Stiri

România, pe locul 10 în Europa la consumul de ciocolată

Reading Time: 2 minute

România ocupă locul 10 in topul celor mai mari consumatori de ciocolată, cu 4.95 lg/locuitor, in crestere cu 40% față de 2021, când se consumau 3,5kg/locuitor.

Românii descoperă gustul ciocolatei premium, anul trecut consumul de astfel de produse a crescut cu mai bine de 50%.

“Deși în 2023 consumul de ciocolată a fost de doar 4.95 kg/locuitor, clasându-se pe locul 10 în Europa, consider că vom reuși să schimbăm trend-ul și să urcăm în clasament. Este o muncă de echipă, atât din partea furnizorilor cat și din partea producătorilor de dulciuri și împreună am reușit să punem pe harta mondială adevaratele valori din acest domeniu, stau mărturie multiplele premii internaționale obținute de ciocolatierii români.”

Ioana Florescu, director marketing și dezvoltare la Omnia Gusti.

În ultimii ani, producția de ciocolată a crescut, în România, cu aproximativ 10% anual, respectiv 30% în pandemie, dar este departe de a acoperi consumul. Importul de produse din țările cu tradiție rămâne constant, în timp ce producția locală crește încet, dar sigur.

„Ne așteptăm la o stagnare a expansiunii constante, de 10% anual, datorită creșterii prețurilor la materia primă, dar dat fiind faptul că acest fenomen este unul global, chiar îmi doresc să ne înșelam. Deși trecem printr-o perioadă dificilă, datorită dublării prețului boabelor de cacao, facem eforturi considerabile în susținerea partenerilor noștri și implicit a consumatorului final. Suntem forțați să ne adaptăm pieței, găsind totuși cele mai bune soluții pentru a depăși această perioadă.” 

Marian Anghel, General Manager, OmniaGusti

Astăzi se deschide la Sala Palatului a treia ediție Chocolate Saga, eveniment internațional de promovare și vânzare a ciocolatei, înghețatei și produselor conexe.

Chocolate Saga este cel mai mare eveniment de acest fel din România, se află la a treia ediție și se va desfășura ca un continuu spectacol al ciocolatei, timp de trei zile, culminând cu primul concurs din România dedicat domeniului, Ciocolata de Aur.

Foto: © Lasse Kristensen | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

MINA prezintă „Revolta poveștilor” – primul spectacol de teatru imersiv pentru copii din România, în parteneriat cu Teatrul „Stela Popescu”

MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…

2 ore ago

Ora de sănătate în școli: educație, prevenirea bolilor

„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…

3 ore ago

Reacția piețelor după alegerea lui Donald Trump ca președinte în SUA

Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…

4 ore ago

România, promovată ca destinație de turism pe autobuzele din Londra

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) intensifică promovarea României ca destinaţie turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internaţional…

4 ore ago

Boon, un start-up românesc, aduce economia circulară în companii

Boon, un start-up inovator fondat în România, anunță lansarea oficială a platformei sale, care îmbină comerțul între colegi cu susținerea…

6 ore ago

Zilele Biz 2024: Cum se consolidează dinastiile de business și care este rolul meritocrației în reușita antreprenorială

Afaceri rămase în familie, afaceri între frați, între părinți și copii, toate cu un numitor comun: meritocrația. Să construiești un…

6 ore ago