Interviuri

Royal Caribbean International: Cum să navighezi spre succes

1 aug. 2024 4 min

Royal Caribbean International: Cum să navighezi spre succes

Reading Time: 4 minute

Vasele de croazieră noi, lansate de Royal Caribbean, printre care și vedeta Icon of the Seas, au contribuit la o creștere semnificativă a numărului de turiști care optează pentru o vacanță la bordul unor astfel de ambarcațiuni, inclusiv a celor din România, unde Caraibe este principala destinație, iar Icon of the Seas este cel mai vândut produs din 2024.

Gianni Rotondo care este General Manager pentru regiunea EMEA la Royal Caribbean International, ne-a vorbit despre piața de croaziere din România, dar și despre cele două vase din clasa Icon care vor fi lansate în 2025 și 2026. 

Cum a fost 2023 pentru Royal Caribbean? 

2023 a fost un an excepțional pentru Royal Caribbean, propulsat de o cerere de neegalat venită atât din partea oaspeților noi cât și a celor repetitivi. Răspunsul pieței la noile vase de croazieră lansate de companie (în special Icon of the Seas), flota existentă și extinderea destinației private Perfect Day at CocoCay cu Hideaway Beach a fost excelent și poziționează în continuare compania pentru o creștere puternică a randamentului și a câștigurilor în 2024. Se observă o creștere semnificativă a rezervărilor pentru toate itinerarele cheie, în timp ce achizițiile consumatorilor atât la bord, cât și cele dinainte de croazieră continuă să depășească anii precedenți. Motorul cheie al acestui lucru este o participare mai mare la prețuri mai mari, ceea ce indică o cerere sănătoasă în viitor. 

De ce ar prefera un călător să navigheze pe un vas Royal Caribbean? 

Avem ceva pentru fiecare membru al familiei – de la divertismentul care rivalizează cu spectacolele din  West End la o gamă largă de opțiuni de restaurante și baruri, potrivite pentru toate gusturile, vârstele și naționalitățile – dar cel mai important este raportul calitate-preț incredibil, având atât de multe facilități incluse în tariful vacanței. Oaspeții noștri se pot bucura de numeroase activități pline de adrenalină la bordul vaselor, cum ar fi oportunitatea de a prinde valul perfect pe simulatorul de surf FlowRider sau să simtă fiorii căderii libere la simulatorul de sky-diving RipCord by iFLY. De asemenea, ducem distracția în familie spre noi dimensiuni, prin spectacolele Aquashow și producțiile Broadway uluitoare, și oferim o combinație diversă de programe premiate pentru copii și adolescenți. 

Care este cea mai de succes destinație pentru Royal Caribbean? 

Perfect Day at CocoCay, în Bahamas, este o destinație de neratat și un succes sigur pentru oaspeții noștri, deoarece oferă într-adevăr ziua perfectă pentru fiecare membru al familiei, indiferent cum și-ar imagina-o fiecare. Pentru oaspeții care caută o experiență relaxată, oferă beach club-uri, plaje uimitoare și cea mai mare lagună cu apă dulce din Bahamas. Apoi, pentru cei în căutare de aventuri, insula oferă curse cu tiroliana de 487 de metri ce vă poartă dintr-un colț în altul, experiența Up Up and Away – o plimbare cu balonul cu heliu de unde se pot admira priveliști spectaculoase ale insulei private – și, desigur, parcul acvatic, Thrill Waterpark, cu 14 tobogane palpitante, dintre care unul se numără printre cele mai înalte tobogane din America de Nord – Daredevil’s Peak. Oaspeții se pot bucura, de asemenea, de o gamă largă de restaurante, unele incluse în tariful croazierei, altele de specialitate, inclusiv gustări în stil caraibian la Chill Grill sau sandvișuri delicioase la Snack Shack. 

Vorbind despre inovație la cel mai înalt nivel, ce face clasa ICON să fie atât de faimoasă? 

Icon of the Seas reprezintă vacanța perfectă pentru familii – o gamă cuprinzătoare de experiențe unice, combinând momente de relaxare la plajă, escapade în stațiune și senzații tari din parcurile de distracție tematice într-o singură excursie de neuitat. Fiecare membru al familiei se poate bucura de propria versiune a vacanței ideale, fără compromisuri, în timp ce explorează insulele din Caraibe. Una dintre atracții este, cu siguranță, cel mai mare parc acvatic pe mare, Thrill Island, cu șase tobogane, care nu se adresează celor mai slabi de inimă! De asemenea, vasul oferă peste 40 de restaurante, baruri, cluburi și divertisment de ultimă generație. 

Ce planuri de viitor are Royal Caribbean în ceea ce privește flota și noile destinații? 

Ne așteaptă un an incredibil de interesant. În iulie, îi urăm bun venit în flotă noului vas Utopia of the Seas, ultima noutate în materie de croaziere, ce va opera itinerare scurte. Acest vas din clasa Oasis va oferi escapade de 3 nopți în weekend și 4 nopți în timpul săptămânii, cu îmbarcare din Orlando, Florida.  

Va fi un mix de peste 40 de restaurante și baruri, mai multe piscine decât zilele petrecute la bord și o vizită la Perfect Day at CocoCay – insula privată a Royal Caribbean din Bahamas – la fiecare navigație. În plus, în urma succesului răsunător al lui Icon of the Seas, avem alte două vase din clasa Icon în construcție. Star of the Seas va fi livrat în 2025, urmat de un al treilea vas din clasa Icon în 2026. Iar al șaptelea vas din clasa Oasis este programat pentru 2028. Nu în ultimul rând, ne extindem oferta de destinații exclusive, cu Royal Beach Club, primul care se va lansa, în Paradise Island din Nassau, Bahamas, în 2025, urmat de un alt Royal Beach Club în Cozumel, Mexic, recent anunțat, pe care îl așteptăm în 2026. 

Ce părere aveți despre piața de croaziere din România? Ce planuri aveți pentru țara noastră? 

Piața de croaziere din România este o țintă cheie pentru regiunea EMEA, cu un mare potențial de creștere. Vindem croazierele noastre Royal Caribbean în România în parteneriat cu World Travel, reprezentantul nostru exclusiv pe termen lung și unul dintre cei mai buni specialiști în croaziere de pe piață. Oaspeții noștri români navighează cu noi peste tot în lume: Caraibe este principala destinație, Icon of the Seas fiind cel mai vândut produs în 2024. Europa reprezintă o treime din rezervările noastre din România. În cele din urmă, 20% dintre oaspeții noștri români navighează în Asia, în principal din Singapore. În colaborare cu World Travel, putem oferi pachete de vacanță pe croazieră, cu zbor inclus și alte servicii turistice. 

Royal Caribbean anticipează o creștere a numărului de pasageri în viitor? 

Suntem foarte optimiști văzând cererea mare din partea clienților noi și repetitivi la finalul anului 2023, din întreaga industrie, combinată cu popularitatea lui Icon of the Seas (care a generat cea mai bună săptămână de rezervări din istoria noastră când fost pus în vânzare) și noile vase ce urmează să fie lansate, inclusiv al doilea vas din clasa Icon și al șaptelea din clasa Oasis. Ca atare, suntem pregătiți pentru un an puternic și suntem încântați de noile experiențe oferite în 2024, după ce am intrat în noul an dintr-o poziție record a numărului de rezervări.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 385 (16 iulie – 16 septembrie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ediția internațională #BizGrecia este un proiect Biz în parteneriat cu Royal Caribbean, Alpha Bank, Olympus, Sarantis, PPC, tbi bank, Apivita, Stirixis Group, Aktor, V+O Communication și Aqua Carpatica

Array

Articole pe aceeași temă: