Echipa națională de fotbal a României reprezintă un simbol puternic de unitate pentru români, așa cum reiese din studiul nostru din această vară privind fenomenul Euro 2024. Pornind de la această analiză, am explorat și alte tendințe care se conturează în timpul campionatului european de fotbal. Iată ce am descoperit.
Campionatul European de Fotbal Euro 2024 a înregistrat o creștere remarcabilă a audiențelor TV comparativ cu ediția precedentă. Un factor determinant al acestei creșteri a fost participarea echipei naționale a României, după absența de la Euro 2020.
„Interesul pentru echipa națională nu s-a pierdut o dată cu încheierea Campionatului European. Meciurile României din toamna aceasta, din cadrul competiției UEFA Nations League, continuă să înregistreze audiențe ridicate. Acesta este un semn că suporterii au rămas alături de jucători și îi susțin în continuare cu entuziasm, din fața televizoarelor.” a declarat Irina Drăghici, Category Insights Specialist la Starcom România.
Brandurile de pariuri sportive continuă să fie principalele investitoare în reclamele difuzate în timpul meciurilor live de la Euro, deși cu o pondere mai mică decât la ediția anterioară. Pe de altă parte, brandurile din domeniul construcțiilor și îmbunătățirilor locuințelor, alături de Dante Group, și-au crescut investițiile la Euro 2024. În contrast, categoria echipamentelor de uz casnic și-a diminuat prezența publicitară.
Pariurile sportive domină și investițiile în emisiunile de analiză post-meci, în timp ce brandurile de retail, sănătate/farma și băuturi sunt, de asemenea, prezente în transmisiunile live, iar prezența cosmeticelor a crescut față de ultima ediție.
Românii și-au regăsit speranța urmărind și susținând „Generația de suflet” în parcursul lor la Euro 2024. Acest entuziasm a generat cele mai bune audiențe TV din toată competiția. Momentul de aur, cu cea mai mare audiență, a fost înregistrat în meciul România – Olanda, când peste 5,3 milioane de români din întreaga țară au susținut echipa națională în fața televizoarelor.
Sponsorii echipei naționale au susținut cu entuziasm jucătorii pe parcursul întregii competiții Euro 2024. Sentimentele generale de pozitivitate și încurajare s-au regăsit și în postările lor pe rețelele de socializare, dedicate echipei de fotbal a României. Atât echipa națională, cât și suporterii au fost lăudați pentru spiritul lor puternic și combativ, unitate, solidaritate și speranța regăsită.
Interacțiunea suporterilor cu paginile de socializare a fost stimulată prin concursuri, reduceri, bilete la meciuri, kit-uri pentru susținători, promoții, trivia și știri.
“Cu ocazia EURO 2024, am desfășurat un studiu pentru a evalua eficacitatea unei serii de campanii difuzate în timpul evenimentului. Campaniile alese au provenit din sectoarele FMCG, incluzând lanțuri de magazine, bere și chipsuri, precum și din industria pariurilor. Scopul nostru a fost să analizăm impactul acestor campanii asupra percepției brandurilor și asupra consumatorilor.”, a declarat Mirela Enache, Media Research Specialist, Starcom România.
Studiul „Euro 2024: Ad Impact, TV & Online results” a fost realizat de agenția de media Starcom România, în august 2024, prin metoda CAWI (Computer Assisted Interviews) pe un eșantion de 1200 români cu vârsta cuprinsă între 18+ ani, reprezentativ la nivel național. Varianta extinsă sau informații suplimentare pot fi solicitate la adresa de e-mail consumer@starcomww.com.
HumaGraphExperience este o serie de infografice lunare, bazate pe studii cantitative, care analizează caracteristicile unor grupuri țintă, în raport cu anumite categorii de produse (dulciuri, bere sau consumul de produse de lux), la o anumită ocazie (Paște, Crăciun, Black Friday) sau un nou fenomen de comunicare (de exemplu, marketing influencer, adoptarea tehnologiei).
Agenția Starcom este parte din cea mai mare rețea de media din lume, Starcom Worldwide. Înființată în 2000, Starcom este prima agenție de media din România premiată la Cannes, dar și alte festivaluri, precum Eurobest, Ad’Or, Golden Drum, Effie și Webstock. Cu o experință de aproape două decenii în industria românească de comunicare, Starcom România pune la dispoziția clienților săi specializări diverse, precum Consumer Understanding, Inovație, Digital, Planning, Buying sau Proiecte Speciale.
Jam Session Agency, agenția independentă numărul 6 din Europa conform Effie Index 2023, a semnat campania creativă eMAG Black Friday…
Promenada Mall este gazda concept store-ului MURMUR, o destinație premium care s-a redeschis într-un nou spațiu, la nivelul 1. Acesta…
OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, operatorul proiectului Neptun Deep, anunță că Transocean Barents,…
Un nou formular de trimis la ANAF. De data aceasta, contribuabilii mici, trebuie să completeze și să trimită la ANAF,…
Artista newyorkeză Stella Rose Gahan (fiica liderului trupei Depeche Mode, Dave Gahan) va concerta pentru prima dată la București –…
Distanța dintre generații este o temă recurentă în mentalul colectiv, moment surprins de către brandul Milka în campania Generation UnGap,…