Stiri

Românii vor cumpăra haine mai groase în această iarnă. Studiu Glami

28 sept. 2022 2 min

Românii vor cumpăra haine mai groase în această iarnă. Studiu Glami

Reading Time: 2 minute

Când inflația crește, iar economia suferă o destabilizare pregnantă, obiceiurile de consum nu pot rămâne neschimbate. www.glami.ro, cea mai mare platformă pentru descoperirea modei din România, a realizat un sondaj pentru a înțelege cum se adaptează clienții în această perioadă problematică și care sunt soluțiile optime pentru satisfacerea nevoilor lor, la acest capitol și nu numai.


Acest studiu face parte din Fashion (Re)search, proiect ce analizează periodic tendințele pieței. Datele au fost colectate printr-un chestionar, în perioada 4-18 septembrie, pe care l-au completat peste 4.000 de vizitatori ai platformei GLAMI.ro.


Cumpărăturile de haine, în legătură directă cu facturile din această toamnă și iarnă


„Temperatura camerei” va avea un sens diferit pentru mare parte dintre români sezonul acesta. 27% dintre respondenți au afirmat că plănuiesc să economisească energie electrică și gaz, dar să compenseze căldura redusă din încăperi cu un strat suplimentar de haine.

glami fashion research infographic 1


17% au susținut că deja procedau astfel, deci nu au posibilitatea de a suporta o temperatură și mai scăzută în locuință. 24% așteaptă să vadă cum evoluează prețurile, decizia fiind luată pe baza fluctuațiilor viitoare. Între timp, doar 24% nu sunt dispuși să renunțe la confortul cu care s-au obișnuit.


Decizia de cumpărare este influențată de creșterea prețurilor


Un procent covârșitor al participanților la sondaj, 77%, observă o creștere a prețurilor când vine vorba de îmbrăcăminte și încălțăminte (cu 10% mai mare decât răspunsurile primite la aceeași întrebare din studiul Fashion (Re)search, realizat în luna aprilie de www.glami.ro).

glami fashion research infographic 2


Ca urmare, 16% dintre participanții la studiu intenționează să reducă semnificativ cheltuielile de modă. 5 români din 10 (53%) plănuiesc să profite mai mult de promoții și reduceri finale, însă nu-și doresc în mod special diminuarea bugetului. 3% nu știu încă modul în care vor acționa, însă cei 28% care refuză schimbarea obiceiurilor la acest capitol au motive diverse, cele mai comune fiind: mereu au achiziționat doar articolele necesare, deci nu pot cumpăra mai puțin de atât (30%); trecerea la sezonul rece – copiii și adulții au nevoie de haine groase (27%); prezența impulsului psihologic pozitiv al cumpărăturilor, ce provoacă o stare de bine (25%).

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: