Management

Robert Jasinski, Danone România: Secretul stă în mixul potrivit

25 mai 2022 3 min

Robert Jasinski, Danone România: Secretul stă în mixul potrivit

Reading Time: 3 minute

Cine este Robert Jasinski, managerul polonez care mizează pe echilibrul dintre dezvoltarea companiei și cea a oamenilor din Danone România.

Se spune că prima dragoste nu se uită niciodată. În cazul lui Robert Jasinski zicala este cât se poate de adevărată. Polonezul, căruia îi place să mixeze ca DJ, este în continuare atât de îndrăgostit de muzică încât doar anul acesta a schimbat două laptopuri, fiindcă nu avea suficient spațiu pentru arhiva personală. Este nedespărțit de muzică și dimineața, înainte de a ajunge la birou, dar și după ce încheie o zi obositoare de muncă și povestește zâmbind că, deși pașii carierei l-au purtat pe alt drum, managementul seamănă cumva cu misiunea pe care o are un DJ, aceea de a găsi un ritm bun și piese potrivite cu care să câștige inimile publicului.

„La fel se întâmplă și în conducerea unei companii multinaționale: trebuie să mixezi armonios diverse strategii cu branduri astfel încât să produci un mix bun pentru piață și consumatori. Trebuie să recunosc că, împreună cu echipa din România, am reușit să producem un mix de business excelent, cu rezultate foarte bune”, spune ­Robert ­Jasinski, Country ­Mana­ger Danone România, Bulgaria și Țările Adriatice.

­Misiunea lui Robert ­Jasinski la conducerea Danone România

Iar performanța ­managerului polonez este cu atât mai remar­cabilă cu cât acesta a venit la conducerea companiei chiar în luna octombrie a anului trecut, în plină perioadă de pandemie, misiunea liderului fiind aceea de a conduce o nouă entitate formată după fuziunea dintre Danone România și Nutricia România, o divizie care gestionează produse alimentare pentru bebeluși, precum și produse de nutriție specializată.

„Recunosc că acesta este genul de companie pentru care vreau să lucrez. Este o recunoaștere importantă și aventură. Danone are un profil unic și o misiune foarte clară care se concentrează atât pe business, cât și pe proiec­tele de responsabilitate socială. Pe piața din România suntem prezenți în trei categorii: lactate proaspete,  produse pe bază de plante și produse de nutriție specializată. Anul trecut ne-am redefinit misiunea ca să devenim alegerea perfectă pentru consu­matorii noștri pe aceste trei cate­gorii, să conducem aface­rea ­într-un mod profitabil și, în același timp să ne bucurăm de această călătorie împreună”, spune ­Robert Jasinski, Country Mana­ger Danone România, Bulgaria și Țările Adriatice.

Robert Jasinski a venit în compania franceză în anul 2010, unde a lucrat o bună perioadă de timp pentru ambele divizii, atât pentru cea de lactate proaspete, cât și pentru cea dedicată nutriției pentru copii. S-a îndrăgostit de stilul de management de aici, de echilibrul unic dintre componenta de dezvoltare a businessului și cea de dezvoltare a oamenilor, o misiune apropiată de propriul său stil de leadership. După această experiență, managerul polonez a luat decizia să încerce un drum nou în carieră și, timp de doi ani a condus propria companie, care i-a adus o experiență extrem de diferită comparativ cu cea dintr-o companie multinațională în care gestiona echipe mari de oameni. „Când ești antreprenor pierzi tot sprijinul bine pus la punct, toate procesele și sistemele globale, dar în schimb creezi propriul model de business, te lupți pentru investitori, pentru clienți noi și o faci într-un mod agil, non-corporate”, spune Jasinski.

Poate și datorită experienței antreprenoriale, polonezul nu crede într-un sistem de management clasic, top-down și încearcă în permanență să asculte angajații, să pună întrebări și să înțeleagă dacă direcția în care se îndreaptă compania este cea corectă.

Managerul a observat în ultimii ani, unii extrem de dificili pentru cele mai multe companii care au avut de luptat cu pandemia de COVID-19, iar în prezent se confruntă cu efectele crizei ge­nerate de războiul din Ucraina, că două dintre calitățile care fac diferența între un lider și un manager sunt: empowerment-ul și incluziunea.

„Cred că oamenii nu vor doar să urmeze, ci vor să aibă un grad de libertate, să experimenteze, să încerce lucruri noi, să aibă abilitatea de a pune în practică idei noi și uneori să eșueze, dar să învețe ulterior ceva din asta. Cred că este un lucru foarte bun pentru business și este grozav pentru dezvoltarea lor, care este foarte importantă cel puțin pentru oamenii din echipa mea din România. În al doilea rând, pentru mine incluziunea este importantă pentru că vreau să adun puncte de vedere diferite, să creez un mediu în care toată lumea este ascultată. Personal, am fost foarte atent la efortul de a îmbrățișa cele două calități în Danone și să fac din companie un loc grozav de lucru și unul excelent de dezvoltare”, adaugă Country Managerul Danone România, Bulgaria și Țările Adriatice.

Managerul polonez a lucrat pentru Danone în mai multe țări, a avut oportunitatea să observe viziunea companiei din diferite piețe și mai ales să conducă echipe globale. Cu toate acestea, Jasinski recunoaște că România este țara în care vrea să fie și se consideră privilegiat să conducă echipa locală a producătorului francez de lactate.

Îi place enorm de mult spiritul luptător al angajaților din România, care fac întotdeauna un efort în plus pentru a obține rezultate de business excepționale, dar mai ales că oamenii din echipa locală a Danone nu sunt motivați doar de obiective de business, ci și de impactul pozitiv pe care îl pot avea ca angajați ai companiei în viețile altor români. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: