Rezultatele financiare ale CME
Reading Time: 2 minuteCentral European Media Enterprises Ltd. (CME), grup din care face parte si PRO TV, a anuntat rezultatele pentru trimestrul 3 si pentru cele noua luni care s-au incheiat la 30 septembrie 2015.
Veniturile nete ale grupului pentru cel de-al treilea trimestru al acestui an sunt de 117,3 milioane de dolari, suma datorata cresterii cu 5% a veniturilor din publicitate TV fata de acelasi interval al anului trecut. Profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) pentru trimestrul 3, care s-a incheiat la 30 septembrie 2015, aproape s-a triplat, la rate constante ale cursului de schimb, ajungand la 8,4 milioane de dolari.
In primele noua luni ale anului curent, veniturile nete au crescut cu 7% la rate constante ale cursului de schimb, ajungand la 410,3 milioane de dolari, determinate de o crestere cu 8% a veniturilor din publicitate TV fata de acelasi interval al anului trecut. In aceeasi perioada, OIBDA a crescut de peste doua ori la rate constante ale cursului de schimb, ajungand la 66,6 milioane USD. Fluxul de numerar liber a crescut cu 87,2 milioane USD, pana la 52,9 milioane USD.
Veniturile din publicitate TV in cele sase tari in care opereaza grupul CME au crescut cu aproximativ 7% in primele noua luni ale anului 2015.
Veniturile din publicitate TV au crescut cu 8% la rate constante ale cursului de schimb, iar cota noastra pe piata de publicitate TV a crescut in patru dintre cele sase tari in primele noua luni ale anului 2015.
In perioada ianuarie – septembrie, s-a mentinut sau marit cota de audienta in prime time in cinci dintre cele sase tari.
In trimestrul 3, grupul PRO TV a inregistrat un venit net de 32 milioane de dolari, reprezentand o crestere de 2,3% la rate constante ale cursului de schimb, fata de aceeasi perioada a anului 2014. OIBDA, profitul operational inainte de depreciere si amortizare, a crescut cu 42,3% la cursul de schimb efectiv si cu 67,8% la o rata constanta a cursului de schimb.
In perioada ianuarie-septembrie 2015, grupul PRO TV a inregistrat o cota medie de audienta de 31,7% in prime time, pe segmentul de public comercial, reprezentand o crestere de 1,2 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, in acelasi interval, a crescut diferenta in ceea ce priveste punctele de audienta in prime time intre PRO TV si principalul competitor, de la o diferenta de 10,3 puncte de share in 2014 la 11,4 puncte de share in 2015.
In trimestrul 3 al anului curent, incheiat pe 30 septembrie, grupul PRO TV a inregistrat o usoara crestere de 0,1 puncte procentuale a cotei de audienta in prime time, pe segmentul de public comercial, datorata cresterii de 0,7 puncte procentuale inregistrata de PRO TV, principalul canal al grupului.
In Romania, din portofoliul grupului CME fac parte: PRO TV, Acasa, Acasa Gold, Pro Cinema, Sport.ro, MTV Romania si PRO TV International.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz