România rămâne cel mai important motor de creştere al afacerilor WDP
Reading Time: 2 minuteWarehouse & Distribution De Pauw (WDP), dezvoltatorul belgian de spații logistice și industriale, a declarat venituri în valoare de 73 milioane euro în primul trimestru al acestui an. Astfel, WDP a înregistrat o creştere de 12,5% faţă de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit ultimului raport financiar al companiei.
România reprezintă unul dintre principalele motoarele de creştere a businessului la nivel global, WDP desfășurând 15 proiecte în țara noastră. Proiectele însumează 389.400 de metri pătraţi, cu un cost total al investițiilor estimate la 219 milioane euro.
În ansamblu, WDP a investit 478 milioane euro în 28 de proiecte, gestionând pe piața locală un portofoliu de 685.300 metri pătrați de spații logistice. Rata de închiriere este de 7,4%, medie între ponderea Europei de Vest (6,2%) și ponderea România (8,7%).
Tendința identificată la sfârșitul anului trecut se continuă astfel că sectorul industrial și logistic, dar și numărul dezvoltatorilor imobiliari din România înregistrează un trend crescător. La începutul lui 2019 doar 5% din spațiile WDP existente rămăseseră disponibile.
În funcție de regiune, chiriile variază între 35 și 45 de euro pe metru pătrat pe an, 40% dintre spațiile de închiriat sau închiriate fiind în zona Bucureștiului, celelalte 60% fiind distribuite în principalele orașe din țară.
Dintre investițiile lansate în România, șase au termenul de finalizare anul acesta, printre clienții final regăsindu-se retaileri precum Carrefour, Aeronamic Eastern Europe, Kitchen Shop sau Ursus Breweries.
Înainte de criza imobiliară, WDP a investit mai bine de un milliard euro în proprietăți românești, proiectele de viitor ale companiei implicând alte sute de milioane euro.
Foto: © Peeterson | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz