Rompetrol devine sponsor principal al Filarmonicii George Enescu
Reading Time: 2 minuteRompetrol s-a alăturat în calitate de sponsor principal al Filarmonicii George Enescu, una dintre cele mai reprezentative instituții muzicale din România.
Cu o impresionantă istorie de peste 155 de ani, Filarmonica George Enescu este orchestra simfonică de elită a României, atât prin calitatea sunetului și nivelul artiștilor, cât și prin istoria sa. Este prima orchestră de muzică clasică înființată în România, ceea ce i-a permis să devină cea mai reprezentativă instituție muzicală din țară, cu un rol determinant în conturarea peisajului cultural național.
„Filarmonica George Enescu a intrat din 2023 într-un proces ambițios de transformare, menit să o ridice la cel mai înalt nivel de competitivitate pe piața muzicală internațională și să creeze experiențe muzicale de valoare pentru public. Aducem la București dirijori și soliști faimoși, care cântă pe marile scene ale lumii. Ne-am înnoit orchestra cu artiști tineri foarte talentați și apreciați inclusiv în străinătate. Ne dezvoltăm repertoriul. Am reușit să atragem public nou. Cel mai bun mod în care putem construi acest proiect ambițios este în colaborare cu partenerii din mediul privat. Implicarea Rompetrol în susținerea muzicii clasice și a culturii este autentică. Tocmai de aceea ne bucură atât de mult parteneriatul pe care îl avem cu Rompetrol și ne dorim să fie unul de durată.”
Marin Cazacu, directorul general al Filarmonicii George Enescu
Filarmonica George Enescu a câștigat o notorietate deosebită în peisajul internațional al muzicii clasice. Cu peste 300 de concerte organizate anual atât în țară, cât și în străinătate, orchestra a obținut aprecieri la nivel global pentru contribuțiile sale. Implicarea Filarmonicii în Festivalul Internațional George Enescu, cel mai mare eveniment cultural din România, consolidează și mai mult poziția sa de actor cheie pe scena muzicală a țării.
“De 15 ani susținem cultura, conectăm comunitățile prin muzică, iar parteneriatul cu Filarmonica George Enescu reprezintă o confirmare a angajamentului nostru. Suntem conștienți de impactul culturii și al muzicii de înaltă calitate în procesul de dezvoltare sustenabilă a societății.”
Bauyrzhan Nugumanov, Director General Rompetrol Downstream
Un aspect remarcabil al activității Filarmonicii este implicarea sa de tradiție în desfășurarea Concursului Internațional George Enescu, acompaniind prestația finaliștilor de la toate cele trei secțiuni (vioară, violoncel și pian) și oferindu-le acestora oportunitatea de a concerta într-un cadru scenic complex, alături de profesioniști consacrați.
Rompetrol este partener al Festivalului și Concursului Internațional George Enescu de 15 ani, iar compania oferă în aplicația mobilă #RompetrolGo, un playlist de muzică clasică ce poate fi descărcat și ascultat gratuit de oricine. Rompetrol continuă astfel să susțină proiecte ce promovează cultura și identitatea națională și să dezvolte comunitățile prin educarea gustului pentru frumos, facilitarea accesului la actul de cultură și la produse de elită.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz