Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă în cel de-al treilea trimestru al anului 2022 – o creștere a vânzărilor cu 19% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, concentrându-se pe satisfacția clienților înainte de toate.
În ciuda contextului inflaționist accelerat, Grupul francez înregistrează o creștere continuă a cotei de piață în toate țările cheie (Franța, Spania, Brazilia) și un avans de 38% al sectorului de e-commerce, condus de piața din Brazilia. România ocupă a doua poziție ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european, cu o creștere de 8,8% în termeni comparabili (LFL) față de Q3 2021.
Cu o strategie comercială competitivă, adaptată provocărilor actuale și un grad crescut de disciplină în gestionarea costurilor, Grupul Carrefour își continuă angajamentul asumat la începutul acestui an de a proteja puterea de cumpărare a clienților săi, consolidându-și în același timp modelul economic.
Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour: „Într-un context marcat de numeroase incertitudini și de o inflație accelerată în Europa, Carrefour demonstrează capacitatea sa de a se adapta şi robusteţea modelului de afaceri. Grupul își continuă ritmul accelerat de creștere în toate piețele sale geografice cheie, începând cu Franța. Demonstrăm agilitate, în condiţiile în care consumatorii îşi adaptează din ce în ce mai mult comportamentul de cumpărare la noul mediu inflaţionist. În Brazilia, integrarea Grupo BIG avansează într-un ritm foarte rapid și accelerăm, în același timp, conversia magazinelor. Astfel, Carrefour progresează cu încredere și își mărește obiectivul setat pentru fluxul de numerar pentru 2022.”
În contextul inflației, Carrefour a observat schimbări substanțiale ale comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene în care presiunea asupra puterii de cumpărare este cea mai mare, precum Spania și România. Aceste schimbări se manifestă în special printr-o mai mare fragmentare a cheltuielilor, un coș mediu de cumpărături mai mic și o frecvență mai mare a cumpărăturilor, precum și creșterea vânzărilor de produse cu o valoare unitară mai mică.
În acest context, Carrefour continuă să vină cu soluții concrete, precum:
Al treilea trimestru al anului se închide cu rezultate solide. Vânzările Grupului au crescut cu +11,3% în termeni comparabili (LFL) în Q3, (+12,2% LFL în categoria alimente, +6,4% LFL în categoria produse non-alimentare), reflectând o dinamică comercială solidă în contextul inflației, și relevanța modelului multi-format și omnichannel.
În Europa, vânzările au crescut cu +8,6% în termeni comparabili față de Q3 2021, cu o creștere în toate țările.
Grupul anticipează că fluxul liber de numerar net va depăși 1 miliard de euro în 2022, pe baza bunei performanțe operaționale înregistrate în al treilea trimestru și a continuării preconizate a tendințelor observate recent până la sfârșitul anului.
România înregistrează din nou a doua cea mai mare creștere la nivel european, cu o tendință de creștere stabilă și solidă de 8,8% în termeni comparabili, într-un context de inflație ridicată. În conformitate cu strategia globală și viziunea omnichannel, Carrefour România închide al treilea trimestru al anului 2022 cu 379 de magazine în toate formatele la sfârșitul lunii septembrie 2022 – hipermarket, market și express, precum și prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse prin canalele proprii carrefour.ro și Carrefour App, dar și prin partenerii Bringo și Glovo.
Carrefour a continuat expansiunea cu accent pe magazinele de proximitate – formatele Express, Market și discounter – Supeco.
Régis Moratin, CFO Carrefour România: „În cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat să ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a clienților noștri. Astfel, ne-am menținut eforturile de a le oferi clienților noștri soluții pentru cumpărături accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsă de produse marcă proprie, promoții, preluând totodată asupra noastră o parte din efectele inflației, pentru a păstra în permanență prețuri avantajoase la raft. Acestea au avut ca rezultat creșteri puternice ale traficului de clienți în cel de-al treilea trimestru în toată rețeaua națională și în toate formatele noastre, ceea ce ne dă încrederea să continuăm în această direcție.”
În Q3, Carrefour și-a continuat politica ambițioasă de CSR cu inițiative concrete, în special în ceea ce privește:
Din 28 noiembrie, se deschide la Art Safari expoziția „Cele mai frumoase tradiții”, curator Cristian Vechiu, ce explorează bogăția obiceiurilor…
Pentru a se înțelege unii cu alții, europarlamentarii au nevoie de interpreți chiar și în ”casa lor”, fie că este…
Cum a reușit Mitsuharu Tsumura să facă din Maido unul dintre cele mai bune cinci restaurante din lume cu propriul…
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…