Românii nu se sperie de aplicațiile care îi spionează
Reading Time: 3 minuteChiar dacă multe aplicații de pe telefoanele mobile, exploatează datele personale ale utilizatorilor, aceasta nu este o problemă pentru marea majoritate a românilor. Un sondaj efectuat recent arată că pentru 87% dintre respondenți folosirea datelor personale de către aplicațiile mobile nu reprezintă un motiv de îngrijorare.
Număr mic al celor care se tem de spionajul digital
Potrivit realizatorilor sondajului românii ar fi conștienți de pericolele legate de securitatea cibernetică și știu ce atitudine să aibă față de protecția datelor cu caracter personal și a reputației în mediul online.
Numai 7,3% dintre respondenți s-au arătat preocupați de securitatea datelor. În același timp, 5,7% dintre chestionați, au evitat să răspundă. Aceștia au considerat că nu au informațiile necesare.
57,8% au declarat că, atunci când accesează aplicațiile mobile, o fac în primul rând de pe rețele wi-fi, iar 42,2% de pe rețelele mobile.
Câți români folosesc internetul mobil pe telefon
În ianuarie 2021, în România existau 26 milioane de conexiuni mobile. Numărul acestora a ajuns să reprezinte 135,6% din totalul populației. Acest lucru se explică prin faptul că mulți utilizatori au mai mult de o conexiune mobilă de internet.
Câți români folosesc internetul mobil pe telefon. În ianuarie 2021, în România existau 15,49 milioane de utilizatori de internet. Numărul utilizatorilor de internet din România a crescut cu 133 mii (+0,9%) între 2020 și 2021.
”Dacă acum câțiva ani, românii se conectau pe telefon, la internet, mai ales de pe rețelele wi-fi, procentul acestora a scăzut semnificativ pe măsură ce pachetele de date mobile au devenit tot mai generoase, iar acoperirea cu semnal a atins și mediul rural. În condițiile implementării 5G, nu este exclus ca procentele să se inverseze, iar accesul la internet, de pe telefon, să treacă în mare proporție pe rețeaua de date mobile”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
Educația online a adulților devine realitate
Dincolo de shopping, de plățile uzuale, de filme, social media, health și alte asemenea aplicații, aplicațiile mobile au mai adus un plus semnificativ. A crescut interesul românilor pentru educația online.
Potrivit rezultatelor barometrului, 62,2% dintre cei chestionați au declarat că atunci când își caută un loc de muncă sau când vor să se perfecționeze într-o nouă activitate, caută o aplicație mobilă care să-i ajute.
,,Înainte de pandemie datele statistice poziționau România pe ultimul loc în Europa în cazul participării adulților la programe de formare continuă. Restricțiile de mobilitate și oferta de cursuri online gratuite extrem de generoasă din această perioadă au dus la o participare crescută a adulților la aceste mijloace de formare. Nu sunt multe aspecte pozitive de reținut din această perioadă dar sunt convins că aceste experiențe vor dinamiza puțin participarea adulților la programele de educație continuă.’’ a declarat Marius Hărătău.
Românii folosesc telefonul mobil ca instrument de plată
”,Telefonul a devenit, foarte rapid, un instrument de plată, iar pandemia a influențat adoptarea rapidă a acestei tehnologii. De la shopping & food la plata facturilor, folosim tot mai des telefonul atât în mediul digital cât și în cel fizic, plățile contactless cu telefonul aflându-se într-o creștere semnificativă. Se întâmplă acest lucru grație creșterii semnificative a gradului de siguranță oferit de platformele de plată dezvoltate de bănci, procesatori de plăți și, în general, de firmele care activează în comerțul online”, arată concluziile barometrului.
”Este o veste bună pentru economia românească, dovadă dinamica spectaculoasă a comerțului online din ultimul an și a perspectivelor excelente. În plus, digitalizarea serviciilor și accesul facil la aceste sisteme de plăți mai aduc un avantaj extrem de important – reduc evaziunea fiscală într-o economie în care gradul de colectare a taxelor și impozitelor este cel mai redus din UE. Asta înseamnă mai mulți bani la buget și o îmbunătățire a condițiilor din mediul de afaceri, a concurenței loiale în business-ul românesc”, a declarat Adrian Negrescu.
Barometrul ”RomanianApp. Cum au influențat aplicațiile mobile viața românilor” a fost dezvoltat de compania de consultanță Frames, la comanda FACTORY 4.0, pe un eșantion de 650 de respondenți, în perioada 6-9 mai 2021.
Interviurile au fost realizate prin chestionare online, telefonic şi email. Profilul respondenților a fost reprezentat de 56% bărbați și 44% femei, cu vârste cuprinse între 18 și 54 ani.
FACTORY 4.0 reprezintă o platformă de sustinere a competențelor angajaților din industria românească pentru digitalizarea companiilor prin dezvoltarea competențelor resursei umane, susținută de companii de tehnologie de renume, precum Bosch Rexroth, Phoenix Contact, Kuka, ifm electronic și Dell Technologies.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz