Roadele reinventării tradiției
Reading Time: 3 minuteAcum 16 ani, Vincon era o companie de stat în dificultate, dar investițiile și retehnologizarea au făcut ca, la doi ani de la privatizare, să se facă remarcată pe piață. Luchi Georgescu, președinte Vincon Romania, spune că 2016 este unul dintre cei mai buni ani la nivel de producție.
Cum a evoluat businessul Vincon în cursul acestui an?
Vincon are acum capacitatea de a produce vinuri care să răspundă tuturor cerințelor consumatorilor. Avem vinuri foarte bune în toate gamele, de la economy la premium,
și câteva sute de medalii la competiții internaționale. Vincon s-a impus nu numai prin volum, ci și prin calitate, ceea ce ne-a adus o creștere a valorii produselor și a profitabilității companiei, care ne-a permis să menținem un ritm constant al investițiilor necesare. 2016 mi-a confirmat că investițiile au meritat. Doar în primele trei trimestre am avut o creștere de 10% față de anul trecut, venită din calitatea produselor. Mă bazez acum pe o echipă de peste 500 de oameni fără de care Vincon nu ar fi ceea ce este astăzi. Numai alături de o echipă puternică poți să clădești în timp o companie care de ani buni se menține în top 3 producători de vin din România.
S-au schimbat preferințele românilor în materie de vinuri în acest an?
Piața de vinuri de la noi este într-o tendință de creștere. Conform celor mai recente studii, piața a crescut cu peste 5% în 2016. De asemenea, rose-urile stau foarte bine – consumul lor a crescut în mod special în zona premium, unde cererea din partea consumatorului a fost mare, mai ales pe vinurile seci și demiseci. Comparativ cu vinurile albe și roșii, rose-urile au și cel mai mare salt: de aproximativ 28% față de 2015. Noi producem rose-uri în gama premium și superpremium încă din 2008, din struguri precum Pinot Noir, Fetească Neagră și Cabernet Sauvignon, dar și din struguri rose din soiul Busuioacă de Bohotin. Referitor la tipurile de vin, preferința pentru vinul sec este foarte vizibilă. Acesta a înregistrat o creștere de 13% și deține 21% din toată piața în 2016. Dacă ne uităm la Vincon în raport cu piața, putem spune că 2016 ne-a adus o performanță: suntem peste tendința de creștere a pieței. Vânzările de anul acesta sunt superioare celor din ultimii trei ani.
„Anul viitor avem în plan și înființarea unei plantații de 65 de hectare, pe care să cultivăm în mod special soiuri roșii.“
Care au fost podgoriile cu cele mai ridicate producții și care au fost soiurile favorizate?
Toate soiurile cultivate de noi au dat o recoltă bogată anul acesta.
Ne-au ajutat iarna blândă, precum și precipitațiile venite la momentul potrivit și insolația de pe tot parcursul verii. În mod special, soiurile de struguri pentru vinurile aromatice și cele roșii au fost favorizate de condițiile climatice bune. Pentru cele 1.500 de hectare de viță de vie pe care le deținem, am avut sprijinul a peste 1.000 de zilieri pe toată perioada campaniei și a unei echipe de 50 de vinificatori și 3 oenologi anul acesta. A fost de muncă, iar rezultatele sunt pe măsură.
Cum este 2016 din punctul de vedere al producției de vin?
2016 este cu siguranță unul dintre cei mai buni ani ai noștri atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ la nivel de producție. În ciuda precipitațiilor care au marcat luna octombrie și care au prelungit astfel durata campaniei, producția este peste media zonei, având o creștere mai mare de 25%, dar și peste media pieței, care se situează undeva la 6,5%. Din toată producția, vinul alb e pe primul loc cu 63%, 30% este reprezentată de vinul roșu și 7% de rose.
Ce investiții aveți în plan pentru anul viitor și care sunt estimările pentru producția din 2017?
Datorită creșterii cu 25% a producției de struguri în 2016, pentru anul următor estimăm o creștere a producției de vin. De asemenea, ne propunem ca anul viitor să avem noi runde de investiții în viticultură, mai exact în echipamente și utilaje agricole performante. Avem în plan și înființarea unei plantații de 65 de hectare, pe care să cultivăm în mod special soiuri roșii.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz