Antreprenori

Românii au mâncat mai sănătos în pandemie

Reading Time: 3 minute

Pandemia i-a învățat pe români să mănânce mai sănătos, cererea pe piața de produse cu certificat bio este în plină creștere în această perioadă. 

BioUp, un magazin de produse 100% BIO și gourmet, a înregistrat o creștere generală constantă de 30% a mediei vânzărilor zilnice în mediul online în perioada martie – iunie 2020, comparativ cu primele două luni ale anului. Vârful vânzărilor a fost reprezentat de luna aprilie 2020, moment în care vânzările online zilnice au înregistrat o creștere de 3 ori față de o zi obișnuită. În lunile de pandemie, cele mai căutate produse se încadrează în categoria de dulciuri bio vegane BioUp (creme tartinabile din migdale sau fistic BioBronte și ciocolata albă cu turmeric Matù de la BioUp). Valoarea medie a tranzacțiilor zilnice a crescut cu aproximativ 50% față de o perioadă obișnuită, în contextul actual al pandemiei.

În lunile Martie – Mai, tranzacțiile online achitate cu cardul au avut o creștere de 75%

“În perioada pandemiei am ales să încurajăm plata online cu cardul, oferind un discount special la alegerea acestei modalități de plată. În urma acestei decizii, comportamentul consumatorilor s-a schimbat și am înregistrat o creștere a valorii coșului mediu cu 20% și o creștere a plăților online cu cardul, de cele mai multe ori de la a doua achiziție din magazinul nostru bio online.”  – Diana Ardelean, CEO BioUp

Principala categorie care a înregistrat creșteri peste medie a fost cea de dulciuri bio vegane, fiind urmată de categoriile de ulei de măsline extravirgin presat la rece BioOrto, oțet balsamic Casanova, învechit în butoaie de stejar și sos de roșii BioOrto de la BioUp. Principalul motiv al schimbării obiceiurilor alimentare, conform unui studiu intern realizat pe clienții BioUp, a fost dorința adoptării unui stil de viață cu totul diferit, axat pe mâncare sănătoasă, din origini sigure și fără chimicale.

Magazinul online BioUp a debutat în piața produselor bio gourmet în luna Noiembrie 2019, principalul diferențiator fiind seria de criterii de selecție riguroase, printre care se numără calitatea și originea ingredientelor utilizate în procesul de producție, urmate de certificarea biologică și asigurarea faptului că produsele nu conțin E-uri, conservanți artificiali sau alți compuși chimici dăunători organismului, pentru a întregi conceptul de produs bio.

“Pentru 2020 ne propunem o extindere sănătoasă a portofoliului de produse, așa încât clienții noștri să găsească diversitate în magazinul nostru. Deoarece avem stabilite criterii multe și riguroase în ceea ce privește selecția de produse, acest lucru nu este ușor de realizat. Mai mult de atât, ne propunem ca această extindere a portofoliului să cuprindă și produse realizate în România, însă ținem să precizăm faptul că și acestea vor trece prin același proces de selecție și testare.”, spune Diana Ardelean, CEO BioUp

 Până la finalul anului 2020, BioUp preconizează creșteri progresive cu minimum 10% în fiecare lună

BioUp se așteaptă atât la o creștere totală a pieței de produse bio anul acesta, dar și o migrare treptată a consumatorilor din mediul offline în mediul online. Datorită creșterii treptate a gamei de produse, care a debutat cu introducerea pastelor artizanale (provenite de pe coasta Liguria a Italiei, o regiune caracterizată prin contrastul dintre zona de coastă și zona de munte, ce ne oferă una dintre cele mai sănătoase și echilibrate diete regionale din Mediterana), până la finele anului se preconizează o creștere progresivă cu un minimum de 10% în fiecare lună.

Foto: © Viktor Bondar | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

2 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

3 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

4 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

7 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

7 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

9 ore ago