Romanii au platit online cu cardul de 220 mil. euro
Reading Time: < 1 minut<p> Comertul electronic cu plata online prin Romcard a crescut in 2012 cu 38% fata de 2011, ajungand la 220 de milioane euro si un numar de 4,1 milioane de tranzactii. Dintre acestea, in sistemul PayU au fost inregistrate tranzactii in valoare de 176,4 milioane euro.</p> <p> </p> <p> "2012 a fost anul in care comertul electronic si-a marit ritmul de crestere. Daca in 2009 volumul platilor online a crescut cu 75% fata de anul anterior, in 2011 cresterea a fost de 24%, aceeasi tendinta manifestandu-se si la nivelul numarului de tranzactii. In 2012 insa, fata de 2011, comertul electronic a cunoscut o evolutie mai buna, de 38% raportat la valoarea totala si 51% raportat la numarul tranzactiilor", spune Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU Romania.</p> <p> </p> <p> Valoarea medie a tranzactiilor a inregistrat o scadere de 8%, de la 58 euro la 53 de euro. Scaderea a fost provocata in primul rand de cresterea cu 60% a numarului de tranzactii in lei, care au de obicei o valoare mai mica. "A crescut gradul de adoptie a metodelor online de plata in randul consumatorilor. Vedem aceasta tendinta mentinandu-se si in cursul acestui an, la finalul caruia estimam sa ajungem la un volum de 286 milioane de euro, corespunzator unui numar de peste 5 milioane de tranzactii", a declarat Marin Mitroi, Director General RomCard.</p> <p> </p> <p> Conform valorii medii a comenzilor, romanii sunt dispusi sa aloce bugete mai mari cand vine vorba de pachete turistice si bilete de avion (809 lei), software (744 lei), IT&C (541 lei), jucarii (340 lei), donatii (334 lei) si fashion (240 lei), acestea fiind domeniile cu cel mai mare cos mediu de cumparaturi.</p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz