Categories: Stiri

Creștere cu 23% a rezervărilor pe litoralul românesc pentru vara 2024

Reading Time: 2 minute

Rezervările pentru vara lui 2024 pe litoralul românesc au crescut cu 23%, în luna ianuarie, față de 2023. Datele au fost anunțate de litoralulromânesc.ro care notează că a crescut și valoarea acestor rezervări cu 32%.

„În general, ianuarie ne indică trendul pentru anul în curs, iar cifrele obţinute în prima lună a acestui an ne duc într-o zonă optimistă şi ne determină să estimăm un an bun pentru turismul de litoral în România. Contează foarte mult reducerile şi condiţiile avantajoase de plată din programul Înscrieri Timpurii derulat de operatorii din turism, dar, în acelaşi timp, este evident că pentru tot mai mulţi români litoralul autohton este principala destinaţie de vacanţă pe care o iau în calcul atunci când îşi fac planurile pentru vară. Printre criteriile menţionate de turiştii noştri în alegerea staţiunilor româneşti se numără siguranţa, proximitatea şi raportul calitate-preţ foarte bun”, a afirmat Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.

Potrivit sursei citate, luna ianuarie confirmă şi un alt trend început în sezonul precedent: turiştii care îşi rezervă din timp sejurul la mare caută în mod special hoteluri bine cotate, care oferă beneficii extra, precum locuri de joacă pentru copii, piscine private, meniuri variate, opţiuni de petrecere a timpului liber, activităţi dedicate copiilor. Cererea rămâne ridicată pentru pachetele all inclusive, în condiţiile în care în sezonul 2023 numărul total al locurilor all inclusive în hotelurile de la Marea Neagră a ajuns la 18.500, în creştere cu 5.000 de locuri în comparaţie cu anul 2019. Clasamentul celor mai căutate staţiuni până în acest moment arată că Mamaia şi Eforie Nord îşi dispută prima poziţie, iar pe poziţia a treia se află staţiunea Jupiter.

„Staţiunile în care se fac investiţii constant, atât în hoteluri, cât şi în infrastructura locală, sunt cele mai solicitate. Acest lucru ne arată că nu putem avea aşteptarea ca turiştii să fie atraşi la Marea Neagră dacă nu le oferim şi cele mai bune condiţii de cazare, masă, variante de distracţie. În plus, cei care ajung pe litoral trebuie convinşi că au toate motivele pentru a repeta experienţa. Acest obiectiv poate fi atins doar printr-o bună colaborare între autorităţi locale, centrale şi operatori din turism, ceea ce ne dorim să vedem că se întâmplă mai intens în acest an. (…)”, subliniază reprezentantul companiei.

Tur-operatorul raportează şi o creştere a vânzărilor cu aproape 29% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent pe tot intervalul cuprins de la lansarea programului Înscrieri Timpurii 2024, adică de la 1 octombrie 2023 până la finalul lunii ianuarie.

Programul Înscrieri Timpurii (Early Booking) continuă şi în luna februarie, când românii interesaţi să îşi rezerve un sejur la mare pot beneficia de reduceri de până la 46% din tariful standard al unui pachet turistic şi au posibilitatea de a plăti în tranşe. La jumătatea acestei luni, tur-operatorul va organiza Târgul de turism online, cu extra-discounturi faţă de cele acordate prin programul Înscrieri Timpurii. După Târgul de Turism, reducerile acordate vor scădea gradual, pe măsură ce se apropie debutul unui nou sezon estival.

Litoralulromanesc.ro, deţinut de compania Creative Eye SRL din Constanţa, cu capital integral privat românesc, este cel mai mare retailer de vacanţe în staţiunile autohone de la Marea Neagră, atât ca număr de turişti, cât şi ca vânzări. Portalul promovează peste 500 de structuri de cazare în staţiunile de pe litoralul românesc, de la unităţi de o stea până la cele de cinci stele. Compania este activă în industria turismului din anul 2005, interval în care a organizat vacanţe la malul mării pentru peste 1,4 milioane de turişti.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

9 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

9 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

15 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

15 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

15 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

15 ore ago