Interviuri

Sarantis România, evoluție prin tradiție și inovație

Reading Time: 4 minute

Un business născut în Grecia, Sarantis a pornit la cucerirea pieței românești în 1996 și are azi în portofoliu branduri de top în îngrijire personală, parfumerie și soluții pentru bucătărie. Ce planuri are compania pe piața locală ne spune Gabriel Băloiu, director general al Sarantis România.

Cum a evoluat Sarantis România în ultimii ani și ce așteptări aveți pentru 2024?

Povestea Sarantis România a început în anul 1996 ca o firmă de distribuție multibrand cu o mică componentă de produse proprii în portofoliu, între care binecunoscutele branduri cosmetice și de parfumerie STR8, BU, C-TRU.

Experiența dobândită anterior în Grecia în cei peste 30 de ani de activitate, împreună cu standardele înalte de calitate ale serviciilor de distribuție precum și valorile companiei orientate spre parteneriate reciproc avantajoase au făcut din Sarantis România un partener de încredere care a atras de-a lungul timpului în portofoliul său brandurile unor producători globali precum Johnson & Johnson, Sodalis, Church & Dwight, Puig, Gillette, L’Oreal, GlaxoSmithKline, La Prairie și nu numai.

După înființare, anul 2007 a reprezentat cea mai importantă bornă în evoluția companiei în România prin achiziția brandului Elmiplant, creat din pasiunea unei familii de antreprenori români cu experiență în zona farma și dezvoltare de produse pe bază de ingrediente naturale. Odată cu preluarea Elmiplant ponderea brandurilor proprii în portofoliu a crescut și concomitent focusul acordat acestora. Astfel, în ultimii ani strategia noastră a fost de limitare a mărcilor distribuite și păstrarea acelor parteneriate de tip win-win pe termen lung, alături de portofoliul propriu.

Referindu-mă la portofoliul propriu, la acesta s-au adăugat recent brandurile companiei Stella Pack, ultima achiziție a grupului Sarantis în regiune. Integrarea operațiunilor noii companii în structurile Sarantis România reprezintă o prioritate și este menită să consolideze poziția de lider incontestabil pe care Sarantis o deține cu brandul Fino în categoriile pentru păstrarea alimentelor și managementul deșeurilor casnice.

Ce produse din portofoliul Sarantis sunt cele mai populare pe piața din România?

Suntem prezenți în categoriile de îngrijire personală, parfumerie selectivă și soluții pentru bucătărie prin intermediul brandurilor proprii, dintre care cele mai cunoscute sunt Elmiplant, Fino, STR8, BU, dar și prin brandurile partenerilor noștri, dintre care aș menționa Johnson’s Baby, Listerine, ob, Wash & Go, Tesori d’Oriente, Batiste, precum prin brandurile de parfumerie Rabanne, Carolina Hererra, Jean Paul Gaultier și Nina Ricci. Sunt mărci puternice, care ocupă poziții de top în categoriile în care sunt prezente.

Referitor la brandurile proprii și notorietatea acestora, alături de Fino, lider în categoria sa, brandul Elmiplant se situează între primii trei jucători în categoria produselor de îngrijire a tenului, în compania unor mărci globale, și este totodată lider detașat în volum în categoria produselor de protecție solară.

Nu în ultimul rând, STR8, unul dintre brandurile cu tradiție, continuă să se situeze în topul preferințelor consumatorilor după aproape 30 de ani de prezență pe piață, performanță strâns legată de preocuparea noastră continuă pentru inovație și comunicarea cu noua generație de consumatori.

Ce lansări și noutăți aveți în 2024?

În categoria produselor pentru îngrijirea tenului, Elmiplant a lansat cu puțin timp în urmă gama GLOW EXPERT 4D. Pe măsură ce industria frumuseții a devenit obsedată de „strălucire”, toată lumea pare să își dorească un „TEN DE PORȚELAN”, concept cu origini în scena produselor de îngrijire coreene folosit pentru a descrie un ten atât de luminos, de parcă ar fi putut fi modelat din sticlă. Datorită formulei unice pe bază de niaciamidă, acid tranexamic, bakuchiol, phito AHA, noua gamă Elmiplant GLOW EXPERT 4D acționează asupra tenului oferindu-i uniformitate, reducerea petelor de pigmentare, reducerea ridurilor și netezind textura pielii.

Tot începând de anul acesta, gama Elmiplant pentru protecție solară vine cu o formulă nouă, superioară, cu acid hyaluronic pentru o hidratare pe termen lung și îmbogățită cu vitaminele A, E și F pentru protecție împotriva îmbătrânirii premature. Datorită acesteia, întreaga gamă de produse pentru protecție solară Elmiplant oferă un nivel unic de protecție cu 4 filtre UVA+UVB+VL+IR.

În ceea ce privește gama sacilor menajeri FINO, aceasta s-a extins anul acesta prin lansarea variantei TYTAN FLEX AROMA din plastic 100% reciclat, care aduce ca inovație introducerea parfumului de lavandă drept catalizator senzorial, pentru îmbunătățirea confortului în bucătărie.

Planurile pe care le avem în derulare anul acesta ne vor conduce la atingerea cifrei de afaceri de 100 de milioane de euro, ceea ce ne poziționează în topul furnizorilor non-food FMCG din România.

Cum abordați sustenabilitatea? Care sunt direcțiile pe care vă concentrați?

Ținând cont de volumul mare de produse pe care le punem în piață, suntem conștienți de impactul ambalajelor asupra mediului și, prin urmare, Grupul Sarantis și-a modificat în ultimii ani rețetele de producție limitând până la eliminare, în multe situații, prezența plasticului din ambalajele produselor cosmetice și alegând să folosească plastic reciclabil pentru sacii menajeri Fino. Aceștia reprezintă o parte semnificativă din volumul total și suntem mândri să putem spune că, în acest moment, 90% din producția Sarantis este realizată din plastic reciclabil, ceea ce demonstrează o dată în plus angajamentul companiei pentru protejarea mediului și plasează Sarantis într-o poziție extrem de avansată față de restul producătorilor din această categorie.

În ultimii ani, brandul Fino s-a alăturat inițiativelor de responsabilitate socială prin care încurajăm populația să participe la acțiuni de colectare a deșeurilor menajere abandonate în locuri publice, precum cele derulate la nivel național împreună cu Asociația Let’s do it România, dar și pe plan local la inițiativa și cu participarea colegilor din echipa Sarantis România și a membrilor familiilor acestora. Ne simțim răspunzători nu doar de calitatea mediului în care trăim în momentul de față, dar încercăm să avem grijă și de moștenirea pe care o lăsăm generației viitoare. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 385 (16 iulie – 16 septembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ediția internațională #BizGrecia este un proiect Biz în parteneriat cu Royal CaribbeanAlpha BankOlympusSarantisPPCtbi bankApivitaStirixis GroupAktorV+O Communication și Aqua Carpatica.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

4 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

4 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

10 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

10 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

10 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

10 ore ago