Marketing

Revolutionarul de pe Madison Avenue

25 feb. 2013 3 min

Revolutionarul de pe Madison Avenue

Reading Time: 3 minute

<p> Buturuga mica rastoarna carul mare. Aceasta este propozitia care surprinde, pe scurt, o parte din esenta StrawberryFrog, agentia care schimba perceptii si revolutioneaza lumea advertisingului.</p> <p>  </p> <p> StrawberryFrog este o agentie mica. Mica dupa standardele industriei newyorkeze, pentru ca daca raportam la alte piete, cu cei 100 de angajati in sediul de pe Madison Avenue, chiar in cladirea unde a avut David Ogilvy primul sau birou, cu cele doua filiale din Amsterdam si Mumbai, dar si daca ne gandim la ambitiile de extindere spre Singapore, Rusia si posibil Europa Centrala, StrawberryFrog nu mai pare asa mica. Asta nemaivorbind de marile conturi globale pe care le are pe mana.</p> <p>  </p> <p> Cand am mers sa-l intalnesc pe Scott Goodson, stiam despre el ca este fondatorul StrawberryFrog, initiatorul unei miscari care face valuri in lumea advertisingului si autorul cartii „Uprising. How to Build a Brand and Change the World by Sparking Cultural Movements“, devenita bestseller in numai cateva luni de la lansare, cu recenzii extrem de favorabile peste tot in lume. Dupa primele 20 de minute din interviu, incepeam sa inteleg de unde i se trage faima si ce l-a inspirat sa faca toate campaniile inedite despre citisem in presa de specialitate. Dincolo de o minte stralucita, Scott Goodson este un bun strateg, capabil nu numai sa emita idei, ci si sa le transmita coerent si structurat. Pana la finalul intalnirii, eram convinsa ca voi urmari indeaproape miscarea initiata de StrawberryFrog, mai ales ca urmeaza sa lanseze noi concepte despre noua generatie de provocari cu care se confrunta brandurile in ziua de azi si incepe sa construiasca o comunitate in jurul ideii de movement marketing. Si am mai plecat din StrawberryFrog cu un gand: astept cu nerabdare sa citesc si cea de a doua carte a lui Scott Goodson, cea la care lucreaza acum, despre noua lume multiculturala in care traim acum.</p> <p>  </p> <p> <strong>StrawberryFrog: agentia  </strong></p> <p>  </p> <p> StrawberryFrog a fost infiintata in urma cu 15 ani, in Amsterdam, pornind de la ideea ca si o agentie care nu face parte dintr-o mare retea internationala poate sa lucreze cu branduri globale. Primul pas a fost consolidarea unei echipe de profesionisti, capabili sa  livreze si sa implementeze campanii globale, fara sa aiba nimic de-a face cu clasicele procese laborioase si birocratice din marile retele de publicitate. Canadian de origine, Scott Goodson s-a format profesional in Suedia, unde a lucrat timp de 10 ani. Acolo a luat contact cu o lume a publicitatii in care branduri mari precum IKEA, H&M, Electrolux sau Ericsson preferau sa lucreze cu echipe de creatie mici in locul unor birocratii globale, ceea ce la momentul acela in Franta, UK sau SUA ar fi fost total de neconceput. La sfarsitul anilor '90, cand a fondat StrawberryFrog, i s-a parut un model bun de urmat. In actualul context economic, cand se pune tot mai mult pret pe eficienta, flexibilitate si capacitatea de mobilizare rapida, modelul se dovedeste si mai de succes. Numele StrawberryFrog vine de la o specie de batracieni, o broasca rosie cu picioare albastre, otravitoare, originara din America de Centrala si de Sud, aflata la polul opus unui dinozaur, la fel cum simbolic si agentia se pozitioneaza la polul opus al marilor organizatii. „Suntem foarte mandri de cultura noastra organizationala, care este foarte antreprenoriala“, povesteste Scott Goodson.</p> <p>  </p> <p> Initial agentia a fost detinuta integral de el, ulterior in actionariat au intrat doi dintre angajatii firmei, iar de anul trecut s-a alaturat cu o investitie si compania independenta de PR APCO Worldwide.</p> <p>  </p> <p> Primul client pentru care a lucrat StrawberryFrog a fost o marca auto, apoi a castigat conturile globale ale Credit Suisse, Gas Jeans, Mitsubishi Motors, Heineken. Printre brandurile aflate in portofoliul agentiei se afla si alte nume mari precum: Pampers, IKEA, Emirates, Morgan Stanley, LG, PepsiCo, Mahindra.</p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: