Românii, europenii care învață cel mai puțin după terminarea studiilor
Reading Time: 3 minuteRomânia este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la procentul persoanelor care continuă să învețe după finalizarea studiilor
Potrivit unui studiu Eurostat din anul 2020, doar 1% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 25 și 64 de ani urmaseră cursuri de dezvoltare personală sau profesională în ultimele patru săptămâni anterioare prelucrării datelor, de două ori mai puțin decât bulgarii și de nouă ori sub media europeană.
La polul opus, printre țările europene unde există un interes crescut pentru educația continuă se numără Suedia (28.6%), Elveția (27.6%) și Finlanda (27.3%).
„Învățarea continuă este un proces care are doar efecte benefice asupra stării noastre psihice și, implicit, a creierului. Atunci când încercăm să învățăm lucruri noi, creierul nostru se modifică nu doar la nivel de structură fiziologică, iar aici putem vorbi de crearea de noi conexiuni sinaptice, ci și la nivelul stării psihice, acolo unde apar schimbări pozitive precum eliberarea de dopamină și serotonină (hormonii fericirii), creșterea stimei de sine și a motivației și îmbunătățirea rezervei cognitive,” afirmă Laura Crăciun, psiholog în cadrul Clinicii Neuroaxis.
Transformarea procesului educațional cu ajutorul noilor tehnologii
Unele dintre cele mai mari companii din lume au reușit să stimuleze implicarea în procesul de învățare, atât a clienților cât și a proprilor angajați, folosind operațiuni gamificate.
„Prin intermediul operațiunilor gamificate, Microsoft a reușit să crească implicarea proprilor angajați de 3.5 ori. Un alt exemplu foarte bun de companie care folosește cu succes procese gamificate este Duolingo, aplicația de învățare a limbilor străine care este folosită în prezent de peste 300 de milioane de utilizatori,” afirmă Gabriela Carata, Product Manager mindclass.
În educație, gamificarea reprezintă aplicarea elementelor și tehnicilor dintr-un joc (cum ar fi punctele acumulate, competiția cu ceilalți și înregistrarea scorurilor) în diverse procese, cu scopul de a influența comportamentul consumatorilor, al angajaților sau al altor grupuri de persoane care participă la „joc”, de a spori angajamentul în procesul educațional și, implicit, de a crește nivelul de cunoștințe acumulate.
Elemente comune ale gamificării:
- Progresul: adesea reprezentat de „insigne” care reprezintă realizări
- Bunuri virtuale: obiecte sau puteri speciale pe care jucătorii le pot obține prin schimbul unui anumit tip de monedă virtuală
- Interacțiuni: pentru a încuraja munca în echipă și crearea de rețele sociale
- Deblocarea conținutului: motivează un utilizator să finalizeze un anumit nivel pentru a debloca conținut suplimentar
- Constrângeri: termene limită care îi motivează pe oameni să acționeze în anumite intervale de timp
mindclass, platforma de e-learning care reinventează experiența învățării
Dezvoltată de High-Tech Systems & Software, în urma unei investiții de 200.000 de euro, mindclass este o platformă de e-learning care promite să redea cursanților bucuria de a învăța, folosind elemente de gamificare aplicate procesului educațional, învățare bazată pe scenarii de viață sau învățare bazată pe storytelling, unde angajații pot să conducă intriga, utilizând totodată în modulele de învățare tehnologii precum Inteligența Artificială, Realitate Augmentată și Realitate Virtuală.
„Credem că oamenii învață cel mai bine îndrăznind să experimenteze. mindclass este o platformă care permite utilizatorului să testeze mai multe tactici de acumulare de cunoștințe, utilizând tehnologii și tipuri de redare a informației dovedite ca dând cele mai bune rezultate în procesul de învățare. Astfel, dincolo de componenta de gamificare, mindclass poate genera foarte ușor cursuri video integrate cu AI, punând la dispoziția utilizatorilor un catalog de avataruri customizabile care verbalizează cursurile în peste 30 de limbi, inclusiv limba română. Toate materialele conțin și subtitrări care însoțesc partea video în limba selectată, cursantul având astfel posibilitatea de a asculta și, în același timp, de a vizualiza informația, având parte de un proces integrat de învățare,” adaugă Product Managerul mindclass.
Platforma mindclass se adresează atât companiilor cât și mediului universitar, oferind totodată administratorilor informații importante despre parcurgerea conținutului, în același timp lăsându-le acestora opțiunea de a verifica prin teste nivelul de cunoștințe acumulate și de a oferi atestate, certificate sau diplome cu semnătură digitală.
„Peste 22.000 de utilizatori din șase țări folosesc deja mindclass, însă în perioada următoare ne dorim ca acest număr să crească accelerat, motiv pentru care vom promova platforma atât în toate cele 11 țări în care htss este prezent cu produsele sale, precum și pe alte piețe în care ne pregătim să intrăm. Dincolo de obiectivele ce țin de departamentele financiar și business planning, ne mai dorim un lucru și anume ca mindclass să-i ajute pe români să descopere un alt mod de a învăța, acela născut din curiozitate sinceră și nu din obligație, așa cum am fost obișnuiți prea mulți dintre noi, pentru prea mult timp,” completează Gabriela Carata.
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz