Stiri Tech

Rezultatele Orange România, influențate negativ de scăderea vânzărilor de telefoane

30 apr. 2020 2 min

Rezultatele Orange România, influențate negativ de scăderea vânzărilor de telefoane

Reading Time: 2 minute

Orange România a realizat în primele trei luni din 2020 o cifră de afaceri în valoare de 257,4 milioane de euro, în scădere cu 2,9% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Potrivit companiei, scăderea a fost provocată în principal de vânzările mai slabe de echipamente, tendință mai pronunțată în luna martie, în contextul crizei generate de pandemia de COVID-19. Însă consumul de date mobile a crescut cu 39% în primele trei luni din acest an, comparativ cu același interval din 2019.

„În primul trimestru al anului 2020 am fost martorii unor schimbări majore, ca urmare a presiunilor socio-economice generate de COVID-19. Este un context fără precedent, în care conectivitatea își dovedește rolul indispensabil. De aceea, pentru noi, performanța rețelei înseamnă în primul rând responsabilitate, iar asigurarea continuității serviciilor la cele mai bune standarde rămâne o prioritate”, a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

La 31 martie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.768.700 de clienți, în creștere cu 1% comparativ cu finalul primului trimestru din 2019.

Serviciul de televiziune prin cablu și satelit Orange Home TV are peste 538.000 clienți, în creștere cu 4% față de anul trecut, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 362.900 de clienți, în creștere cu 20% față de perioada similară din 2019.

Operatorul a extins acoperirea 4G+ în prima parte a acestui an în 443 de noi localități și orașe, astfel că rețeaua 4G+ este disponibilă în prezent pentru 53,86% din populația României. Rețeaua 4G acoperă 98,63% din populația țării și 100% din cea urbană.

Orange a extins în ianuarie rețeaua 5G în Brașov și Poiana Brașov, care se alătură celor cinci orașe în care aceasta era deja disponibilă din toamna anului trecut – București, Cluj-Napoca, Iași, Otopeni și Voluntari.

Compania a extins și rețeaua proprie de fibră optică, care acum este disponibilă la nivel național în peste 50 de localități, din județele Arad, Bacău, Brașov, Cluj, Iași, Neamț, Timiș, precum și în anumite zone din București.

Cererea pentru soluții IT&C pe segmentul B2B a crescut cu 21% în primul trimestru, în principal din partea companiilor mici și mijlocii (+150% față de primul trimestrul din 2019). Soluției de securitate cibernetică au fost în creștere cu 70% față de primul trimestru al anului trecut. Această evoluție vine în contextul în care majoritatea companiilor au implementat lucrul de acasă în urma restricțiilor impuse de autorități din cauza noului coronavirus.

Serviciul financiar mobile Orange Money a avut și el o creștere semnificativă a numărului de utilizatori, de 50% față de primul trimestru din 2019, depășind 200.000 clienți la 31 martie 2020. Numărul tranzacțiilor a crescut de 9 ori, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În februarie, Orange Money a lansat opțiunea de transferuri valutare în aplicația mobilă în 18 valute direct din contul de lei, către o persoană fizică sau juridică, în România sau în străinătate. Transferurile au comision zero.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: