Românii și-ar cumpăra pompe de căldură dacă statul ar acorda subvenții
Reading Time: 2 minuteMai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă de căldură în următorii 2-3 ani, iar peste jumătate (52%) dintre aceştia susțin că ar face trecerea către încălzirea cu o pompă de căldură acum, dacă ar beneficia de subvenții de la stat.
Subvențiile din partea statului – factor important în achiziția pompelor de căldură de către consumatori
Aproape trei sferturi dintre cei intervievaţi (peste 70%) consideră că statul ar trebui să acorde subvenții pentru a facilita tranziția către pompele de căldură, iar 85% spun că acestea ar influența decisiv sau cel puțin ar juca un rol important în luarea unei decizii privind achiziționarea acestui tip de echipamente.
Reducerea costului la utilităţi – principalul beneficiu al achiziţiei unei pompe de căldură
Pentru aproape două treimi dintre respondenţi (65,8%), reducerea costurilor la utilităţi este principalul argument în favoarea alegerii unei pompe de căldură. Alte argumente în favoarea achiziţiei unei pompe de căldură sunt tripla utilitate oferită (încălzire, răcire și producerea apei calde menajere – 55,65%), nivelul scăzut de poluare (35,36%), posibilitatea utilizării în zone unde nu există acces la rețele de termoficare sau gaze (15,94%) și conectivitatea avansată prin intermediul aplicațiilor (13,04%).
Sondajul, care își propune să analizeze modul în care românii se raportează la pompele de căldură, a fost realizat în perioada august-septembrie 2024 pe un eșantion de 1960 de respondenți.
Pentru prima oară, această ediție a sondajului a relevat că există un segment de consumatori (12%) pe care planurile UE de modificare a legislației privind confortul termic i-ar putea determina să facă tranziția spre pompele de căldură în viitorul apropiat.
Rezultatele sondajului evidențiază o nevoie acută de informare în rândul consumatorilor cu privire la pompele de căldură, întrucât 43,67% dintre respondenți au menționat lipsa de informaţii ca fiind un factor determinant în decizia lor de a nu achiziţiona deocamdată o pompă de căldură. Sursele cele mai importante de informare pentru consumatori rămân articolele și blogurile (36,78%) dar și consultanții sau experții în încălzire (35,52%).
“Tranziția la pompe de căldură presupune trecerea la o nouă paradigmă de confort termic. Vorbim despre un proces complex, care presupune timp, dar și consum de resurse. Acestea nu sunt doar resurse materiale, unde discuția este mai amplă și implică un sprijin din partea statului pentru consumatori; ele se referă și la sursele din care oamenii își iau informația. Observăm că unul dintre impedimentele adoptării pompei de căldură ca soluție de încălzire este insuficienta informare, motiv pentru care derulăm constant campanii de informare și educare. Mai mult decât atât, am creat soluții intermediare pentru a putea face mai ușoară trecerea la pompa de căldură. Astfel, există în portofoliul nostru soluții hibride, adică pompe de căldură care pot fi montate la un sistem de încălzire existent, cu centrală pe gaz. Noi recomandăm această soluție ca un prim pas în adaptarea consumatorilor, care astfel vor putea face economii la energie într-un mod foarte prietenos cu mediul”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Head of East Europe Southern Countries – Ariston Group.
Ariston comercializează în România pompele de căldură aer-apă din gama Nimbus NET R32 – cea mai nouă soluție pentru încălzire, răcire și apă caldă menajeră, cu eficiență ridicată și amprentă de mediu redusă. Noile pompe au încorporată platforma de diagnoză de la distanță Ariston NET PRO, ceea ce permite verificarea și gestionarea de la distanță a sistemelor instalate.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz