CSR

Românii, cei mai interesați de mașini electrice din Europa

Reading Time: 2 minute

Mai bine de o treime dintre români ar cumpăra o mașină electrică, în România și Italia interesul pentru vehicule electrice situându-se la cele mai înalte cote din Europa.

În România, interesul față de mașinile electrice se situează la cele mai înalte cote, 36% – procent înregistrat și în Italia – dintre respondenții unui studiu realizat de E.ON și Kantar EMNID s-au pronunțat în favoarea autovehiculelor cu propulsie electrică. Doar 16% dintre germani s-au arătat interesați de o mașină electrică. La nivel european, cehii sunt cei mai sceptici, doar 13% dintre aceștia fiind deschiși la ideea ca următoarea lor mașină să fie electrică. Printre motivele pentru care o mașină electrică nu constituie prima opțiune pentru următoarea achiziție auto se numără prețul ridicat, densitatea redusă a stațiilor de încărcat și problema autonomiei.

Pentru români, principala reținere în a cumpăra o astfel de mașină o reprezintă prețul ridicat (44%). În Germania, autonomia mașinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenți menționând că preferă în continuare un autovehicul cu motor convențional. Cu toate acestea, argumentele împotriva mașinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilității sunt explicate și promovate tot mai des.

Sondajul mai arată şi faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare maşinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziţie. În Germania şi Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate ţările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievaţi se văd conducând o maşină cu motor diesel.

Foto: © Dmitri Maruta | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Micii producători artizanali vin în premieră la FoodService & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS

Producătorii artizanali vin în premieră la Foodservice & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS/Asociația Lanțului Alimentar Scurt, la un stand…

4 ore ago

Studiu Reveal Marketing Research: Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…

4 ore ago

NEXXT Summit: AI în acțiune – pregătim generațiile care schimbă viitorul

NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…

5 ore ago

București, pe locul 5 în topul destinațiilor de Craciun din Europa

Platforma de influencer marketing Heepsy a realizat un research pentru a identifica care sunt capitalele europene cu cele mai multe…

5 ore ago

Limitless Agency – vânzări record de 100 milioane euro de Black Friday 2024

Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România, a înregistrat vânzări record de Black Friday…

6 ore ago

Târgul de Crăciun din Sibiu se deschide pe 15 noiembrie

Sibiu redevine Capitala Crăciunului vineri, 15 noiembrie, de la ora 18:30, când luminile festive vor străluci în bradul de Crăciun…

9 ore ago