Stiri Companii

Rezultatele financiare ale grupului DIGI în trimestrul 2. Venituri de aproape 820 milioane euro

14 aug. 2023 3 min

Rezultatele financiare ale grupului DIGI în trimestrul 2. Venituri de aproape 820 milioane euro

Reading Time: 3 minute

Digi Communications NV, unul dintre liderii la nivel european în furnizarea de servicii și soluții de telecomunicații, listat la Bursa de Valori București, raportează venituri consolidate (incluzând și alte câștiguri) de 418,6 milioane euro în cel de-al doilea trimestru din 2023, o creștere de 13% față de aceeași perioadă a anului precedent. EBITDA ajustată a crescut cu 21% față de rezultatul din al doilea trimestru din 2022, ajungând la 146,2 milioane euro. EBITDA ajustată, excluzând impactul IFRS 16, a crescut cu 24% la 125,2 milioane euro.


Serghei Bulgac, CEO Digi Communications, a declarat: „Al doilea trimestru al anului 2023 a marcat o altă perioadă de creștere semnificativă pentru Digi Communications, cu o evoluție remarcabilă atât în piețele în care activăm cât și la nivelul tuturor categoriilor de servicii, în linie cu estimările noastre. Devotamentul nostru de a furniza servicii de telecomunicații de ultimă generație la prețuri competitive, în special într-un mediu inflaționist, ne-a consolidat poziția în ambele regiuni și a contribuit la creșterea cotei noastre de piață. Programele noastre de loialitate din România au jucat un rol esențial în retenția clienților, în timp ce extinderea noastră strategică în Spania arată promițător. Încurajați de această dinamică, continuăm să direcționăm investiții semnificative de capital către îmbunătățirea rețelei mobile din România și dezvoltarea în continuare a prezenței noastre în Spania și Portugalia, asigurându-ne că perspectivele de creștere ale Digi Communications rămân solide.”


În T2 2023, Digi a continuat să crească la nivelul întregului său portofoliu de servicii, depășind 22,4 milioane de relații contractuale generatoare de venituri (RGU) în cele trei piețe în care activează – România, Spania și Italia, reprezentând o creștere de 16% față de aceeași perioadă din 2022. Ofertele Grupului includ servicii de televiziune cu plată, internet fix și de date, telefonie mobilă și date, precum și telefonie fixă. În România, Digi oferă servicii fixe de telecomunicații și divertisment printr-o rețea de fibră optică avansată din punct de vedere tehnologic. Grupul operează, de asemenea, o rețea de telefonie mobilă în România, care utilizează infrastructura de bază a rețelei fixe de fibră optică. În Spania, Digi oferă servicii mobile, internet fix și date și servicii de telefonie fixă, în timp ce în Italia, Grupul oferă exclusiv servicii mobile.


Segmentul mobil este proeminent deoarece produce cel mai mare număr de RGU dintre toate categoriile de servicii ale Grupului. Continuând ritmul de creștere din trimestrele precedente, numărul de RGU din această categorie a ajuns la 10 milioane, o creștere de 21% comparativ cu T2 2022, reprezentând clienții de telefonie mobilă din România, Spania și Italia.


În România, segmentul de servicii mobile a ajuns la 5,4 milioane de RGU, o creștere de 19%, față de T2 2022, serviciile de internet fix au înregistrat o creștere de 11%, față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 4,4 milioane de RGU, în timp ce segmentul de servicii de televiziune cu plată (cablu și satelit) a înregistrat o apreciere cu 6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la 5,6 milioane de RGU.
Operațiunile din Spania au continuat să înregistreze o performanță solidă în cel de-al doilea trimestru al anului 2023, deoarece numărul utilizatorilor de servicii fixe, internet și telefonie a crescut cu 68% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, la 1,5 milioane de RGU. Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut semnificativ, cu 25%, și a ajuns la un total de 4,3 milioane de RGU.


În Italia, utilizatorii de telefonie mobilă au crescut cu 11 %, ajungând la un total de 391 mii RGU.
Subsidiarele Grupului din Portugalia și Belgia (în asociere cu Citymesh NV) sunt în proces de dezvoltare a infrastructurii în vederea lansării serviciilor de comunicații în viitor.

Indicatori comerciali în funcție de țară (RGU, sute de mii)T2 23T2 22Variație (%)
România   
TV cu plată5,5805,2716%
Servicii internet fix4,3913,96511%
Servicii mobile5,3914,52819%
Telefonie fixă909956-5%
Spania   
Servicii mobile4,3003,43425%
Servicii internet fix1,11265869%
Telefonie fixă36422363%
Italia   
Servicii mobile39135410%
TOTAL22,43819,38916%

Performanța solidă înregistrată în al doilea trimestru al anului a contribuit la rezultatele aferente primului semestru din 2023, în linie cu așteptările conducerii. În consecință, Grupul a înregistrat în S1 2023 venituri și alte câștiguri consolidate de 817,2 milioane euro (+ 13% față de S1 2022), EBITDA ajustată de 279,9 milioane euro (+ 14% față de S1 2022) și EBITDA ajustată excluzând impactul IFRS 16 de 238,6 milioane euro (+ 15% față de S1 2022).

Array

Articole pe aceeași temă: