Marketing MarComm

Rodica Mihalache (Data Intelligence Lead, Publicis Groupe România) povestește cum a luat naștere platforma www.dataintelligence.ro

24 oct. 2023 4 min

Rodica Mihalache (Data Intelligence Lead, Publicis Groupe România) povestește cum a luat naștere platforma www.dataintelligence.ro

Reading Time: 4 minute

Cum a luat naștere acest proiect?

În ultimii 5 ani am avut access la din ce în ce mai multe date fie rezultate din activitatea de comunicare, fie necesare evaluării acestei activități, fie dedicate înțelegerii în timp real a unor comportamente, fie analizei mai aprofundate a consumatorilor. Astfel, a venit în mod firesc nevoia de a valorifica aceste date intern, în cadrul Publicis Groupe Romania, pentru a lua decizii de business obiective, măsurabile și pentru a asigura eficienta campaniilor dezvoltate. Și plecând de la acest demers intern, din discuțiile purtate cu clienții noștri au rezultat o serie de acțiuni:

–              am implementat soluții de BI pentru monitorizarea automată a campaniilor, asigurând evaluarea continuă, nu doar raportul de final de campanie, facilitând optimizările frecvente;

–              am evaluat impactul campaniilor la nivelul indicatorilor de brand prin studii recurente de brand lift (AdImpact) sau prin corelații cu Brand Tracker;

–              am mai făcut un pas în plus și am evaluat impactul în indicatorii de business prin analize MMM;

–              iar pentru a înțelege mai bine consumatorii noștri am analizat date emise în timp real prin Digital Health Index, Location Radar, Social Media Stars Index și alte soluții care captează comportamentele din digital.

KV square

Din acest demers au rezultat peste 40 de soluții de date și am considerat că este momentul să returnăm o parte din acest know-how prin transformarea site-ului nostru de prezentare, www.dataintelligence.ro, într-un Data Hub, într-o platforma utila profesioniștilor din marketing.

Screenshot 2023 10 24 at 13 06 35 Home Data Intelligence

Ce tip de date se găsesc pe www.dataintelligence.ro ?

Platforma centralizează un volum semnificativ de date și analize și îl pune la dispoziția utilizatorilor prin: capabilități de explorare a datelor în timp real, studii de caz, exemple de rapoarte, articole și chiar un dicționar de date pentru a clarifica terminologii specifice.

Informația este ușor de descoperit fiind structurată în:

– 4 mari capitole: Brand Positioning, Business Insights, Communication Effectiveness și Consumer Intelligence

– peste 45 de categorii de produse și servicii

– 20 de obiective de marketing, identificate în anii de colaborare strânsă cu cliențîi noștri.

Conține și o varietate de formate de conținut:

• Explorarea datelor în timp real, oferind informații actualizate continuu pentru principalele capitole de date accesate de profesioniștii în marketing: evoluții ale investițiilor media vizibile pe platformă în Media Market Overview și Competitive Media Overview; selecție de marketing influencer susținută de actualizări săptămânale ale Social Media Stars Index; evaluarea săptămânala a impactului online al unui brand față de principalii concurenți în Digital Health Index și TikTok Index; identificarea celor mai relevante premii și mecanisme promoționale din Promo Radar.

Screenshot 2023 10 24 at 13 07 50 Social Media Stars Index Data Intelligence

• Studii de caz și exemple de rapoarte pentru 32 de soluții, prezentând aplicabilitatea și beneficiile acestora.

Screenshot 2023 10 24 at 13 08 56 Marketing Mix Modelling Data Intelligence

• Secțiunea de știri cu articole, rezultate ale studiilor, analize furnizate de membrii echipei Data Intelligence.

Screenshot 2023 10 24 at 13 09 40 News Data Intelligence

• Primul dicționar cu terminologii specific de pe piața românească.

Screenshot 2023 10 24 at 13 10 45 Data dictionary Data Intelligence

Specialiștii în marketing pot găsi zilnic informații succinte pe pagina principală a platformei, care pot răspunde rapid la întrebări precum valoarea anuală a pieței media din România pentru 2023 și variația acesteia față de anul precedent, brandul cu cea mai puternică prezență digitală la categoria Retail sau cele mai populare premii oferite la promoțiile dintr-o anumită categorie de produse.

Cum credeți că vă fi primita aceasta platforma de către profesioniștii din marketing și comunicare?

Cu toate că a fost lansata în urma cu 2 săptămâni, aceasta schimbare dintr-un website de prezentare într-o platforma cu informații utile a dus la o creștere de 6 ori a numărului de vizitatori, majoritatea acestora fiind noi. De asemenea, am primit feedback foarte bun de la clienții și colaboratorii noștri, fiind considerat un demers util de marketing intelligence.

Îi încurajam pe toți specialiștii în marketing și comunicare să viziteze www.dataintelligence.ro, să exploreze conținutul de pe website și să ne lase un mesaj în cazul în care nu au găsit informațiile dorite sau în cazul în care doresc să aprofundeze anumite informații existente pe website.

 De asemenea, pot verifica zilnic informația zilei din secțiunea KNOW THE MARKETS, pentru a urmării schimbările determinate de variațiile datelor existente pe platforma.

Screenshot 2023 10 24 at 13 11 54 Home Data Intelligence
Array

Articole pe aceeași temă: