Samsung Innovation Report 2021: Ce trenduri construiesc realitatea în care trăim
Reading Time: 3 minuteSamsung Electronics România lansează Inovation Report 2021, ajuns în acest an la a doua ediție. Raportul este un catalog digital dedicat trendurilor din tehnologie care construiesc realitatea în care trăim și care vor influența considerabil viitorul.
Innovation Report 2021 înglobează viziunea Samsung în care tehnologia este un facilitator pentru o viață mai bună, le permite oamenilor să facă mai mult și dă acces la noi experiențe ce vor îmbunătăți viața de zi cu zi și, în cele din urmă, lumea întreagă.
Raportul cuprinde date locale, internaționale, dar și rezultate ale studiilor derulate exclusiv de Samsung România. Acesta abordează, printre altele, evoluția tehnologică și schimbările comportamentale și de consum din ultimii 2 ani, de când emergența COVID-19 a schimbat din temelii societatea la nivel global și a produs mutații semnificative în modul în care muncim, în care ne petrecem timpul liber și chiar în modul în care relaționăm unii cu alții.
Cum s-a modificat comportamentul de consum în pandemie
Sectorul de e-commerce românesc a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult vs. 2019, potrivit estimărilor Asociației Române a Magazinelor Online.
De asemenea, interesele românilor au capatat o nouă dinamică: conform unui studiu Euromonitor, românii au fost interesați, în special, să cumpere produse IT de birou, dar și produse din categoria „casă și grădină”.
În același timp, căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare și băuturi (27%) sau hobby-uri (+25%).
Tehnologiile viitorului – 5G, AR/VR, ecrane pliabile, metaverse
Dimensiunea pieței globale de realitate virtuală a fost evaluată la 15,81 miliarde de dolari în 2020 și se așteaptă ca aceasta să aibă o rată de creștere anuală de 18% din 2021 până în 2028, conform Gran View Research.
„Concepte precum Smart Home sau Smarter Living reprezintă acum o realitate din ce în ce mai clară pentru fiecare dintre noi, iar investițiile făcute de Samsung în mod constant în inovație ne permit să ținem pasul cu noile schimbări de paradigmă.”
Victor Armășelu, director al diviziei de Consumer Electronics Samsung România și Bulgaria
Cât despre tehnologia 5G, conform unui sondaj realizat de Samsung, în noiembrie 2019, 24% dintre români au declarat că au auzit de 5G și că știu bine beneficiile 5G, iar în septembrie 2020 acest procent a crescut la 30%. Iar dacă în 2019 un procent de 9% susțineau că nu au auzit nimic despre 5G, acesta a scăzut la 3% în 2020. În ceea ce privește beneficiile percepute de către români, marele atu adus de 5G este viteza crescută la Internet (55%).
„Fiecare dintre noi contribuie, într-o proporție mai mică sau mai mare, la crearea unui viitor comun, un viitor care să ofere siguranță, flexibilitate și infinite posibilități de exprimare personală. Cred cu tărie că viziunea și misiunea Samsung urmează întocmai acest considerent ― an de an ne străduim să aducem pe piață produse și tehnologii inovatoare, din ce în ce mai performante și mai ancorate în realitatea zilelor noastre, facilitând experiențe variate și puternic conectate.”
Tiberiu Dobre, director al diviziei de Mobile Samsung România și Bulgaria
Gamingul devine un fenoment și pe piața locală. Dtudiile arată că peste 8 milioane de români sunt pasionați de gaming, dintre care 48% sunt femei.
Conform studiului derulat de EY România, 74% dintre respondenți consideră că sustenabilitatea este o prioritate pentru compania pe care o reprezintă. În 2019, Samsung Electronics a redus consumul anual de energie cu 42%, comparativ cu 2008, prin adoptarea unor compresoare cu un grad ridicat de eficiență pentru frigidere și schimbătoare sustenabile de căldură pentru aparatele de aer condiționat.
Patru din cinci adolescenți cu vârsta sub 18 ani au declarat că au fost ținta cyberbullying-ului, iar principalele „arme” de atac folosite pe Internet pentru a agresa victimele sunt corelate cu înfățișarea acestora și cu felul în care se îmbracă, arată un studiu realizat de Bitdefender.
Începând din 2011, numărul persoanelor de sex feminin care au început să lucreze în companii de IT și tech a crescut constant, de la 21,7%, la un maxim de 27,3% în 2015, potrivit Eurostat. De asemenea, jumătate (56%) dintre femeile din România care activează în domeniul tehnologiei a observat că raportul de egalitate între sexe s-a îmbunătățit în organizațiile lor, în ultimii doi ani, reiese din noul raport „Where are we now? Understanding the evolution of women in technology”, realizat de Kaspersky.
„Egalitatea de gen în lumea tehnologiei reprezintă, chiar și în 2021, un subiect care trebuie tratat cu atenție și sprijinit. Cred însă că ne aflăm pe un trend pozitiv și că nivelurile de egalitate între sexe s-au îmbunătățit în organizații, cu atât mai mult cât și brandurile își asumă, curajos, să sprijine sexul feminin.”
Simona Panait, director de Marketing Samsung România și Bulgaria
În cadrul Innovation Report 2021 sunt incluse și păreri ale experților din domeniu cu privire la temele abordate pe care le puteți accesa în playlist-ul dedicat de aici sau prin scanarea codurilor QR incluse în raport:
- Alex Dohotaru, Managing Partner & Creative Director Creative VR – despre tehnologiile viitorului, AR & VR;
- Max Ioan, gamer, creator de conținut și ambasador Team Galaxy – despre gaming;
- Sylwia Chada, General Manager Tik Tok CE – despre trenduri populare și Tik Tok;
- Cristina Bazavan, jurnalist și specialist comunicare – despre responsabilitate digitală;
- Irina Simion, gamer, parte din GRL Power, creatoare de conținut și ambasador Team Galaxy – despre femei în tech.
Foto: 233635066 © Egor Kotenko | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz