Interviuri Antreprenori

Rucsandra Hurezeanu, Ivatherm: Formula succesului

25 dec. 2023 6 min

Rucsandra Hurezeanu, Ivatherm: Formula succesului

Reading Time: 6 minute

Lansat în 2005, brandul Ivatherm s-a transformat rapid într-un jucător de top pe piața dermocosmeticelor din România, dar și pe piețele externe. Dr. Rucsandra Hurezeanu, fondatoare și CEO Ivatherm, ne-a spus cum strategia companiei este adaptată noilor realități și care sunt planurile de dezvoltare în continuare.

Cum a evoluat businessul Ivatherm în 2023?

Vom încheia 2023 cu o cifră de afaceri de 51 milioane de lei, respectiv o creștere de 35% față de anul precedent. Exportul va crește și el cu câteva piețe noi începând cu 2024, iar pe piețele existente, cele mai mari pentru noi India, Vietnam si Arabia Saudita, cresterea a fost de peste 50% în ultimii ani. Astăzi avem o echipă de 63 persoane care lucrează în marketing și vânzări, creație vizuală, cercetare și dezvoltare, afaceri reglementare, producție, am ajuns la două milioane de produse fabricate anual și peste 70 de formule cosmetice.

Care au fost principalele noutăți Ivatherm din acest an?

Formularea de produse noi, cu cele mai recente inovatii, ingrediente active, eficiente și sigure e preocuparea noastră principală. Ca în fiecare an, și în 2023 am lansat pe piață peste zece produse. Poate cea mai așteptată lansare a fost IvaRG, o gamă premium, regenerantă pentru corectarea și prevenirea semnelor de îmbătrânire. Inovația gamei constă în combinația sinergică de ingrediente noi, cu eficiență demonstrată în reducerea liniilor fine, a ridurilor, în estomparea cearcănelor și a petelor pigmentare: Acesta a fost și momentul în care am anunțat colaborarea cu actrița Olimpia Melinte, imaginea gamei IvaRG. Olimpia întruchipează femeia Ivatherm, femeia modernă, independentă, care știe cine este și ce are de oferit. Femeia care se trezește devreme, lucrează cu plăcere, își cultivă pasiunile și e atentă la cei din jurul ei, femeia care își alege produsele de îngrijire informat și crede în frumusețea la orice vârstă.

Am continuat apoi cu lansarea altor produse noi atât pe piața din România, cât și pe internațional, în India, Vietnam și Irak.

În același timp, în a doua jumătate a anului, am anunțat obiective ambițioase de sustenabilitate, ambalaje 100% din surse reciclate sau biodegradabile până în 2030.

Cred în frumusețea holistică, care vine cu un stil de viață sănătos, nutriție adecvată și suplimente alimentare pentru îmbunatatirea proceselor metabolice și longevității. Din acest motiv ne diversificăm oferta cu o linie nouă de produse ce vor apărea pe piață la începutul anului viitor.

Cum vă diferențiați pe o piață extrem de competitivă, în care concurați cu giganți globali?

Pozitionarea brandului meu mi-a fost foarte clară încă de la început, în 2005 când am lansat Ivatherm pe piață. Eram preocupată de faptul că 50% din populatie suferă de alergii și piele sensibilă, din cauza poluării, stresului si alimentatiei și așa mi-a venit ideea sa creez primul brand românesc de dermocosmetice dedicat pielii sensibile.

În faza de concepție a brandului, am căutat și am descoperit apa termală Herculane, care datorită unei mineralizari unice s-a dovedit a fi calmantă și antiiritanta pentru piele. Întâlnirea mea cu Alain Fructus, cercetator chimist francez, fost Presedinte al Asociatiei Franceze de Cosmetologie in Franta a fost decisiva pentru crearea unor formule, combinatii de ingrediente active inovatoare si apa termala Herculane, care trateaza, amelioreaza acneea, rozaceea, atopia sau pielea sensibila.

Una din cheile de succes Ivatherm este că am luat încă de la început în calcul competiția globală și am creat produse competitive internațional, nu local. Am luat ce e cel mai bun din Europa, produsele sunt formulate și produse în Franța, ambalajele primare vin din Italia, Slovenia, Spania, Germania și designul e coordonat de o agenție din Londra, cu care lucrăm de 15 ani.

Femeile tinere de astăzi caută alte branduri decât mamele lor, își doresc produse moderne, actuale, eficiente, sustenabile, în acord cu valorile lor. Există o nevoie acută de transparență din partea brandurilor, care nu exista acum zece ani. Consumatorii vor să știe ce conțin produselor, unde și cum sunt fabricate, cine sunt oamenii din spatele produselor. Mărcile tinere, independente, cunscute și ca “indie brands”, așa cum este și Ivatherm se aliniază cu ușurință la noile tendințe.

Ați anunțat recent ținte ambițioase pe zona de sustenabilitate (ambalaje 100% din surse reciclate sau biodegradabile până în 2030). De ce este importantă zona de sustenabilitate?

Nu mai este nicio îndoială că provocările de mediu sunt în acest moment fără precedent și pun în pericol evoluția ecosistemelor. Suntem conștienți de nevoia urgentă de a reduce poluarea cauzată de plastic, una dintre cele mai urgente probleme de mediu și ne continuăm eforturile de a reduce deșeurile de plastic.

Într-adevăr, am anunțat obiective ambițioase în privința proiectelor de sustenabilitate și susținem ferm că până în 2030 Ivatherm va avea ambalaje 100% din surse reciclate sau biodegradabile. Peste jumătate din ambalajele cosmeticelor noastre sunt deja realizate din plastic reciclat, materiale reciclabile sau biodegradabile și continuăm să ne concentrăm eforturile în alinierea la acest obiectiv a tuturor produselor nou lansate, precum și a celor existente în portofoliu.

Datorăm reușita noastră unei resurse naturale, Apa Termală Herculane, ingredientul principal al produselor Ivatherm, de aceea, conservarea mediului este un obiectiv firesc si ne-am asumat fără nicio ezitare rolul de a proteja natura. Ne propunem să respectăm promisiunea față de mediu, alegând ingredientele și ambalajele astfel încât produsele noastre să fie cât mai naturale, sustenabile, din surse sigure pentru mediu.

Un alt exemplu concret al angajamentului nostru față de protejare mediului o reprezintă ambalajele secundare. Toate ambalajele secundare, respectiv cutiile produselor cosmetice Ivatherm, sunt eligibile reciclării, fiind realizate în întregime din carton. Cartonul și hârtia folosite sunt obținute de la furnizori certificați PEFC, Programme for the Endorsement of Forest Certification, ceea ce garantează conformitatea și sustenabilitatea managementului pădurilor și a lanțului de custodie a lemnului folosit în produsele care poartă această marcă. Astfel, avem certitudinea că impactul asupra pădurilor planetei este redus, controlat și sustenabil și generațiile viitoare se vor bucura în continuare de păduri virgine, precum cele din jurul Băilor Herculane.

Continuăm să reducemimpactul direct asupra mediului și prin noile obiective cuantificabile de reducere a amprentei de carbon, alături de Strive, platforma STX, unul dintre liderii mondiali în soluții climatice pentru corporații. Noile obiective ale companiei noastre vizează implementarea de acțiuni concrete, măsurabile, pentru îmbunătățirea eficienței energetice și utilizarea energiei regenerabile până în 2027. Facem pași în reducerea drastică a emisiilor de carbon și în utilizarea energiei regenerabile

De asemenea, prin proiectele de CSR pe care le derulăm ne propunem să contribuim la dezvoltarea comunitatii și să ajutăm persoanele în nevoie. Ne motivează gândul că, alături de ONG-urile pe care le susținem, putem face o diferență semnificativă în dezvoltarea copiilor cu afecțiuni motrice sau autism, precum și în viața persoanelor defavorizate, fără asigurare medicală

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru Ivatherm în perioada următoare?

Vom continua să creștem cu peste 30% atât pe piața locală și pe alte piețe, ne diversificam cu produse în categorii noi, dar tot legate de sănătate, longevitate, frumusețe. Lansările de produse noi sunt cele care ne aduc creștere, îmbunătățim mereu formulele noastre, creăm produse cu senzorialitate diferită, aducem inovații prin ingredientele alese, ne dorim să avem produse eficiente și sigure. Continuăm să fim în atenția medicilor dermatologi, ne extindem pe piețe noi în Asia si în câteva țări din jur.

Care sunt trendurile de pe piața de beauty din România? Cum le abordează Ivatherm?

Dacă în Franta anul trecut au fost create peste 1.000 de branduri noi, în țara noastră au fost mai puțin de 10 și majoritatea nu rezistă mai mult decat 2-3 ani pe piață.

În Franța, dacă întrebi o marcă nouă de cosmetice în ce fel de circuit ar vrea să fie distribuită, ar răspunde că în farmacie. Acum patru ani alegerea ar fi fost mai degrabă spre parfumerie. De ce atrage farmacia, acest loc care vinde în principal medicamente atât de mulți jucători din industria cosmetică? Răspunsul este simplu. Persoana care cunoaște cel mai bine pielea si poate oferi consultanță pentru pielea sensibilă, după medicul dermatolog, este farmacistul. Odată cu apariția farmaciilor foarte mari, a hyperfarmaciilor, consumatorii găsesc o plăcere în a explora diversitatea ofertelor.

Care sunt provocările prezenței Ivatherm pe piețele internaționale?

Una din cele mai frumoase și dificile provocări pentru noi a fost extinderea internațională. Cu apa termală Herculane în fiecare formulă cosmetică, Ivatherm a devenit unul din primii jucători pe piata de dermocosmetice din România la scurt timp de la lansarea pe piață. Ca un pas firesc, am început să cercetam și să învățăm primii pași în comerțul internațional.

Procesul însă nu a fost rapid, nici ușor, pentru că la început am avut multe discuții și negocieri care nu se finalizau cu o înțelegere, iar după doi ani eram, probabil, singurul om din companie care încă mai credea că va reuși saă vândă produsele Ivatherm pe alte piețe. Au fost momente dificile, dar tenacitatea mea și viziunea neclintită m-au făcut să reușesc să duc produsele noastre pe rafturile farmaciilor si clinicilor din cele mai îndepărtate părți ale lumii.

Pe ce piețe externe aveți cea mai puternică prezență?

Astăzi vindem 40% la export, iar potențialul de creștere de aici este uriaș. Avem o prezență internațională în 15 țări, în Europa, Asia și Orientul Mijlociu, iar principalele țări în care vindem sunt: India, Vietnam și Arabia Saudită. Ne alegem cu grijă partenerii care înțeleg cine suntem și sunt entuziasmați să construiască alături de noi brandul în țara lor.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 379 (15 decembrie 2023 – 15 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: