Stiri Lifestyle

Românii consumă zilnic din ce în ce mai multe fructe și legume proaspete

18 oct. 2019 2 min

Românii consumă zilnic din ce în ce mai multe fructe și legume proaspete

Reading Time: 2 minute

Consumul de fructe și legume proaspete reprezintă categoria care câștigă tot mai mult teren în coșul de cumpărături al românilor. Chiar dacă înregistrează cel mai mic rezultat în acest sens la nivel european, 42%, cu 22 de procente mai puțin decât media europeană, consumul românilor de fructe și legume se situează pe un trend ascendent, cu preferință de achiziție din marile lanțuri comerciale, potrivit datelor Eurostat.

Modern Buyer Legume Fructe editia 2018

În acest context, ediția 2019 a conferinței RO Fruits & Vegetables Show, organizată pe 21 noiembrie, la hotelul Crown Plaza din București, reunește retaileri internaționali și locali, operatori HoReCa, distribuitori, producători și importatori din România, Republica Moldova și din zona Europei Centrale și de Est, dar și furnizori de soluții și servicii.

Vânzările anuale realizate de către marile lanțuri comerciale sunt pe un trend ascendent, categoria fructelor și legumelor devenind o destinație și pentru retailul modern, indiferent de formatul magazinelor. Explicația vine din migrația consumatorilor de la piețele tradiționale spre formatele moderne. În termeni de volum, bananele, merele, portocalele, pepenele și lămâile de află în topul celor mai vândute cinci fructe iar în topul legumelor se regăsesc cartofii, roșiile, morcovii, ceapa albă și varza albă. 

Consumatorii români sunt în mare căutare de fructe și legume cu proveniență locală, astfel că majoritatea retailerilor au dezvoltat programe de colaborare cu producători români. Această preferință a consumatorilor români se reflectă și în trendul tot mai crescut al produselor eco/bio, această piață fiind estimată la o valoare anuală de 60-70 milioane euro.

RO Fruits & Vegetables Show cuprinde patru elemente cheie: conferință și dezbatei în plen; Expo Village adresat furnizorilor; sesiuni de matchmaking; cină și networking. În plus, evenimentul are o ofertă de peste 200 de oportunități de business și va pune la dispoziția participanților date și trenduri de piață relevante în evoluția industriei de legume și fructe din România și Europa.

Informații suplimentare privind tematica evenimentului, speakeri, program sau modalitatea de înscriere se regăsesc aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: