Interviuri Interviuri & Opinii MarComm

Ruxandra Micșunescu (Line Agency): Extindere internațională și focus pe strategie

11 ian. 2022 4 min

Ruxandra Micșunescu (Line Agency): Extindere internațională și focus pe strategie

Reading Time: 4 minute

Lansată în mai 2017, Line Agency a crescut chiar și în pandemie, ajungând și să se extindă internațional. Am aflat mai multe despre agenția full-service, planurile pentru 2022, precum și strategia din ultimul an chiar de la Ruxandra Micșunescu, fondatoarea agenției.   

Cum a fost 2021 în agenție comparat cu anul precedent?

Anul 2020 a fost un an foarte dinamic la nivel de proiecte pentru clienții pe care îi aveam deja în portofoliu – la începutul pandemiei a trebuit să reconfigurăm toate proiectele pe care le aveam în derulare cu focus în digital, să adaptăm strategiile de brand contextului de pandemie dar și noilor structuri de bugete. De asemenea, am implementat foarte multe proiecte de CSR pentru clienții noștri și am și lucrat pro-bono pentru multe asociații.

Anul 2021 a continuat în același ritm, atât din punctul de vedere al proiectelor, dar și al clienților. Campaniile și rezultatele avute în 2020 au atras proiecte și clienți noi, fie prin prisma invitațiilor la pitch-uri pe care le-am și câștigat sau prin preluarea directa a comunicării unor noi branduri din grupurile cu care colaboram deja. Cu toate că am avut și noi partea noastră de obstacole rezultate din cauza pandemiei, atât 2020 cât și 2021 au fost doi ani productivi pentru Line Agency, cu recompense pe măsură, precum 7 nominalizări și premiul pentru Best Digital Innovation la Webstock, dar și preluarea campaniilor dezvoltate local la nivel global de către brandurile pentru care lucrăm.

Cum vă poziționați pe piață în acest moment? Ce ar trebui să știe posibilii clienți despre voi?

Continuăm să fim o agenție full-service care își menține în continuare ADN-ul digital. În momentul de față, lucrăm la o nouă strategie de poziționare și de comunicare, întrucât ne dorim să ne întoarcem la rădăcinile advertisingului, acelea care poziționau agențiile de publicitate ca și consultanți de încredere. Asta înseamnă că ne dorim să legăm în conti­nuare parteneriate echilibrate cu clienții noștri, actuali, dar și ­viitori, prin care ambele părți să lucreze ca o echipă și să facă un schimb de know-how cât mai eficient. De partea noastră, ne dorim să ne focusăm în continuare pe rezultate și ROI pentru clienții noștri și vom continua să facem asta prin determinarea de a cunoaște foarte bine industriile în care ei activează, de a construi campanii pe insight-uri cât mai relevante pentru consumatori, dar și prin creativitate.

Cu ce planuri ați început anul 2021 și ce s-a materializat?

Pentru anul acesta, ne-am propus să ne extindem în continuare portofoliul, atât la nivel local cât și internațional, dar și să ne extindem echipa, contrar mișcării din piață. La nivel de echipa, am adus și oameni noi, dar am și promovat oameni care au adus un plus de valoare considerabil agenției în ultimii ani. Din punctul de vedere al portofoliului, l-am extins vizibil la nivel local, prin prisma proiec­telor, dar și a noilor clienți, iar la nivel internațional am demarat deja discuțiile cu mai mulți potențiali colaboratori pentru consolidarea unui nou birou în Elveția.

Cum ați caracteriza piața de comunicare din România în acest moment?

Înainte să mă întorc în Ro­mânia, am lucrat pentru branduri foarte mari, precum cele din Richemont Group, și implicit cu agenții din Franța, Elveția și UK. Întotdeauna am spus că am rămas uimită de nivelul de creativitate din România și că suntem cei mai buni, din punctul meu de vedere. Avem creativitatea în sânge, la fel și dorința de afirmare și asta se vede și la nivel de publicitate. Din păcate, în momentul de față mi se pare că am ajuns într-un punct în care stagnăm ca industrie și cred eu că este din cauza unui ciclu vicios declanșat de pandemie. În primul rând, din punct de vedere financiar – piața a simțit o scădere generală a bugetelor, însă costul de trai a crescut și implicit și așteptările salariale. Din fericire, noi nu am fost afectați, ba chiar am putut să mențin un ritm sănătos de creștere ale salariilor. Cunosc, însă, oameni foarte buni din industrie care au plecat din țară și care continuă să plece.

În al doilea rând, consider că riscăm să stagnăm din punct de vedere creativ, și nu doar din cauza bugetelor, ci și din cauza valului pe micromanagement pe care l-am resimțit cu toții din partea mai multor clienți la început de pandemie. Știm că acest val a fost generat de lipsa de control și siguranță instaurată odată cu pandemia, însă ne dorim să construim relații sănătoase, în care clientul să aibă încredere nu doar în creativitatea noastră, dar și în strategie și research-ul pe care îl investim în proiecte, iar noi, la rândul nostru, ne dorim clienți care să împărtășească cu noi know-how-ul lor, dar și planuri de marketing cu KPI bine definiți, în întâmpinarea cărora noi să venim cu soluțiile cele mai eficiente pe partea de comunicare.

Ce vă propuneți pentru 2022?

Să continuăm să creștem, prin extinderea portofoliului și echipei, atât la nivel local, dar și internațional. Astfel, la nivel local vom continua să investim în toate departamentele, însă cu focus pe cele de creație și de media, iar la nivel internațional în cele de new business development și client service. La nivel de portofoliu local, ne dorim să continuăm consolidarea noastră la ­nivel de proiecte integrate, iar internațional ne-am propus să creștem prin prisma proiec­telor de digital, fie că vorbim de social media sau de proiecte speciale, precum cele din zona de augmented reality și dezvoltarea de aplicații.   

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 359 (15 decembrie 2021 – 15 februarie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: