Interviuri

România, hub global creativ

Reading Time: 5 minute

Conferința Globală IAA „Creativity4Better” a adus din nou la București know-how și speakeri internaționali de prestigiu pentru pasionații și profesioniștii din domeniile creative. Am vorbit cu Victor Dobre, General Manager al IAA România, despre proiectele și succesele asociației, precum și despre provocări, țeluri și cum se vede industria de marcomm.

Cum ai descrie ultimii doi ani din activitatea IAA România?

Activitatea noastră se intensifică în continuu. Nu doar în ultimii doi ani. Și nu mă refer aici doar la Conferința Globală care crește vizibil din punct de vedere calitativ de la un an la altul. Mă refer la toate proiectele. Am adăugat module noi Școlii IAA (Pepinieră de talente, Modulul de media, etc), am creat Naționala de Publicitate – pornită ca o inițiativă din Effie – proiect ce are ca obiectiv promovarea gastronomiei românești în rândul turiștilor străini, am crescut parteneriatul cu universitățile de profil, și altele despre care voi vorbi la timpul potrivit.

Ca urmare, cuvântul cheie care descrie cel mai bine activitatea noastră e “intens”. Apoi aș mai adăuga “creativ” și “util”. Și sunt convins că cititorii, parcurgând articolul, vor adăuga automat atribute ce descriu activitatea noastră, în funcție de interesele lor. Pentru că ne cunosc și ne apreciază.

Care sunt aspectele de care ești cel mai mândru și de ce?

Mândria…e un lucru greu de cuantificat. Sunt însă foarte bucuros că reușim să creăm proiecte utile, că am strâns în jurul nostru o comunitate de membri implicată și constructivă, că brandul IAA România a câștigat o reputație foarte bună și o importanță mare, atât în rândul companiilor din marcomm, dar și în rândul celorlalți stakeholderi: mediul academic, autorități, restul asociațiilor industriei, societatea civilă în tot ansamblul său, etc.

Noi, toată echipa IAA am contribuit constant la acest lucru și, dacă e să răspund întrebării tale, de echipă sunt cel mai mândru. Restul rezultatelor sunt bucurii comune pe care le împărțim cu toți contributorii interni sau externi,

Care sunt proiectele pe care vă concentrați acum?

Fiind final de an, evident, cea mai mare parte a atenției noastre s-a dus către Conferința Globală Creativity 4 Better care, anul acesta, a propus un mix de learning, creativitate, experiențe, entertainment și socializare care în anii precedenți nu era la fel de bine armonizat. Elementele de noutate sunt multe și merită tot interesul. Iar vorbitorii acestei ediții sunt toți de top, nume de clasă globală, care au creat istorie trăită pentru brandurile sau clienții lor.

Apoi vrem să pornim Effie 2025, să ducem la bun sfârșit alte proiecte începute, etc. Și, desigur, să modernizăm sediul înainte de Adunarea Generală.

Ce așteptări ai de la finalul lui 2024 și începutul lui 2025?

Să continuăm creșterea în ritmul anilor precedenți. Nu e ușor, dar am dovedit că se poate. Iar ca așteptări specifice de la 2025….e foarte greu de spus. La prima mână aș zice…să nu fie prost sau, pe pozitiv, să fie măcar la fel de ok ca cel ce se încheie.😊 Nu știu dacă 2025 va fi “acel” an pe care mi-l doresc dar, personal, îmi doresc să trăiesc un final de an în care toată comunitatea să fie optimistă și încrezătoare față de anul ce vine. Când atât previziunile, cât și vibe-ul oamenilor să fie bun, și când toată lumea privește cu curaj și nerăbdare, înainte.  

IAA România este un chapter care a creat premiere la nivel internațional pentru IAA. Cum mențineți în continuare acest stindard?

Nu ne gândim la acest lucru ca la o provocare. Noi n-am inovat de dragul inovației. Am inovat punând în operă proiecte importante și, mai ales, utile comunității. Avantajul nostru a fost că, de foarte multe ori, am fost primii care au venit cu asemenea idei și am avut și forța să le implementăm. Proiectele noastre au inspirat alte filiale, s-au putut replica în alte țări și, în acest moment, poartă cu ele ADN-ul nostru – inspirat de IAA România.

Au fost ani în care comunitatea IAA de la nivel global a fost literalmente trasă înainte prin puterea exemplului. Fără falsă modestie amintesc doar faptul că am fost premiați de 5 ori drept cea mai activă și creativă filială din lume. Știu că, la prima premiere, erai de față și te-ai bucurat alături de noi. Premiilor obținute la nivel de finală se adaugă multe altele obținute individual de membri ce au contribuit în mod special.

Cât de dificilă este această presiune și cum îi faceți față?

Cum spuneam mai devreme: nu e nicio presiune să concurăm cu alte filiale. Pentru noi adevărata provocare și presiunea pe care o resimțim se referă la modul în care menținem interesul și relevanța în fața comunității din România. Satisfacția membrilor noștri și gradul lor de implicare ne dau măsură succesului. Iar ca să explic cum facem să menținem reputația de inovatori, e simplu: promovăm “exportul” ideilor și a proiectelor noastre în alte filiale.

Suntem foarte deschiși în a împărtăși cu alții rețetele de succes. De exemplu Școala IAA este replicată 1 la 1 în Serbia, Conferința Creativity4Better va fi exportată în 2025 în Italia, programele noastre de mentorat de carieră au avut, și ele, ecouri internaționale importante, secțiunea de “content hub”  creată pe site-ul nostru a inspirat inclusiv biroul global IAA, etc.

În egală măsură suntem deschiși să preluăm ideile bune ce vin din alte filiale: Premiile de Excelență sunt de inspirație IAA India, evaluăm acum oportunitatea replicării “B2B Summit”, etc. Credem că doar colaborând putem evolua și ne putem menține poziționarea de “Global Compass of the Marcomm Industry”.

Care sunt, din punctul tău de vedere, cei mai importanți piloni ai chapterului român și cum îi promovați?

Pilonii noștri strategici, aprobați de întreaga comunitate în urmă cu destul de mulți ani, sunt: 1) Educație;  2) Promovarea valorilor; 3) Reprezentarea intereselor membrilor și 4) Poziționarea României ca și Hub Global Creativ. Cred că e simplu să asociem fiecare proiect câte unui pilon. Pe de altă parte, reamintim aceste direcții strategice ori de câte ori avem ocazia.

Care sunt tendințele din publicitatea mondială care consideri că se aplică și la piața locală și de ce?

Comunitatea de marcomm din România este foarte bine conectată la tot ce se întâmplă relevant la nivel global. Dincolo de asta, avem o putere de adaptare fenomenală și găsim întotdeauna metode noi de a prelua/ intui un trend și de a-l face util brandurilor noastre folosind particularități culturale locale. Sunt uimit, dar și bucuros, de cât de bine comunitatea noastră face lucrul asta. Și rezultatele se văd în nenumăratele premii și forme de recunoaștere internaționale de care cu toții ne bucurăm an de an.

Care crezi că sunt atu-urile României la nivel internațional și de ce?

Cel mai important atu al IAA România față de alte filiale este faptul că, la noi, membre sunt companiile și agențiile și nu persoanele fizice. Nici nu va imaginați cât de mult contează acest fapt și aș vrea să mulțumesc încă o dată fondatorilor care, la nivelul anului 1993, au avut această superbă viziune. E inutil să explic cât de mult a contat și contează acest lucru, aparent minor. De la acces la finanțarea proiectelor, la know-how oferit în mod organizat, la reprezentativitate, feedback, etc.

Până și prin acest aspect IAA România a fost inovatoare la nivel global. În aceste zile toate filialele IAA depun eforturi uriașe să-și transforme baza de membri atrăgând companii și dând companiilor o “greutate” mai mare în decizie. Și nu e deloc un lucru ușor. În plus faptul că avem o echipa executivă dedicată, faptul că avem un sediu (da, alt amănunt extrem de important ce contribuie la succes), creativitatea și gândirea laterală sunt restul de avantaje de care ne bucurăm.

În final aș vrea să mulțumesc tuturor membrilor noștri pentru susținerea constantă și să-i încurajez să-și intensifice implicarea pentru că doar împreună putem face lucrurile mai bine și doar împreună reușim.

Romanita Oprea

Recent Posts

Cum vrea Nespresso să ajungă la net zero până în 2050 și ce măsuri implementează pe zona de sustenabilitate inclusiv în România

Nespresso își reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin publicarea unui studiu de Analiză a Ciclului de Viață (Life Cycle Assessment -…

33 de minute ago

PR empatic, cu reflectarea valorilor

Conduce o agenție care și-a extins portofoliul de clienți, dar în același timp a și făcut eforturi continue pentru a…

49 de minute ago

Ceas ca al lui Cristiano Ronaldo și Salman Khan și bijuterii ca la Hollywood în licitația de eleganță la Artmark

La Palatul Cesianu-Racoviță, eleganța este la ea acasă. O demonstrează din nou și selecția de ceasuri, bijuterii și accesorii exclusiviste…

o oră ago

Regina Maria relochează Policlinica Băneasa în clădirea Băneasa Airport Tower după o investiție de 5 milioane de euro

Regina Maria continuă să investească în îmbunătățirea calității serviciilor oferite pacienților și anunță mutarea Policlinicii Băneasa într-un locație nouă, modernă…

3 ore ago

BCR Seed Starter anunță prima investiție: 500.000 euro în FieldOS

BCR Seed Starter, prima companie de capital de risc corporativ (CVC) înființată de o bancă din România, anunță prima sa…

4 ore ago

Top 7 destinații pentru iubitorii de artă și cultură

Călătoriile care îmbină arta și cultura oferă o perspectivă unică asupra istoriei și tradițiilor unei destinații, transformând fiecare vizită într-o…

4 ore ago