BizRemote by certSIGN Finanțe Stiri

Roxana Hidan, OTP Bank: Pandemia a accelerat digitalizarea sistemului bancar

17 sept. 2020 2 min

Roxana Hidan, OTP Bank: Pandemia a accelerat digitalizarea sistemului bancar

Reading Time: 2 minute

Pandemia a adus provocări, dar a avut și puncte bune, iar unul dintre acestea este accelerarea digitalizării sistemului bancar, consideră Roxana Hidan, Director General Adjunct, Coordonator al Diviziei Retail în cadrul OTP Bank România.

“Pandemia a adus multe transformări și, din punctul meu de vedere, a forțat sistemul bancar să accelereze procesul de digitalizare despre care vorbește toată lumea de mult timp. A avut și puncte bune. În momentul de față, discuțiile cu clienții despre economisire și despre plata cu cardul sunt mult mai ușoare”, a declarat Roxana Hidan, într-o conferință de presă online.

S-a schimbat foarte mult modul în care clienții interacționează cu banca și prima provocare în pandemie a fost protejarea celor din rețeaua teritorială, a arătat Roxana Hidan. “Nu am avut închisă nicio sucursală și am încercat din primul moment să le oferim atât clienților noștri cât și colegilor noștri toate instrumentele necesare pentru a se simți în siguranță”, a declarat reprezentanta OTP Bank.

“Comportamentul clienților în interacțiunea cu banca s-a schimbat și vedem asta din cifre (…) Și ca trend, eu nu cred că ne vom întoarce acolo unde eram la sfțrșitul anului trecut”, a declarat Roxana Hidan, Director General Adjunct, Coordonator al Diviziei Retail în cadrul OTP Bank România.

Banca s-a adaptat și a dezvoltat instrumente care să sprijine clienții și așa a apărut Octavian, chatbot-ul OTP Bank, un asistent digital care consiliează clienţii băncii în procesul de suspendare a plăţii ratelor şi alte servicii.  “În primele șapte luni de funcționare, Octavian a primit deja aproape 900 de solicitări și a închis cu succes aceste interacțiuni cu clienții”, a explicat Roxana Hidan.

“Am investit mult în infrastructura IT, astfel încât să putem să îi conectăm pe colegii din unitățile teritoriale cu colegii din zonele de suport prin intermediul canalelor digitale și acest lucru a necesitat o agilitate foarte mare din partea tuturor și achiziționarea gageturilor necesare și am făcut-o cu succes”, a declarat directorul general adjunct al OTP Bank.

De asemenea, OTP Bank a lansat, împreună cu autoritățile din Brașov, un proiect prin care transportul în comun se poate plăti simplu și în siguranță prin intermediul cardului sau cu telefonul.

Totodată clienții își pot deschide acum cont la OTP Bank fără să mai fie nevoie de niciun fel de deplasare la bancă, este totul online, tot prin platforma Octavian.

“Intenționăm să lansăm în continuare inițiative de digitalizare: până la sfârșitul anului o să avem creditele de nevoi personale online, pe partea de IMM-uri – conturile de companii se vor putea deschide online, dorim să implementăm posibilitatea retragerii de bani de la ATM doar cu telefonul și să continuăm dezvoltarea cu alte autorități locale de transport în comun a proiectelor pentru plata contactless”, a mai adăugat Roxana Hidan.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: