România se situează pe locul întâi după numărul de comenzi în regiunea Europei de Sud-Est și pe doi, la nivel mondial, din cele 25 de țări în care operează Glovo, după Spania.
În topul preferințelor culinare din acest an se mențin burgerii, shaorma și pizza, topul celor mai apreciate bucătării fiind format din cea americană, cu o creștere a cererii de două ori comparativ cu anul trecut, urmată de preparatele cu specific italian și de bucătăria orientală. Totodată, românii au plasat cu 27% mai multe comenzi de pește și fructe de mare și cu 26% mai multe deserturi față de 2022.
Potrivit datelor analizate de Glovo, România ocupă locul doi la nivel mondial în ceea ce privește bacșișul oferit curierilor. Aproximativ 20% dintre utilizatorii din București lasă tips, topul orașelor cu cei mai darnici utilizatori fiind completat de locuitorii din Sinaia (18.82%) și Turda (15.62%).
În 2023, românii au preferat să își facă mai des cumpărăturile casnice online, comenzile de la supermarket crescând cu 40% în ultimul an. Cele mai multe comenzi de la supermarket sunt plasate, de regulă, la finalul săptămânii, vinerea și sâmbăta. De altfel, cea mai mare comandă plasată prin Glovo în acest an, din punct de vedere al numărului de produse, a conținut 117 articole de la un supermarket.
În același timp, comenzile plasate din Glovo Express au înregistrat o creștere de 40%. Supermarketurile Glovo Express sunt spații comerciale special gândite pentru cumpărături de proximitate, oferind produse de larg consum și nu numai, cu livrare ultra-rapidă, sub 30 de minute, având oferta de produse listată exclusiv virtual, în aplicație pentru utilizatorii din București, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Constanța și Timișoara.
Mai mult, comenzile de produse cosmetice au crescut cu 228% în 2023, în timp ce comenzile pentru electronice au înregistrat o creștere de 68%. Conform platformei, cea mai scumpă comandă plasată pe Glovo în România în acest an îi aparține unui bucureștean care a cheltuit peste 35.000 lei pe un laptop de gaming și o trotinetă.
Tot din București provine și utilizatorul care a cheltuit cele mai mari sume pe Glovo în 2023, acesta plasând, în total, comenzi în valoare de 137.226 lei (peste 27.000 euro) de-a lungul anului. Totodată, titlul de cel mai mare fan Glovo din România îi revine unui utilizator din Constanța care a efectuat anul acesta 1340 de comenzi, în medie 3.5 comenzi pe zi.
Cel mai activ curier care a livrat comenzi plasate prin Glovo a parcurs anul acesta aproape 30.000 de km, de aproximativ 15 ori distanța dintre București și Barcelona. Acesta a livrat în ultimele 12 luni mai mult de 13.800 de comenzi, înregistrând așadar un număr mediu de 37 de comenzi pe zi. De asemenea, 4 dintre cei mai activi 10 curieri la nivel global sunt din România.
Din dorința de a-și organiza cât mai eficient timpul liber, românii apelează din ce în ce mai des la livrările programate. Astfel, cele mai multe comenzi programate sunt plasate de la restaurante, iar peste 31% de la supermarket. Cei mai mulți utilizatori care programează comenzi sunt în București, Cluj-Napoca, Brașov, Iași și Constanța, iar orașul cu cea mai mare creștere în 2023 este Satu Mare. 40% dintre comenzile programate sunt plasate între 10:00 și 11:59.
De asemenea, dintre cele 25 de țări în care platforma Glovo este activă, România se poziționează pe locul doi în ceea ce privește numărul comenzilor Prime, serviciu ce oferă utilizatorilor livrări nelimitate, în baza unui abonament lunar, imediat după Spania, iar numărul abonaților Prime a crescut cu 24% în ultimul an.
Utilizatorii din România plasează cele mai multe comenzi în zilele de vineri, joi și miercuri, în special pentru cină, 25% dintre comenzile din ultimul an fiind înregistrate în intervalul 18:00 – 20:00. Și anul acesta, 8 martie a fost ziua record a comenzilor, la fel ca în 2022, iar minutul de aur a avut loc la ora 10:00, când s-au livrat 371 comenzi și 2238 de produse în toată țara. De altfel, lunile din an în care romanii au plasat cele mai multe comenzi în 2023 sunt Martie, Ianuarie și Mai.
Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri și magazine. Fondată în 2015 la Barcelona, compania operează în 25 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…
Banca Europeană de Investiții (BEI) acordă un împrumut de 200 de milioane de euro distribuitorului român de energie Delgaz Grid…
Cu o carieră de peste 19 ani în finance, Magda Costache este, din septembrie, noul CEO interimar Sezamo, supermarketul online…