Rompetrol și Festivalul George Enescu: Muzică, energie și sustenabilitate
Reading Time: 3 minuteDe 14 ani, Rompetrol este partener al Festivalului Internațional George Enescu, eveniment care pune România pe harta culturii mondiale. Am aflat de la Costinela Drăgan, director de sustenabilitate & CSR la Rompetrol, mai multe despre reperele acestei colaborări de durată.
Rompetrol este partener de tradiție al Festivalului Enescu. Care sunt valorile comune care v-au determinat să continuați acest parteneriat?
Din 2010 Rompetrol este partener principal al Festivalului și Concursului Internațional George Enescu, evenimente de prestigiu și elegantă reprezentare a României în lume, ce reunesc muzicieni și orchestre consacrate, dar și tineri talentați la început de carieră (prin competiția de vioară, violoncel, pian și compoziție). Prin solidaritate și implicare am construit acest parteneriat, ancorat în valori comune precum creativitate, sustenabilitate, excelență și precizie – așa cum muzicienii exersează permanent pentru concertele oferite cu generozitate publicului, cu măiestrie și iubire pentru muzică, și oamenii din Rompetrol (într-un domeniu complet diferit) au același nivel ridicat de angajament și dedicare pentru a oferi energie durabilă și mobilitate comunităților din regiune.
Și Rompetrol și George Enescu sunt branduri locale puternice, extinse la nivel internațional, cu o istorie longevivă și angajament solid față de comunitățile sale. Sprijinul nostru pentru festival este modul prin care contribuim la viața culturală a comunității, aducem muzica clasică mai aproape de oameni, cu toată frumusețea, diversitatea și puterea ei creativă. De câțiva ani, muzica festivalului este disponibilă pentru clienții noștri și în stațiile de distribuție și în aplicația mobilă Rompetrol Go.
Ce concerte vă atrag cel mai mult la această ediție Enescu?
Festivalul George Enescu este cu siguranță unul dintre cele mai bogate evenimente de muzică clasică din lume, cu mii de artiști, zeci de concerte în București și alte orașe din țară, cu muzică modernă și contemporană, premiere mondiale și românești, cu lucrări clasice, romantice și baroce, operă și concerte pentru copii. Este un eveniment pentru toate vârstele, realizat cu dragoste, generozitate și excelență.
Concertul de deschidere, al Orchestrei Filarmonicii George Enescu și dirijat de maestrul Cristian Măcelaru, este prezentat de Rompetrol și oferă publicului lucrări de Dvorak, Strauss și, cum ne-am obișnuit la deschiderile festivalului, și Rapsodia română a lui George Enescu. Urmăresc lucrările compozitorului român în festival și mă bucur să îl descopăr în interpretarea mai multor orchestre și artiști virtuoși.
Ce înseamnă pentru dumneavoastră, personal, acest festival?
Festivalul, ajuns la a XXVI-a ediție, este un diferențiator pentru brandul de țară, promovează o imagine pozitivă a României în lume și contribuie la consolidarea poziției noastre pe harta culturală internațională. Sunt mândră de acești ani de parteneriat, recunoscătoare oamenilor din Artexim pentru perseverența lor și munca destoinică de-a lungul anilor, pentru ca noi toți să ne putem mândri și bucura de un eveniment de asemenea anvergură, cu muzică de calitate. Ca spectatoare, ascult cu curiozitate fiecare concert și interpretare și mă bucur de generozitatea muzicienilor sosiți la noi în țară.
De ce considerați că este important pentru companii să susțină proiecte culturale?
Cultura are impact benefic asupra comunității și bunăstării acesteia, iar investițiile în cultură, fie că ne referim la muzică clasică, teatru, artă etc., sunt critice pentru evoluția societății, pentru conservarea și promovarea valorilor autentice, pentru dezvoltare intelectuală, dialog constructiv între generații și instituții.
Companiile, pe lângă investițiile lor necesare în domenii critice precum sănătatea, educația, mediul, își pot asuma și acest rol de investitor în cultură, pentru a crea oportunități în industriile creative și a atrage copii și tineri către zone care aduc beneficii multiple pentru dezvoltarea lor. La nivel de companie crește afinitatea angajaților față de brandul propriu, le stimulează și acestora creativitatea și productivitatea.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 376 (16 septembrie – 16 octombrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz