România, o mașină condusă de un un șofer beat
Reading Time: 2 minuteRomânia este o mașină cu un motor foarte puternic și cu un șofer beat, iar acest motor care duce totuși țara înainte este antreprenoriatul, crede Dragoș Bucurenci, antreprenor, consultant și trainer de comunicare.
“Când mă întrebă prietenii din America cum de avem creșterea asta economică le spun că România este o mașină cu un motor foarte puternic și cu un șofer beat. Dar e atât de puternic motorul încât deși șoferul trage de volan stânga-dreapta, mașina șontâc-șontâc reușește să înainteze! Și atunci mă întreb ce s-ar întâmpla dacă un șofer ar ține pur și simplu volanul drept. Și cred că puterea motorului vine din zona antreprenorială”, a declarat Dragoș Bucurenci la Ziua de Antreprenoriat, în cadrul Zilelor Biz.
Antreprenorul a arătat că datorăm creșterea României celor care în ciuda tuturor estimărilor își asumă riscuri și merg mai departe. El a arătat că este foarte important să ne gândim la lumea de business ca la un ecosistem. “Adică este foarte important să avem și animale mari în acest ecosistem. Noi, firmele mici, avem nevoie de marile companii, de multinaționale, și ele duc economia. O economie nu poate să se bazeze doar pe business-urile antreprenoriale. Și invers, business-urile mari au nevoie de antreprenori, pentru că aici apare inovația, dinamismul”, a spus Dragoș Bucurenci. El spune că României îi lipsea până de curând masa antreprenorială.
“Mă bucur că am ajuns într-un moment în care băncile au încredere să sprijine aceste inițiative, pentru că ele sunt motorul creșterii economice”, a spus Bucurenci. Fondatorul Khastalia a mărturisit că în primii ani de antreprenoriat a trăit sub amenințarea „demonului” cash flow-ului și că în primii 2-3 ani de business nu a avut curajul să spună despre el că este antreprenor. “Făcând și o școală de business unde antreprenoriatul era glorificat, mi-era rușine să le spun colegilor mei care chiar făceau starup-uri serioase cu investitori că eu sunt antreprenor. Iar la început, eu chiar eram singur, nu aveam echipă și spuneam că sunt liber profesionist”, a spus Bucurenci. Totodată, antreprenorul a reamintit faptul că în anii ‘90, antreprenoriatul era privit cu ochi răi. Oamenii care își luau viața în mâini, îndrăzneau să nu mai aibă un salariu regulat și își riscau toată agoniseala ca să deschidă un mic butic, erau numiți bișnițari.
“Cred că avem în continuare nevoie de educație antreprenorială”, a subliniat Dragoș Bucurenci.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz