Robert Trandafir, Gun Media: Un one stop pentru un business interesat de digital marketing
Reading Time: 9 minuteO agenție unde se consideră că echipa este atuul cel mai important, iar acest lucru este confirmat nu doar prin trainingurile, cooperarea și implicarea care stau la baza reușitelor obținute, dar și prin relația de prietenie pe care colegii au dezvoltat-o între ei.
Biz a vorbit cu Managerul Gun Media, Robert Trandafir, și a aflat mai multe detalii despre puterea content digital marketingului, dezvoltarea echipelor agenției în ultimii ani, cum reușesc să aibă o retenție foarte bună a angajaților, dar și despre departamentele cele mai importante ale agenției și cum conlucrează ele pentru succesul campaniilor digitale.
Importanța content marketingului a crescut foarte mult în ultimii ani, fiind o arie pe care marșează multe companii. Cum abordați voi această zonă și ce oferiți diferit?
Într-adevăr, content marketingul a devenit nu doar un good-to-have, ci un must have, mai ales în ultimii ani, odată cu începerea pandemiei. Tocmai de aceea noi oferim servicii complete de content: de la articole de blog, apariții în presa online sau advertoriale, până la postări social media, campanii promoționale sau influencer marketing.
Plusul pe care îl aducem acum este faptul că reușim să acoperim integrat toate nevoile unui business atunci când vine vorba de digital marketing, gândind strategii complete de promovare care includ campanii PPC, content marketing și SEO. Suntem printre puținele agenții de marketing online care care abordează content marketingul venind cu background puternic de performance.
Am văzut foarte mulți ani la rând diferențele de rezultate în campanii între brandurile care au depus eforturi să se diferențieze prin campanii de conținut versus cele care au avut o abordare exclusiv performance.
De ce credeți atât de mult în puterea content marketingului la Gun Media?
Oamenii aleg brandurile care îi fac să se simtă importanți, cu care rezonează și care au mizat pe personalitate și originalitate. Mediile de comunicare s-au schimbat foarte mult și este important să fii prezent în toate mediile în care este publicul țintă.
Credem în puterea cuvintelor, imaginilor și mai ales a videourilor pentru că am văzut în timp real schimbările din ultima perioadă în ceea ce privește comunicarea organică, campaniile de ads și tendințele în digital marketing. Putem să ne apropiem și mai mult de consumatorii finali ai fiecărui brand cu mesaje potrivite, indiferent de etapa din funnelul de vânzare.
Cum ar trebui să fie acesta pentru a fi relevant și de succes?
Să fie o strategie axată pe ce are nevoie consumatorul final, să aibă poveste și să fie combinată cu o execuție originală orientată către construirea unei relații cu audiența pe termen lung.
Putem spune că felul în care vedeți voi contentul este un liant între departamentele din agenție care lucrează spre același end goal?
Sigur că da. Departamentele din agenția noastră construiesc un tot unitar. Campaniile de PPC nu ar aduce aceleași rezultate și nu ar prezenta aceeași încredere fără o bază organică bună și fără SEO. La fel cum postările organice sau articolele de pe blog au nevoie și de un boost de awareness și trafic plătit ca să ajungă la o audiență mai mare. Totul se completează.
Cum sunt structurate departamentele Gun Media și ce viziune aveți?
Viziunea noastră este să fim cât mai conectați la businessurile pe care le promovăm și să putem să oferim soluții complete de digital marketing. De aceea există un departament de strategie și account management prin care colegii noștri sunt foarte aproape de clienți și facilitează legătura între clienți și specialiști. Sunt colegii cu cea mai mare experiență care livrează strategii pe termen mediu și lung, dar se asigură și că departamentele de execuție livrează conform cu așteptările clienților.
Departamentul de Pay Per Click este cel mai numeros, fiind format din 10 specialiști în Pay Per Cick, în special Google Ads, Facebook și Instagram Ads, dar și Tik Tok Ads, Pinterest sau Huawey. Abordarea campaniilor este axată pe maximizarea profitabilității investițiilor în campanii.
Apoi, departamentul de SEO este cel care se ocupă de prezența organică a brandurilor cu care colaborăm și în care am investit substanțial în ultimul an. În SEO abordăm proiectele atât tehnic cât și la nivel de conținut, unde beneficiem de know-how foarte puternic de la oameni cu peste 10 ani de experiență în domeniu, dar și de aportul departamentului de content.
Din aprilie ni s-a alăturat Florin Gîrtan, în calitate de Director de departament SEO, un coleg cu experiență internațională foarte puternică si, cu suportul lui Robert Trandafir, unul dintre ownerii agenției, lucrează să dezvolte unul dintre cele mai solide servicii SEO din piața locală.
Departamentul de Content Marketing este mezinul din Gun Media, dar un departament care promite foarte mult. Format în urmă cu un an de zile, departamentul de content livrează conținut pe rețele de socializare, oferă soluții de PR digital și campanii speciale de conținut.
Cât de mult vă bazați pe echipe de seniori și de ce aveți această abordare?
Interesant este că strategia noastră prin 2016 a fost să creștem juniori și au fost foarte mulți dintre colegi care au început experiența în digital cu noi. Am investit constant în dezvoltarea oamenilor și le-am dat multă încredere. Dar acum credem că unul dintre aspectele care ne diferențiază constă în faptul că avem un procent mare de oameni care sunt de peste 3 ani doar în agenție. Pe lângă cei 3 co-fondatori cu peste 10 ani în digital fiecare și încă implicați în strategiile clienților, în Gun Media sunt colegi cu vechime în performance care au evoluat foarte mult.
Claudia Drăgulin a făcut de curând 5 ani în cadrul agenției și se ocupă atât de strategia de comunicare pentru Gun Media cât și de strategiile unor clienți de top sau pentru prospecții cu proiecte complexe. Nu zice nu la provocări și acest aspect a ajutat-o foarte mult.
Alex Curtașu este de peste 4 ani în agenție și este colegul cel mai solicitat de către clienți pe zona de performance. Pe lângă asta, este un excelent om de echipă și oferă traininguri pentru colegi și clienți. Recent s-a specializat în Google Analytics și este foarte orientat pe analiza și interpretarea datelor. Nici la el nu există nu se poate și nu se dă la o parte de la provocări noi.
Cum posibilitățile de promovare evoluează constant este extrem de important să avem oameni care să se adapteze ușor, să fie curioși și orientați să înțeleagă unde sunt clienții clienților noștri și cum pot ajunge la noi.
La content, Mădălina Bădescu, și ea de peste 3 ani în agenție, vine cu soluții creative constant și este extrem de bine organizată. Matei Stoinea sau Daniel Mereuță cu o experiență similară livrează foarte bine în departamentul PPC. Ceilalți colegi vin puternic din spate și lucrăm să găsim permanentul cadrul potrivit să se dezvolte.
De asemenea, nu am renunțat la strategia de a crește juniori, dar am început să recrutăm și oameni cu experiență foarte mare care să ne aducă know how extern.
Cum vă fidelizați angajații?
Suntem conștienți că fără oamenii din interior nu valorăm mai nimic și încercăm să le răsplătim încrederea pe care ne-o oferă. Am luat mai multe decizii bune de-a lungul timpului care ne-au ajutat să menținem oameni. Suntem foarte transparenți în toată comunicarea cu ei, nivelul salarial este unul bun, alocăm bugete de cursuri pentru colegii dornici să evolueze și avem o atmosferă excelentă. Încercăm să oferim cât mai multă autonomie și încredere oricui este în echipă.
La noi se muncește mereu cu zâmbetul pe buze. După pandemie am introdus și work from anywhere. Interesant este că deși munca la birou este opțională, în medie aproape toți colegii bifează săptămânal minim 2 zile de birou.
Cu cât o agenție colaborează un timp mai îndelungat cu un client /brand, cu atât îl cunoaște mai bine și îi poate oferi serviciile personalizate de care acesta are nevoie. Împreună cu inovația și creativitatea necesare. Cum abordați voi companiile pentru a le convinge să aibă strategii long-term?
În primul rând este vorba de mindset. Plecăm cu gândul că nu se fac minuni peste noapte și știm că dacă suntem transparenți în raportare, avem un timp de răspuns foarte rapid și venim cu proactivitate, clienții nu prea au de ce să schimbe. Comunicăm companiilor că vrem să fim partenerii lor pe termen lung și știm că pentru asta datoria noastră este să avem un impact cât mai puternic în profitabilitatea lor. Apoi lucrurile se simplifică, pentru că dacă stăm mult lângă clienții noștri le cunoaștem din ce în ce mai bine publicul țintă și reușim să atingem indicatorii de performanță pe care ii agreăm.
Am pornit ca agenție de performance și impactul nostru este unul foarte mare în vânzările de zi cu zi. Dacă lucrurile merg bine, clienții nu au motive să schimbe. Apoi faptul că ținem pasul cu toate modificările din performance, că ne adaptăm mereu serviciile, lansăm produse noi, ne permit să fim mereu competitivi.
Ne mândrim că avem clienți care colaborează cu noi lună de lună chiar din 2013. E o bucurie foarte mare să vedem, spre exemplu, Cupio, un brand care a crescut extraordinar și cu care lucrăm de la lansarea lor, că alege să rămână în continuare cu noi.
La fel e cazul și cu alți clienți precum Ferratum care ne-a ales drept parteneri locali de când au intrat în România în 2015 și sunt alături de noi în continuare sau Neakaisa, un alt brand foarte iubit în Gun Media, care ne-a avut alături în ultimii 5 ani în perioada lor cea mai mare de creștere. La fel mulți alții. În același timp, nu ne culcăm pe o ureche, știm că trebuie să ne îmbunătățim permanent și noi serviciile și să fim valoroși pentru colaborare.
În funcție de ce condiții crește importanța SEO și a serviciilor pe care le oferiți într-o campanie?
Importanța serviciilor de SEO este de la început ridicată dacă vorbim de branduri cu obiective pe termen lung. Milioanele de căutări din Google fac din SEO canalul cel mai potrivit să poziționezi branduri să atragă trafic nou și impactul pe termen lung este foarte important. Prin SEO se face cel mai mult brand discovery în motoarele de căutare.
Uite, de exemplu, știați că aproximativ 80% din căutările de pe Google sunt cu caracter informațional, iar peste 50% dintre consumatori spun că fac research cu ajutorul motoarelor de căutare înainte să se decidă să cumpere sau nu un produs? Vorbim de multe miliarde de căutări la nivel internațional. Să nu iei în calcul SEO în strategie înseamnă să dai cu piciorul la multe oportunități.
Cum creezi materiale relevante în SEO și cu un content creativ și interesant pentru public?
În prima fază facem o analiză detaliată asupra interesului utilizatorilor pentru a identifica cele mai populare topicuri și cuvinte, căutate de audiență pe care o targetăm. În funcție de acest raport, analizăm piața și celelalte rezultate pentru căutările legate de același topic.
Cu aceste date, împreună cu echipa de la content marketing, realizăm o structură de articol astfel încât acesta să bifeze toate cerințele de SEO și în același timp să livreze o informație utilă cititorilor.
Ce rol joacă documentarea și cât este de importantă?
Din punct de vedere SEO documentarea pentru un articol este baza de la care plecăm. Identificăm interesul cititorilor, identificăm materialele existente deja în online pe aceeași temă și de acolo încercăm să realizăm articole mai detaliate și mai cuprinzătoare pe tema abordată.
Cum duce o strategie bună de SEO la performance și brand discovery?
În primul rând, pentru toate site-urile, noi targetăm cuvinte non-brand, astfel încât majoritatea clienților intră în contact pentru prima dată cu brandul, căutând fie un produs fie o informație. Asta face din SEO un foarte bun canal de brand discovery. În al doilea rând strategia de SEO este gândită în jurul intențiilor de căutare astfel încât, dacă un client caută un produs anume sau un serviciu, el să fie direcționat către zona de e-commerce a site-ului, iar dacă este interesat de o informație este direcționat către blog. Gândirea strategiei în acest mod duce la o mai bună satisfacere a nevoilor clienților de către brandurile cu care lucrăm.
Cât de important este pentru client că aveți toate serviciile sub un singur acoperiș și puteți oferi soluții sigure, bine puse la punct, indiferent de problema de business a clientului?
În mod clar, e mai eficient. Câștigă și timp și bani. Când sunt mai multe agenții implicate, fiecare pe bucățica ei, fiecare agenție trage de bugetul canalului pe care îl gestionează chiar dacă nu performează foarte bine. Într-o abordare integrată poți să muți bugetele mai ușor de pe un canal pe altul și să ai focus mai mare pe ce contează de fapt, și anume, să fie mult mai bine businessului cu care lucrezi.
Pe lângă asta, se economisește mult timp din partea clientului pe account management. Una este să ai unul-două puncte de contact de la o singură agenție, alta este să gestionezi concomitent relația cu accounți din mai multe agenții, fiecare cu alt stil de lucru, altă modalitate de raportare și comunicare.
Vă doriți să deveniți un hub de consultanță în zona de digital marketing. Ce presupune acest lucru?
Noi vrem să atragem lângă noi cât mai mulți profesioniști, fie colegi, fie parteneri, astfel încât să putem oferi prestații de digital marketing 360. Construim intern departamentele, dar pe lângă asta încercăm să facem și parteneriate cu alți furnizori de servicii cu ajutorul cărora să putem servi mult mai eficient clienții noștri. Viziunea noastră este să fim one stop for digital services. Să identificăm corect nevoile clienților, să realizăm strategiile și să ne asumăm integral execuția.
Sunt clienții dispuși să investească în consultanță și strategie?
Din ce în ce mai mulți cer strategie. Oferim deja prestații singulare de audituri SEO, audituri de conținut, strategii de postări social media sau strategii de campanii de performance, dar ne dorim să includem strategia în prestațiile continue pe care le avem pentru clienți.
Ce tendințe observați în piață și pe care vă puteți mula ușor?
Din perspectiva contentului, aș puncta creșterea Tik Tokului și cerințele de promovare și de creare al conținutului video pe diverse canale.
Tot mai multe branduri cer să lucreze cu influenceri și este important să știi să îi alegi pe cei potriviți. Explorăm deja această zona.
La SEO, componenta de local SEO este foarte importantă și lucrăm la un produs pentru businessuri locale.
Schimbările de Google Analytics cu trecerea la Google Analytics 4 vor genera cereri de prestații în acest sens în piață. Construim intens din acest punct de vedere.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz