Investiție de 125.000 de euro în Tootor.ro, prima platformă de meditații online din România
Reading Time: 4 minuteO echipă de tineri profesioniști cu experiență în industria EdTech a lansat Tootor.ro, prima platformă de meditații online din România, care adună cei mai buni profesori într-un singur loc, ușor de accesat, de oriunde te-ai afla.
Platforma Tootor a fost creată pornind de la ideea identificării, preluării și adaptării unor modele internaționale de platforme educaționale de succes, dar ajustate pieței din România. Investiția inițială a fost de aproximativ 125.000 de euro, pe care reprezentanții Tootor estimează că o vor putea recupera în următoarele 12-16 luni.
Tootor își propune să fie un instrument avansat și totodată ușor de folosit de profesori, părinți și elevi, fiecare având propriile beneficii. Profesorii pot crea cursuri, le pot programa conform propriului orar și ulterior, le pot susține în întregime online, folosind instrumentele de lucru specifice studiului dezvoltate pentru Tootor.
„Nu ne dorim să transformăm Tootor într-o a doua școală online. Provocarea noastră este să găsim alternative de resurse educaționale bune și canele eficiente de transmitere a acestora pentru ca elevii să se poată dezvolta separat de școală profesional, dar și personal. Să existe un loc unde aceștia să găsească și să aleagă profesorii potriviți, în funcție de nevoi și performanțe. Pe scurt, Tootor reprezintă o resursă prețioasă atât pentru elevi, cât și pentru profesori de a se dezvolta personalizat, în paralel de ceea ce oferă școala, într-un moment în care este nevoie de acest lucru parcă mai mult ca oricând.”
Costina Papari, Product Manager Tootor
Pentru profesori, Tootor poate înseamna o sursă legală de venituri pe lângă salariu, fără angajamente de timp minim, fără bariere geografice sau program fix, dar care se poate traduce și într-o predictibilitate a veniturilor, rapoarte și analize.
Pentru elevi și părinți, platforma oferă acces la cei mai buni profesori de oriunde din țară, plus diversitate a domeniilor și subiectelor predate. În plus, Tootor mai înseamnă plăți ușoare direct, cu cardul și urmărirea îndeaproape a performanțelor obținute într-un mod ușor, rapid, eficient și transparent.
Platformă testată cu profesori din toată țara
Echipa Tootor și-a concentrat eforturile pentru a crea o platformă la standarde internaționale, cu funcționalități și beneficii pentru fiecare categorie de utilizatori în parte. În această ordine de idei, Tootor își propune să intermedieze conexiunea dintre profesori și elevi, îndepărtând barierele spațiale, fluidizând informația și resursele. În același timp, Tootor reprezintă un pas important spre transparentizarea și claritatea metodelor de plată, fiind totodată o opțiune accesibilă pentru orice utilizator.
Produsul a fost testat încă de la prima versiune a prototipului, până la versiunea actuală de MVP (Minimum Viable Product), pe un grup de profesori din întreaga țară. În urma acestor teste, echipa Tootor a adaptat funcționalitățile platformei pentru a răspunde tuturor cerințelor și feedback-ului primit. Tootor urmează să fie dezvoltat continuu, conform planului strategic de produs, aducând funcționalități inovatoare, constant, cu fiecare nouă versiune adusă în piață.
Echipa Tootor își propune să dezvolte o comunitate puternică formată din profesori cu performanțe extraordinare, diversitate în ceea ce privește cursurile listate pe platformă și care să cuprindă nu doar curricula școlară, ci să acopere și nevoi personale, cum ar fi cursurile vocaționale, de profesionalizare sau de dezvoltare personală.
Pe lista planurilor de viitor se numără și atingerea unui public nou, a unui grup de cursanți reprezentat de adulți care vor să își perfecționeze anumite aptitudini precum învățarea unei limbi străine exotice sau aprofundarea unui domeniu specific precum istoria Evului Mediu. Următorul pas, mărturisesc reprezentanții Tootor, este să poată replica produsul și în afara țării, vizând, într-o primă etapă, țările vecine.
1 din 3 elevi din România apelează la meditații
Lansarea platformei are loc în contextul în care 1 din 3 elevi din România apelează la meditații la cel puțin o materie, potrivit unui studiu lansat în acest an de Societatea Academică din România (SAR) și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), alături de Friedrich Ebert Stiftung România (FES).
Studiul arată că, dintre elevii care iau meditații, cei mai mulți (80%) se pregătesc la matematică, iar aproximativ o treime la limba română sau la limbi străine. Frecvența celor care iau meditații este mai ridicată în clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.
Ierarhia motivelor invocate de elevi în favoarea meditațiilor se prezintă astfel: pregătirea examenelor naționale, faptul că nu înțeleg conținutul materiei predate la școală (inclusiv în școala online), doresc să înțeleagă mai bine materia și să obțină rezultate școlare mai bune.
Piața globală a meditațiilor: 98,1 miliarde $, creștere de 8,3% pe an
Piața globală a meditațiilor este estimată anul acesta de Fortune Business Insights la o valoare de 98,1 miliarde de dolari. Pe baza analizelor efectuate de institutul de cercetare menționat, piața meditațiilor ar putea crește la 171,9 miliarde de dolari până în 2028, cu o rată de 8,3% pe an.
Dintre factorii care influențează această evoluție pozitivă se numără conștientizarea importanței educației în rândul populației și creșterea nivelului competițional în rândul elevilor, pentru a intra la școli sau facultăți de top.
În plus, impactul negativ al crizei cauzate de pandemia de COVID-19 asupra sistemului educațional a fost deturnat de oportunitățile oferite de meditațiile online. Acest tip de pregătire este estimat să devină tot mai popular în perioada post-pandemică.
La fel ca și în România, și pe plan internațional subiecte precum matematica și științele sunt percepute ca fiind mai importante în pregătirea viitoarei cariere a copiilor. De regulă, un elev obișnuit poate întâmpina dificultăți în studierea anumitor materii școlare, de aici nevoia unui efort suplimentar pentru a înțelege unele concepte și a trece cu bine examenele.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz