Stiri

Rute tematice și sute de obiective de vizitat, din mai, în România Atractivă

25 apr. 2024 4 min

Rute tematice și sute de obiective de vizitat, din mai, în România Atractivă

Reading Time: 4 minute

În luna mai se lansează sub numele „România Atractivă” programul național de susținere a turismului cultural, finanțat prin PNRR. Cei care vor să afle informații despre platformă se pot înscrie cu adresa de e-mail pe start.romania-atractiva.ro.

Rute tematice

Programul include sute de obiective culturale și pune accent pe cele mai puțin cunoscute din întreaga țară, nedescoperite încă de publicul larg. România face pasul pe care l-au făcut deja alte țări europene care prezintă turiștilor nu doar castele, conace sau catedrale spectaculoase vizual, ci și gastronomie, experiențe culturale, fortificații, ruine, ziduri sau fundații de obiective arhitecturale sau arheologice, care oferă informații importante din punct de vedere istoric pentru fiecare țară.

Efortul logistic și diversitatea echipelor implicate în dezvoltarea programului are un singur mare câștigător – România, care începe, prin primele 12 rute, construcția infrastructurii pentru turismul cultural, nișă neabordată strategic până acum. Acestea sunt:

  • Ruta castelelor – 21 obiective promovate;
  • Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate;
  • Ruta culelor – 11 obiective promovate;
  • Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate;
  • Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;
  • Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate;
  • Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate;
  • Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;
  • Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate;
  • Ruta cetăților – 31 obiective promovate;
  • Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate;
  • Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.

Din 15 mai, fiecare pas spune o poveste

România Atractivă este o hartă de itinerarii, cu 12 rute tematice de turism, pe care sunt așezate 275 de obiective de vizitat, descrise în zeci de materiale multimedia care le spun povestea, prin date istorice, dar și prin legendele și oamenii care le-au făcut valoroase. Aceasta este fundația pe care s-a construit conceptul creativ al campaniei de comunicare ce însoțește programul. „Fiecare pas spune o poveste” este esența promisiunii către turistul cultural, unde fiecare pas creează o legătură cu oamenii, cu poveștile pe care le spun sau cu lucrurile pe care le fac. Raționalul conceptului se axează pe platforma digitală România Atractivă, cel mai complex centralizator al poveștilor și legendelor despre obiectivele cultural-istorice românești.

Programul România Atractivă este implementat de MIPE împreună cu profesioniștii consorțiului declarat câștigător în urma licitației organizate de minister în anul 2022: Terra Building, companie românească specializată în infrastructură rutieră, si Eventya, companie specializată în dezvoltarea de aplicații de travel și content marketing. În campania aferentă programului, consorțiul face echipă cu Zaga Brand, agenție specializată în digital PR.

„Accesând materialele din website-ul sau aplicația mobilă, care compun platforma România Atractivă, vei găsi informații multimedia (videouri, tururi virtuale, galerii foto, animații 3D, ghiduri audio) care acoperă 5.000 de ani de istorie. Vei descoperi prin cele peste 2.000 de materiale digitale inclusiv aportul minorităților etnice care au contribuit la țesutul ce creează unicitatea patrimoniului cultural românesc. Cele 12 rute ale proiectului ne dezvăluie atât trecutul istoric, de la cetăți antice, până la satele cu artitectură tradiționala, cât și experiențe autentice precum peisaje culturale sau deliciile culinare”, declară Ionuț Munteanu, Director General al Eventya, companie care a luat parte la realizarea proiectului.

Ionuț Munteanu și compania pe care o conduce stau în spatele dezvoltării multor altor aplicații culturale și de travel din România, printre cele mai de succes numărându-se, Brașov Tourism App, Sibiu City App, Discover Dolj, Visit Harghita, Visit Covasna, Galati City App, Visit Maramures, Salina Turda App, dar și aplicații pentru instituții culturale, precum FITS App, Teatrul Gong sau Filarmonica Sibiu App. Pentru media online, Eventya face echipă cu agenția United Media Services, în calitate de furnizor al serviciilor de performance marketing adresate audiențelor online din România și din străinătate.

„Experiența relevantă în derularea de contracte cu autorități publice dublată de expertiza tehnică a echipei ne-a acordat posibilitatea de a ne implica în calitate de lider într-un proiect care extinde obiectul activităților noastre zilnice, dar care fără îndoială este o provocare acceptată cu plăcere”,  declară Ștefan Mihai Băcilă, director general Terra Building.

Bujorul, integrat în identitatea proiectului de turism cultural

Logo Romania Atractiva

România Atractivă va avea propria identitate vizuală. Dincolo de motto-ul programului, România Atractivă este primul program oficial care va pune în valoare floarea națională a României, bujorul. La identitatea vizuală au lucrat echipele reunite ale Eventya și ale furnizorului Eventya, Carre Noir, studioul de branding și design parte din Publicis Groupe România.

„Bujorul românesc este simbol al României prin puternica sa prezență în tradiție, istorie, cultură, etnologie, etnografie, toponimie și estetică, în sărbătorile locale care îi sunt dedicate pe tot cuprinsul țării, dar mai ales prin încărcătura simbolică cu care bujorul este perceput: este floarea prezentă în ceremoniile de nuntă și botez, cea cu care bunicile noastre își împodobeau grădinile pentru valențele sale apotropaice (protejează familia și casa), pentru a evidenția puterea dragostei care ține oamenii împreună și pentru a atrage sănătatea, prosperitatea și frumusețea în viață. Bujorul este puternic, bogat, mândru, spectaculos și poate comunica simbolic în programul România Atractivă despre România și despre români, mai bine decât o facem noi prin cuvinte”, afirmă Cristina Turnagiu Dragna, lider al Comunității Bujorul Românesc.

Array

Articole pe aceeași temă: