Analize Companii Stiri

Românii continuă să cumpere multă faină, șervețele umede și dezinfectanți

8 apr. 2020 3 min

Românii continuă să cumpere multă faină, șervețele umede și dezinfectanți

Reading Time: 3 minute

Săptămâna 16-22 martie a continuat să aducă creșteri importante în retailul modern din România față de vânzările din perioada similară a anului trecut, acestea sunt totuși mai temperate după săptămâna de explozie a cumpărăturilor (9- 15 martie). Creșterea a fost de doar 39% comparativ cu aceeași perioadă anul trecut spre deosebire de un avans de 76% în săptămâna 9-15 martie. Au apărut în schimb creșteri de preț pentru produsele care dispar de pe rafturi, arată cea mai recentă analiză RetailZoom.

Evoluția prețurilor începe să indice creșteri pentru prima oară, în mod evident, la nivel general pentru mai multe categorii alimentare și nealimentare monitorizate de RetailZoom. Deși doar câțiva dintre producători au majorat prețurile produselor, vânzările generate de respectivele produse au reușit să influențeze media prețului pe unitate al categoriei respective

Creșterea observată la prețul produselor de bază este cauzată și de creșterea contribuției segmentelor premium, deci nu poate fi atribuită unor acțiuni de creștere uniformă a prețurilor la raft.

Tabloul creșterii prețurilor

cresteri preturi
Sursa RetailZoom

Prețurile au fost calculate ca raport între valoarea totală a vânzărilor, generată în perioada săptămâna 12 și volumul respectivei categorii: kilograme, litri sau bucăți), pentru aceeași perioadă evoluția lor a fost analizată comparativ cu media primelor 8 săptămâni ale anului pentru a izola creșterile recente de preț.

Odată cu restricțiile impuse de distanțare socială, se observă și că unele vânzări de mută către comenzile online. 

În categoria alimentelor, cele mai mari vânzări le au în continuare făina (+272%), orezul (207%), pastele făinoase (162%) și uleiul pentru gătit (126%).

În categoria produselor de îngrijire personală, trei categorii ies în evidență în ceea ce privește menținerea creșterilor: hârtia igienică (+117%), săpunul (207%) si șervețelele umede (+520%). Categoria de apă de gură înregistrează o creștere mai mare decât cea a categoriilor de pastă dinți sau periuțe, datorită specificului produselor (concentrație mare de alcool la unele produse, posibil înlocuitor al dezinfectanților conform unelor opinii vehiculate în social media).

Produsele pentru curățenia casei și a articolelor de îmbrăcăminte le devansează în această săptămână pe cele de îngrijire personală. Cele mai vândute produse sunt în continuare cele de dezinfectare / întreținere țesături (+196%), detergenții pentru mașina de spălat vase (+176%), înălbitori (+135%) și produsele de curățenie uz general (+135%).

Câteva concluzii de la specialiștii RetailZoom

  • Contribuția majoră în coșul de cumpăraturi provine în continuare de la categoriile de bază. Schimbări față de perioadele anterioare sunt aduse de categoriile de băuturi carbonatate, vin, zahăr, biscuiți, ce cresc în topul vânzărilor în valoare ca o completare a stocurilor deja făcute pentru categoriile de bază
  • Alcoolul pur, alături de înghețată, creme dulci tartinabile (de ciocolată sau alte ingrediente), adaosurile pentru gătit (bicarbonat de sodiu si bicarbonat de amoniu, praf de copt, cacao, gelatină) și conservanții pentru fructe și legume, continuă să crească chiar și față de săptămâna 9-15 martie.
  • Din sectorul nealimentar, doar categoriile de îngrijire a fetei și epilare își mențin vânzările față de nivelul săptămânii anterioare
  • Consumatorii își orienteză acum atenția și la categoriile de folosință pe termen mai lung și cu termen de valabilitate generos din categoria produselor de îngrijire.
  • Produsele pentru împrospătarea aerului și cele anticalcar pierd poziții în această perioadă
  • Consumul este orientat pe strictă necesitate, astfel că produsele de înfrumusețare sau răsfaț nu sunt în focus acum. Este posibilă o diversificare a nevoilor și în acest domeniu, odată cu realizarea propriilor proceduri de înfrumusețare acasă (stilizat/tuns păr, rutina îngrijire ten)
  • Pentru următoarele săptămâni sunt așteptate atenuări ale vânzărilor, urmate de creșteri  premergătoare sărbătorii Paștelui.

*Toate datele prezentate se referă la evoluția vânzărilor vânzărilor valorice (RON) în săptămâna 16-22 martie 2020 versus 18- 24 martie 2019. 

Foto: © Chernetskaya | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: