Românii, din ce în ce mai preocupați de un stil de viață sănătos
Reading Time: 2 minuteRomânii sunt din ce în ce mai preocupați de un stil de viață sănătos, iar acest aspect se reflectă în atenția pe care o acordă alimentației. 69% dintre români au declarat că aleg produsele alimentare cât mai naturale, iar 68% preferă produse alimentare autohtone, potrivit celui mai recent studiu inițiat de Mind The Gab.
Ca o confirmare a preferințelor românilor, sursele de informare dedicate precum emisiunile TV, blogurile, site-urile care abordează teme de sănătate, nutriție sau mișcare sunt accesate de 35% dintre respondenții studiului. Totodată, 34% dintre români apelează la suplimente alimentare sau tratamente naturiste de prevenire a unor afecțiuni.
“Interesul românilor față de alimentația sănătoasă nu este neapărat o noutate, dar a devenit o tendință mai vizibilă sub influența unor factori precum: campaniile educaționale lansate de autorități în mass media -legate de consumul de sare, apă, grăsimi, alcool-, inițiativele unor retaileri populari de încurajare a consumului de produse locale, proaspete sau naturale, promovarea intensivă a gamelor bio sau cu ingrediente sănătoase”, a declarat Mirela Bâlcan, Senior Partner, Mind the Gap.
Aproape o treime dintre români, 32% dintre aceștia, declară că fac sport cel puțin o dată pe săptămână, cei mai activi fiind tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani, care fac mișcare în proporție de 56%. La cealaltă extremă se situează respondenții din grupa de vârstă 50-59 de ani, cu un procent de 16%.
Totodată, 24% dintre români folosesc gadgeturi de monitorizare a calității somnului, a consumului de calorii sau a activității fizice.
“Faptul ca românii încep să facă mai mult sport este vizibil și în competițiile populare, devenite adevărate evenimente urbane. De asemenea, abonamentul la sală a devenit un mecanism uzual de motivare a angajaților din companii, iar achiziția de device-uri smart dedicate sportului este un comportament frecvent în rândul tinerilor din marile orașe”, a completat Mirela Bâlcan, Senior Partner, Mind the Gap.
Studiul a fost realizat în martie 2019, pe un eșantionde 1.000 de persoane din mediul rural și urban, cu vârste cuprinse între 16 și 70 de ani, prin metoda CATI, într-un parteneriat Mind the Gap și Mia Research.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz