosmetice din România atacă piețele internaționale, prin îmbinarea inovației cu tradiția.
Mirela Drăgoi, o antreprenoare care a construit din anii ’90 un business care a devenit cel mai mare producător de preforme PET din Balcani, a oferit detalii despre felul în care economia circulară poate ajuta chiar și businessurile mici și medii să-și eficientizeze activitatea și să contribuie la reducerea poluării și a risipei de resurse.
Despre alt fel de resurse a vorbit și Adina Crețu, coordonator al platformei și echipei Startarium. Acest Oraș al Antreprenorilor, inițiativă Impact Hub și ING România, oferă startup-urilor și antreprenorilor acces la finanțare, informații și mentori pentru a trece la nivelul următor în business.
Simona Bălan, fondator Bălan TPG Audit, a dovedit că și „banala” contabilitate intră în era digitală, folosind machine learning pentru a automatiza procesele repetitive și a se putea concentra pe a oferi businessurilor informații relevante desprinse din cifrele seci ale bilanțurilor contabile.
Pentru Radu Furnică, fondator și președinte Leadership Development Solutions, felul în care antreprenorii se raportează la angajați, la clienți și la oameni în general este mai important decât cifrele financiare, pentru că acolo se simte cu adevărat impactul lor în societate.
În încheierea zilei de Antreprenoriat, Sergiu Neguț, business angel și decan asociat la Maastricht School of Management, i-a îndemnat pe participanți să privească spre viitor cu gândul la felul în care schimbărilor tehnologice și sociale din ultimii ani vor impacta felul în care se va face business în anii care vin. Un viitor în care și roboții pare că vor avea spirit antreprenorial.
Zilele Biz reunește în fiecare an cei mai importanți lideri români și străini, profesioniștii care au impus ritmul și tendințele din mediul de business din România. Audiența este specializată pe fiecare zi, reunind manageri, antreprenori, specialiști în comunicare, consultanți, investitori, reprezentanți ai oficialităților și ONG-urilor și reprezentanți ai presei.
Partenerii Zilei de Antreprenoriat: Vodafone, Banca Transilvania, Gerovital, Siviero Maria, Medlife, Chivas, TPG, Satartarium.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz