Românii devin anxioși atunci când rămân fără baterie la telefon
Reading Time: 2 minuteUn studiu referitor la anxietate în privința bateriei descărcate, arată că 65% dintre românii de la orașe devin agitați în momentul în care telefoanele li se descarcă.
Studiul Xiaomi și IZI arată că 9 din 10 români din mediul urban își doresc ca telefonul să se încarce rapid, în timp ce 75% spun că este important ca smartphone-ul să li se încarce cât mai repede. Una dintre întrebările din chestionar i-a pus pe respondenți în situația de a își imagina că se află în oraș și mai au 3% baterie, cu imposibilitatea de a încărca telefonul în următoarele 3 ore. 65% au spus că ar deveni agitați, iritați sau chiar panicați în astfel de momente, un număr crescut de mențiuni pe această afirmație fiind în rândul Gen Z (75%) și a respondenților cu educație superioară (70%).
Telefonul mobil – liantul cu cei dragi în timpul pandemiei
Studiul a cuprins și o întrebare referitoare la felul în care românii au utilizat telefoanele inteligente în perioada pandemiei. 44% dintre respondenți le-au folosit pentru a ține legătura cu cei dragi, 22% au menționat aplicațiile cu rol informativ și știrile, în timp ce activitățile de divertisment (filmele, serialele etc.) au ocupat poziția a treia, cu 13% dintre răspunsuri. Fiecare dintre participanții la studiu a putut alege un singur răspuns.
Cât vorbim la telefon
55% dintre românii din mediul urban petrec peste 4 ore pe zi pe telefonul mobil, iar 22% mai mult de 8 ore pe zi. Cele mai apreciate funcții ale smartphone-urilor sunt: rapiditatea (viteza de procesare a datelor) – 36%, camera performantă și bateria care să reziste mult – aflate la egalitate, cu câte 22%, respectiv spațiul de stocare – 15% dintre mențiuni. Studiul a mai relevat și faptul că o treime dintre români își schimbă telefonul cu unul mai performant o dată la 2-3 ani, iar 27% la fiecare 1-2 ani.
“Răbdarea noastră scade pentru că viteza crește? Sau e invers? Telefonul devine o extensie a creierului omului modern, așteptările cu privire la funcționalități cresc odată cu necesitatea de a avea un asistent personal mereu la îndemână, mereu disponibil și mereu încărcat. Interesant că telefonul are un rol functional, dar relația oamenilor cu acesta este emoțională. Facilitator al conexiunii cu cei dragi, telefonul trezește în principal emoții pozitive, dar și senzații negative de anxietate – atunci când bateria e pe sfârșite. Viteza a devenit o nevoie primară a experienței de utilizare a telefonului, nu mai este doar o funcționalitate opțională. Se cere viteză de procesare a datelor, viteza internetului și iată, observăm din sondajul curent, viteză de încărcare a bateriei”, declară Silvia Luican, sociolog și fondator IZI data.
Studiul a fost realizat prin chestionare online, pe parcursul lunii septembrie, pe un eșantion de 1020 de respondenți, bărbați și femei, cu vârste cuprinse între 15-64 de ani, din rândul populației digitalizate urbane și are o marjă de eroare de +/- 2.9%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz