SARTO bespoke: comenzile de produse ready to wear s-au dublat
Reading Time: 3 minuteSARTO bespoke a înregistrat o creștere cu 17% a cifrei de afaceri în 2020, dezvoltare datorată în principal dublării comenzilor la produse ready to wear.
În 2020, cele mai solicitate comenzi înregistrate de SARTO bespoke au fost declinările casual ale produselor pentru care compania este apreciată și recunoscută. Au fost populare cele din gama bespoke: jeans, sacouri sport, cămăși. Acestea au fost solicitate în mod deosebit în contextul unei schimbări a rutinei și stilului de viață al clienților: work from home, mai mult timp petrecut în contexte informale, dispariția evenimentelor și necesitatea confortului.
În contextul provocărilor din 2020, SARTO bespoke și-a dezvoltat și prezența online pentru a fi mai aproape de clienții săi. Realizarea produselor pe comandă necesită prezența fizică la showroom, însă adaptarea la condițiile din 2020 a inclus și lansarea noii platforme sarto.ro, construită pentru a simplifica semnificativ achizițiile online și pentru a transpune senzația unică a experienței bespoke în mediul online.
Totodată, un specialist SARTO a oferit consultanță atât prin telefon, cât și online. Grație atelierului in-house, clienții au avut certitudinea că produsele dorite ajung la timp la ei. Mai mult, SARTO a pus la dispoziția celor interesați atât vouchere cadou, cât și produse ready to wear disponibile în online shop. Iar clienții ale căror măsuri erau deja în baza de date au putut solicita livrarea acasă a pieselor vestimentare realizate pe comandă.
În ceea ce privește vânzările online, compania a înregistrat creșteri semnificative (50%) în special pe platforma destinată produselor Loake Shoemakers. De asemenea, în magazinul online SARTO, comenzile de produse ready to wear s-au dublat. La acest lucru a contribuit o schimbare generală a comportamentului consumatorului care, prin natura schimbărilor multiple generate de contextul pandemiei, a devenit mult mai deschis la a cumpăra online.
Clienții care achiziționează produse SARTO bespoke beneficiază pentru produsele respective de servicii de croitorie și întreținere complementare gratuite. Totodată, serviciul on call, care presupune deplasarea la adresa dorită de client (doar în București), este gratuit. În prezent, un costum format din două piese, pe comandă bespoke, pornește de la 5.450 lei. Un costum de două piese, pe comandă made to measure, pornește de la 3.000 lei, în timp ce o cămașă pe comandă pornește de la 590 lei. Pantofii au un preț de pornire de 840 lei, cravatele de 350 lei, iar batistele de 180 lei.
Planuri pentru 2021
Ca în fiecare an, SARTO va lansa două colecții: primăvară-vară și toamnă-iarnă. Acestea aduc în prim plan inovațiile la nivelul fibrelor din care sunt realizate hainele, tendințele în materie de culoare și pattern, precum și funcționalitatea adaptată la nevoile actuale (spre exemplu, o cămașă care permite o mobilitate mai bună sau un costum care permite o trecere facilă de la stilul smart casual la casual).
Totodată, compania vizează lansarea propriei linii de încălțăminte și va folosi în acest sens experiența dobândită de-a lungul anilor odată cu aducerea în România a brandului Loake Shoemakers. Această lansare vine în întâmpinarea cererii din piață pentru produse 100% personalizate.
„La momentul bilanțului pentru ultimul an putem spune că toate aceste provocări au fost și un real combustibil ca să identificăm soluțiile potrivite pentru clienții noștri. De exemplu, în industria noastră, la nivel de producție, a devenit mai dificilă relaționarea cu Asia. Dar astfel s-a ivit oportunitatea pentru companiile locale europene de a prelua din comenzile care nu mai sunt direcționate către Asia, iar unii producători vor avea și de câștigat de aici.
Totodată, am observat cu toții fenomenul digitalizării. Se întâmplă în toate industriile, motiv pentru care și noi căutăm soluții și investim resurse de timp și energie în a aduce experiența de comandă cât mai aproape de consumator, prin intermediul platformelor digitale. Ultimii ani la SARTO au fost marcați de inovație tehnologică, cum ar fi introducerea configuratorului în 2014. În momentul de față lucrăm la alte repere tehnologice care să-i permită consumatorului să simtă mult mai aproape experiența de comandă.
Nu în ultimul rând, fiind un an aniversar pentru SARTO, pregătim o serie de surprize, nu doar pentru clienții noștri, ci și pentru piață. Știm deja că suntem percepuți ca lider pe segmentul nostru, motiv pentru care avem toate motivele să ne reafirmăm această poziție prin noi inițiative și proiecte”, a declarat Matei Ladea, managing partner, SARTO.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz