Marketing

Rezultatele de audiență PRO TV și rezultatele financiare ale grupului CME în 2018

Reading Time: 3 minute

În 2018 (ianuarie – decembrie), canalul PRO TV a condus topul audiențelor pe toate segmentele de public. Pe parcursul întregii zile, PRO TV a obținut o medie de 3.6 puncte de rating și 22.5% share, în timp ce televiziunea clasată pe locul secund a avut o medie de 2.3 puncte de rating și 14.5% share. În prime time, PRO TV conduce topul cu o medie de 8.2 puncte de rating și 24.7% share, în timp ce televiziunea de pe locul al doilea a obținut o medie de 5.2 puncte de rating și 15.6% share.

Am fost lideri detașați de audiență atât pe parcursul întregii zile, cât și în prime time”,  declară  Aleksandras Cesnavicius, CEO-ul PRO TV, în contextul anunțării rezultatelor de audiență pentru anul 2018.

Atât pe parcursul întregii zile, cât și în prime time, grupul PRO TV (PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV INTERNAȚIONAL) a fost lider de audiență. Pe durata întregii zile, grupul PRO TV a obținut o medie de 4.3 puncte de rating și 26.7% share, în timp ce grupul media competitor a înregistrat numai 3.1 puncte de rating și 19.7% share. În prime time, grupul PRO TV a obținut o medie de 9.5 puncte de rating și 28.8% share, în timp ce grupul media de pe locul secund a înregistrat o medie de 6.6 puncte de rating și 20.1% share.

Care au fost cele mai urmărite programe PRO TV în perioada ianuarie – decembrie 2018?

Știrile PRO TV de la ora 19:00 reprezintă prima alegere a telespectatorilor din România și conduc topul știrilor cu o medie de 8.0 puncte de rating și 29.4% share.

Românii au talent, meciurile din UEFA Europa League și Las Fierbinți (cu cele două sezoane difuzate, 13 și 14) au condus topul celor mai urmărite programe din 2018.  Românii au talent, cu sezonul care a celebrat Centenarul României, a obținut o medie de 13.7 puncte de rating și 40.9% share. Meciurile din UEFA Europa League au adus cifre de audiență foarte bune în categoria de sport, cu o medie de 11.6 puncte de rating și 34.4% share, urmate de competițiile UEFA Nations League și UEFA Champions League, toate difuzate de PRO TV.

Emisiunea ”Ce spun românii” a fost lider de audiență în Access Prime Time în 2018, cu o medie de 5.3 puncte de rating și 24.5% share. România, te iubesc!, care abordează subiecte sociale, de educație, culturale și economice de interes național, a obținut o medie de 5.0 puncte de rating și 18.5% share.

În 2018, filmele PRO TV difuzate în fiecare duminică în prime time au obținut o medie de 8.0 puncte de rating și 21.7% share.

Cifrele de audiență sunt pe segmentul publicului comercial, cu vârsta cuprinsă între 18 și 49 ani și au fost furnizate de Kantar Media (ARMADATA). Au fost luate în considerare producțiile cu cel puțin 3 difuzări. 

Rezultatele financiare ale CME în 2018

Central European Media Enterprises Ltd a anunțat rezultate pentru tot anul 2018 și pentru trimestrul al patrulea încheiat la 31 decembrie 2018.

Astfel, pentru întregul an, veniturile nete au crescut cu 10% la rate efective și 5% la rate constante până la 703,9 milioane US$. Veniturile din exploatare au crescut cu 27% la rate efective și 25% la rate constante până 177,6 milioane US$. Profitul Operațional înainte de Dobândă, Impozit și Amortizare (OIBDA) a crescut 24% la rate efective și 21% la rate constante până la 222,7 milioane US$.

În trimestrul 4 veniturile nete au crescut cu 3% la rate efective și 7% la rate constante până la 228,3 milioane US$. Veniturile din exploatare au crescut cu 23% la rate efective și 28% la rate constante până la 80,8 milioane US$. OIBDA a crescut cu 19% la rate efective și 23% la rate constante la 90,7 milioane US$.

Veniturile din publicitatea TV au crescut cu 7% la rate efective și cu 3% la rate constante.

Veniturile din taxele de difuzare și din abonamente au crescut cu 19% la rate efective și cu 15% la rate constante.

CME a rambursat aproximativ 312 milioane US$ din datorie și datoriile similare în 2018.

În data de 31 iulie 2018, CME a finalizat vânzarea anunțată anterior privind operațiunile din Croația, iar contractul de vânzare privind operațiunile în Slovenia s-a încheiat în 18 ianuarie 2019, prin urmare, aceste operațiuni nu sunt incluse în raportarea companiei.

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Micii producători artizanali vin în premieră la FoodService & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS

Producătorii artizanali vin în premieră la Foodservice & Hospitality Expo 2024, alături de ALAS/Asociația Lanțului Alimentar Scurt, la un stand…

3 ore ago

Studiu Reveal Marketing Research: Pauza de la mediul online și tehnologie câștigă teren

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre modul în care românii percep și…

3 ore ago

NEXXT Summit: AI în acțiune – pregătim generațiile care schimbă viitorul

NEXXT Summit 2024 s-a încheiat cu succes, demonstrând încă o dată că România are potențialul de a deveni un centru…

3 ore ago

București, pe locul 5 în topul destinațiilor de Craciun din Europa

Platforma de influencer marketing Heepsy a realizat un research pentru a identifica care sunt capitalele europene cu cele mai multe…

3 ore ago

Limitless Agency – vânzări record de 100 milioane euro de Black Friday 2024

Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing digital din România, a înregistrat vânzări record de Black Friday…

5 ore ago

Târgul de Crăciun din Sibiu se deschide pe 15 noiembrie

Sibiu redevine Capitala Crăciunului vineri, 15 noiembrie, de la ora 18:30, când luminile festive vor străluci în bradul de Crăciun…

7 ore ago