MarComm Digital Stiri

S-a lansat o nouă ediție a Digital Recap

17 feb. 2020 3 min

S-a lansat o nouă ediție a Digital Recap

Reading Time: 3 minute

The Bridge, hub-ul de social media și digital al agenției Golin, și bloggerul Alex Ciucă au lansat cea de-a noua ediție a raportului Digital Recap, ce cuprinde o analiză a trendurilor din digital, alături de recomandări pentru 2020 și o recapitulare a celor mai importante evenimente digitale ale anului trecut.

Raportul include articole semnate de Alex Ciucă (Hoinaru.ro) – ”Key topics in 2019” și ”E anul podcasturilor în România”, Roxana Ionescu (Digital Director, Golin) – ”Magia e doar tehnologie de care nu am aflat încă”, Oana Pohrib (Senior Digital Manager, Golin) – ”Corporate responsibility, o nouă definiție” și Bogdan Zaharia (Digital Associate, Golin) – ”Content in the 20`s – sau cum devine conținutul scurt și personal”.

Digital Recap 2020 poate fi descărcat integral și gratuit de aici.

Irina Roncea Managing Director Golin

”Am pus Digital Recap 2020 sub semnul conținutului relevant, al <<earned-first creative ideas>> și al căutării unui social purpose care să aducă brandurile și companiile mai aproape de Millennials și Generația Z. Ideea de responsabilitate socială a evoluat, iar odată cu aceasta și nevoia de a traduce această filosofie de business în comunicarea online și dialogul cu stakeholderii prin intermediul rețelelor sociale. Dacă anul trecut deschideam discuția despre podcasturi în Digital Recap, anul acesta continuăm subiectul și urmărim dezvoltarea conținutului audio în .ro. Nu în ultimul rând, ne uităm spre tehnologie și viitor și dezbatem modul în care ne schimbă inteligența artificială viața la birou și ce impact are în comunicarea brandurilor. Am urmărit să răspundem acestor întrebări cu insighturi relevante, iar dacă am reușit să ridicăm și alte întrebări, înseamnă că Digital Recap 2020 și-a atins obiectivul”, spune Irina Roncea, Managing Director Golin.

Alex Ciuca foto Adi Bulboaca”Într-o lume în care multe colaborări se rezumă la campanii punctuale, mă bucur că acest proiect realizat alături de prietenii de la Golin se întâmplă de 8 ani încoace. Este, probabil, cea mai consistentă colaborare dintre un blogger și o agenție din România. Această a noua ediție aduce multe dintre secțiunile cu care ne-am obișnuit, de la analiza anului încheiat, până la trendurile pentru anul următor și cifre relevante din e-commerce-ul românesc și social media. Nu pot să închei decât cu gândul că anul viitor pregătim o ediție de colecție Digital Recap, fiind al zecelea număr din această serie. O serie începută într-o duminică din noiembrie 2010, cu un articol de pe www.hoinaru.ro intitulat <<Sunday`s Media Recap>>”, adaugă Alex Ciucă.

Un trend identificat de Golin în ediția trecută Digital Recap, și anume podcasturile, a luat amploare pe piața din România. Numărul podcasturilor românești s-a triplat de la acel moment, ajungând de la aproximativ 50 la cel puțin 150 în numai un an. Trendul poate reprezenta o oportunitate pentru branduri, care, dacă își vor asuma pe termen lung decizia de a intra în conversație, fie prin dezvoltarea de podcasturi proprii, fie prin sponsorizarea altora, vor avea un avantaj uriaș în momentul în care acestea vor intra în mainstream.

Un alt trend dezbătut de larg în raportul din acest an este impactul A.I. asupra brandurilor pe care le promovăm. Inteligența artificială a devenit parte integrată dintr-o multitudine de produse și servicii pe care le comunicăm. Astfel că recruiterii caută din ce în ce mai mult profesioniști cu know-how de IT&C, chiar și pentru redactarea de texte, iar în următorii ani înțelegerea inteligenței artificiale va deveni o normă care va modela viitorii profesioniști din domeniul comunicării.

Totodată, în 2020 putem vorbi despre migrarea influencerilor virtuali în zona mainstream. Studiile arată că 55% dintre utilizatorii care urmăresc influenceri virtuali iau o decizie de cumpărare influențată de aceștia. Iar subiecte precum #DeepFake și Mixed Reality (tehnologia care face ca obiectele din lumea reală să coexiste și să interacționeze cu obiecte din lumea virtuală, într-un mod care folosește VR și realitatea augmentată) fac parte într-o măsură din ce în ce mai mare din conversațiile actuale.

Ediția din acest an atinge și subiectul conținutului online, care devine mai scurt și personal de la an la an. Video content-ul devine o modalitate din ce în ce mai accesată de companii și se investește din ce în ce mai mult în dezvoltarea unor formate din ce în ce mai atrăgătoare pentru consumatori, mai ales că majoritatea vizionează exclusiv de pe mobil. Popularitatea conținutului video scurt va continua să crească și, cel puțin în 2020, TikTok și Instagram vor rămâne principalele canale pentru acest tip de content.

Nu în ultimul rând, raportul din acest an vine și cu o serie de recomandări pentru campaniile de CSR ale companiilor, consumatorii și angajații fiind din ce în ce mai atenți la modul în care companiile tratează zona de responsabilitate socială. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: