Rezultatele IAB ROADS 2021 Full Year: Un an bun pentru publicitatea online
Reading Time: 3 minuteConform celei mai recente ediții a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Adspend Study) valoarea pieței de publicitate digitală în anul 2021 a depășit 1,280,996,574 lei (aproximativ 260 mil EUR), în creștere cu 42% comparativ cu 2020.
Cel mai mare procent al veniturilor din publicitatea online este alocat de Mobile Advertising (65% (comparativ cu 61% in 2020), iar Programmatic advertising reprezintă 14% din totalul pieței (la același nivel cu anul precedent).
Al doilea semestru al anului trecut a înregistrat o scădere de 3% față de primele 6 luni, însă valoarea (629,635,118 lei) a fost cu 9% mai mare decât aceeași perioadă a anului 2020.
Și în 2021 industria cu cele mai mari investiții în publicitate online este Cosmetics and Toiletries, urmată de domeniul Auto, Household equipment, Pharmaceutical & healthcare și Online retail. La fel ca în cei 3 ani anteriori, Traditional Mobile își aloca de departe cel mai mare segment al investițiilor. Traditional Mobile raportează cea mai mare rata de creștere în 2021 vs. 2020 (57%).
Piața românească de digital în context european
Și pe plan European piața de publicitate online a înregistrat cel mai bun an de până acum – cu o creștere de 30.5% față de 2020 până la o valoare totală de 92 mld EUR.
Datele ROADS pot fi accesate acum in format dinamic prin PowerBI. Începând cu ediția aferentă anului 2020, datele ROADS sunt prezentate folosind PowerBI. Astfel, datele sunt prezentate mult mai vizual, cu o valoare adăugată considerabilă la nivel de interpretare.
Printre avantajele noului mod de prezentare se numără: prezentarea dinamică a datelor, mai multe conturi individuale disponibile pentru membrii IAB, pentru participanți sau pentru industrie (contra cost), forma de prezentare vizuală ușor de urmărit și analizat, valoare adăugată în analiza de business și în previziunile de spending ale bugetelor în industria online, facilitarea obținerii de insighturi rapide pentru echipa de digital, clienți etc.
Accesul la datele ROADS este gratuit (în limita a 2 conturi) pentru membrii IAB România și pe bază de abonament pentru non-membri. Companiile participante la ROADS și care nu sunt membre IAB beneficiază de tarife preferențiale.
Companiile care nu sunt încă membre IAB pot achiziționa acest raport și sunt invitate să contacteze IAB România în această privință, la contact@iab-romania.ro
Despre ROADS
Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Adspend Study) reprezintă studiul cel mai important pentru industria locală de advertising online din România, analizând piaţa în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității.
Realizat începând cu anul 2008, ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online și contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe și cele furnizate de către regii si/sau agentii media – pe alte canale decat cele deja incluse in studiu.
Cifrele nu includ costuri de producție. Începând cu ediția H1-2017 platformele și formatele au fost redefinite pentru a evidenția mai corect/exact realitățile din piața de online advertising. Comparațiile corecte (în privința platformelor și formatelor) pot fi făcute începând cu următoarea ediție. Raportul complet, care include – printre altele – cifrele detaliate, grafice de sezonalitate, tabelele complete si rate de creștere pe mai mulți ani, este disponibil gratuit EXCLUSIV membrilor asociației IAB România, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de către IAB Europe (ADEX), asociația europeană în care IAB România este membru fondator.
Despre IAB România
IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din Romania și membru fondator, în 2008, al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu).
Prezentă în România din 2006, reunește cele mai importante agenții de publicitate (media si digitale), regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile și alte canale interactive.
IAB România este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care are ca scop să protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investițiile realizate pe piața de publicitate interactivă din România, să elaboreze standarde ale industriei, să creeze și să întrețină un cadru optim pentru autoreglementare și să coordoneze eforturi de industrie pentru creșterea acestei piețe.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz