Interviuri Interviuri & Opinii

Românii își doresc să facă sport. Acum au și o lege care să îi stimuleze

7 apr. 2023 5 min

Românii își doresc să facă sport. Acum au și o lege care să îi stimuleze

Reading Time: 5 minute

Legea prin care românii pot fi stimulați să facă sport și să meargă la sală este în vigoare din luna ianuarie a anului 2023. Potrivit acestei legi se pot acorda fiscalități fiscale în valoare de 400 de euro anual pentru persoanele care se duc să facă sport, iar acest lucru ar trebui să impulsioneze companiile să își îndemne angajații spre un stil de viață mai sportiv și implicit mai sănătos.

Am discutat cu Andrei Trofin, fondator ESX, despre cum se înțeleg românii cu sportul, dar și dacă această nouă lege ar putea aduce românii în sala de fitness.

Cum abordează românii sportul, ce le place și ce fel de persoane sunt mai active decât altele?

Fiecare client are particularitățile lui în relația cu sportul. Abordarea este diferită în funcție de nevoile, preferințele, necesitățile și obiectivele sale. Din datele noastre, putem spune că cel mai mare interes al clienților se duce către zona de fitness, urmată de activități de grup (kangoo jumps, zumba, dans etc.), sporturi de contact (box, karate etc.) și, în final, se îndreaptă către activitățile de relaxare (yoga, saună, pilates etc).

De asemenea, putem spune că numărul bărbaților care folosesc abonamentul nostru este mai mare decât al femeilor. Astfel, 60% dintre clienți sunt de sex masculin, iar 40%, de sex feminin. Bărbații preferă exercițiile fizice pentru creșterea masei musculare, în timp ce femeile aleg sportul ca metodă de slăbit.

Care sunt obiceiurile de consum pe care le-ați observat privind comportamentul utilizatorilor ESX?

Din 2018, de când suntem pe piață, am putut observa cum comportamentul românilor legat de mișcare este puternic influențat de sezonalitate. Conform acesteia, la fiecare început de an apar mai multe cereri în achiziționarea de abonamente sportive, cu atât mai mult în 2023, când am avut o creștere semnificativă. Oamenii își doresc din ce în ce mai mult să întreprindă activități sportive și vor să ducă un stil de viață sănătos și activ.

Din datele noastre, în luna ianuarie 2023 s-au achiziționat cu 50% mai multe abonamente la centre sportive, comparativ cu decembrie 2022. Totodată, în luna ianuarie 2023 s-au achiziționat de 6 ori mai multe abonamente comparativ cu anul precedent, în aceeași lună. De aici, putem concluziona că începutul anului și noua lege prin care abonamentele la sala de fitness vor fi neimpozabile, au influențat semnificativ comportamentul românilor în ceea ce privește interesul pentru sport.

De ce credeți că este important ca românii să facă mai mult sport?

Sportul este o activitate necesară în viața fiecăruia dintre noi, deoarece ajută la menținerea unui stil de viață sănătos, cu efect direct asupra stării fizice și psihice. Din păcate, datele recente ale OMS au arătat că, în România, 58% dintre adulți sunt supraponderali sau obezi. Și în rândul copiilor, cifrele sunt alarmante. Ne apropiem rapid de media europeană, iar acesta e un lucru îngrijorător. Această situație este cauzată și de sedentarism, de lipsa activității fizice, pe lângă alți factori.

ESX și-a propus să susțină intens industria activităților sportive din România și predicția noastră este că sala de sport va deveni spațiul pe care aproape toată lumea îl vizitează de 3-4 ori pe săptămână, ca parte integrată a unui regim de viață concentrat pe menținerea unei stări bune de sănătate. Lucrăm la un sistem de motivare și de fidelizare a utilizatorilor ESX, astfel încât ei să practice sport în mod regulat. Un beneficiu va fi și dezvoltarea industriei sportive, dar cel mai important e că vom fi cu toții mai sănătoși, mai activi, deci mai fericiți.

Ați abordat mai multe companii pentru parteneriate și mai multe corporații au răspuns pozitiv de anul trecut, chiar înainte ca abonamentele la activități sportive să devină deductibile fiscal. Cum au reacționat managerii cu care ați discutat când le-ați propus să le ofere angajaților acces la activități sportive?

Într-adevăr, la jumătatea anului 2022 am lansat linia de business B2B, corporate și enterprise, ne-am extins departamentul de vânzări și acum punem la dispoziție abonamentul ESX și ca beneficiu salarial pentru angajații companiilor mici, medii și mari.

Am avut parte de multe răspunsuri pozitive din partea companiilor mici, medii și chiar a unor corporații foarte cunoscute, am obținut parteneriate importante cu care ne putem mândri.

Până acum, pachetul complex de servicii oferit de noi a atras parteneriate cu numeroase companii, printre care: Vodafone, Cora, Romstal, HelpNet, Fan Courier, OTP Bank, Ursus, OMV sau Groupama.

Apetitul românilor pentru sport este într-o creștere continuă, iar contextul fiscal recent a mișcat și mai mult lucrurile în această direcție. De luna aceasta, abonamentele la centrele sportive sunt scutite de taxe, în limita a 400 de euro pe an (160 lei lunar). Astfel, de acum, angajatorii pot include abonamentul la sală în beneficiile extra-salariale pe care le oferă, conform Monitorului Oficial Legea 34/2023.

Așadar, pentru persoanele care așteptau o motivație să adopte un stil de viață sănătos, noua lege a venit la momentul potrivit și a oferit semnul de care aveau nevoie.

Acum că există această deducere fiscală, ați primit reacții din mediul corporate? Care credeți că va fi creșterea pieței?

Piața de fitness crește cu 15% de la an la an, dar odată cu noua lege de beneficii salariale, se preconizează că va exista o triplare a pieței în următorii 2 ani. Bineînțeles, această creștere va fi susținută și de centrele sportive, care par să aibă un mare avânt în deschiderea de noi centre în toate orașele mari ale României.

Am observat, în mod special, o mare deschidere din partea companiilor care le permit angajaților să lucreze de acasă, mai ales din partea departamentelor de IT. Acești angajați sunt cei care s-au mobilizat rapid și își doresc să înceapă un stil de viață sănătos și activ. Mersul la centrele sportive îi ajută să își reconsolideze relațiile cu colegii, să socializeze, să facă mișcare și să își schimbe starea de spirit.

Totodată, companiile care au sedii în mai multe orașe din țară iau în considerare abonamentul ESX pentru mobilitatea, flexibilitatea și libertatea care li se oferă. Astfel, pot merge în orice zi la sala de fitness, pe baza unui singur abonament, indiferent dacă angajații stau în același oraș sau călătoresc săptămânal în 4-5 orașe diferite, făcând naveta între sediile companiei.

Cum se îmbină sportul cu tehnologia? Ați anunțat o dezvoltare a aplicației care include și AI și Machine Learning. Cum le vedeți integrate într-o aplicație care dă acces către centre sportive?

Știm cu toții că domeniul IT evoluează într-un ritm accelerat, astfel că am gândit un mecanism util pentru a aduce cât mai mulți oameni aproape de lumea sportului și pentru a promova un stil de viață sănătos.

ESX urmează să integreze AI și machine learning pentru a putea analiza stilul de viață și comportamentul clienților, astfel încât să poată prezice posibile boli, în funcție de istoricul medical, de alimentație, de structura corpului etc.

Am lărgit departamentul tehnic, de IT, ca să putem lansa câteva noi proiecte adiacente interesante.

Suntem în permanență atenți la trendurile internaționale și încercăm să le integrăm și să le implementăm în sistemul nostru. Vrem să ducem industria activităților sportive la cel mai înalt nivel folosind tehnologia de ultima generație.

În scurt timp, vom lansa un upgrade mai mare al aplicației și al platformei web, pentru a îmbunătăți experiența consumatorului. Tot sistemul a fost regândit, iar asta ne va permite să încheiem parteneriate cu mai multe centre sportive mari din țară și să oferim pachete cu posibilitatea de a testa abonamentele timp 7 zile, gratuit, pentru membrii noi.

Ce obiective aveți pentru anii următori?

Echipa ESX Revista Biz 2

Rețeaua este în continuă expansiune, până la finalul anului 2023 obiectivul fiind de 600 de săli şi centre sportive din peste 100 de localităţi din România. Cifra de afaceri estimată pentru anul în curs, pariind pe dublarea numărului de abonaţi, este de 10 milioane de euro, o creştere de 250% faţă de anul 2022. Mai mult de atât, suntem hotărâți să oferim cea mai bună experiență posibilă utilizatorilor noștri, iar pentru asta suntem în permanentă analiză a feedback-ului primit.

Array

Articole pe aceeași temă: