Interviuri Marketing Tech

Revolutia Supernet

6 oct. 2015 7 min

Revolutia Supernet

Reading Time: 7 minute

Mai bine, mai repede, mai sigur, mai stabil. Nu este un slogan olimpic, ci promisiunea inovatiei Supernet 4G propuse de Vodafone Romania pentru internetul mobil. O promisiune tinuta cu brio de un an de zile. Pentru Laura Barbu, Director, Brand and Marketing Communication, Consumer Business Unit, Vodafone Romania, misiunea companiei este clara: sa democratizeze internetul, sa ofere fiecarei persoane sansa de a avea un smartphone, totul pentru o viata mai buna cu ajutorul tehnologiei.

Ati aniversat recent un an de la lansarea Supernet 4G cu cea mai mare experienta de internet gratuit din Romania. Ce a insemnat acest an pentru Vodafone?

Intr-un an de la lansare, Supernet 4G, inovatia propusa de Vodafone Romania in utilizarea serviciilor de Internet mobil, a asigurat utilizatorilor o experienta superioara, viteze ridicate, stabilitate crescuta si o protectie completa a conexiunilor de date, pentru streaming si browsing optimizat. Din punct de vedere strict comercial, cifrele sunt impresionante: peste 18 milioane de site-uri de tip „phishing” si 600.000 virusi au fost blocati, iar zilnic, au fost protejate 100 milioane de conexiuni de internet, prin SecurityPro 2.0. si MaxProtect. Din luna septembrie 2014 pana in septembrie 2015, utilizatorii au vizionat 60 de milioane de ore de continut prin streaming, la viteze de upload si download considerabil mai mari, datorita inovatiei exclusive UltraSpeed. Recent, pentru a sarbatori un an de la lansarea Supernet 4G , Vodafone Romania a oferit cea mai mare experienta de internet gratuit din Romania: in weekendul 12-13 septembrie, toti utilizatorii serviciilor Vodafone au putut naviga pe internet timp de doua zile, gratuit si nelimitat. In acest weekend, am batut atat recordurile de trafic raportat la cea mai buna zi din istoria Vodafone Roamnia, dar si comparativ cu cel mai bun weekend din istoria companiei. Daca este sa ne uitam la campaniile de comunicare, am fost constanti in a construi viziunea noastra in jurul conceptului „Force for Good” si in a pastra misiunea de a sprijini oamenii pentru o viata mai buna, cu ajutorul tehnologiei. Ne-am propus sa democratizam internetul, sa oferim sansa fiecarei persoane de a avea un smartphone si am pus aceasta misiune in slujba fiecarui roman si a fiecarui business din Romania. Astazi continuam firesc platforma „Romanii au initiativa”, vorbindu-le oamenilor, in campaniile curente, despre momente autentice din vietile romanilor, momente in care conteaza sa fii conectat cu cei apropiati.

Cum au primit romanii serviciile 4G de la Vodafone?

Tot intr-un an de zile, am putut vedea cum tehnologia 4G a devenit din ce in ce mai accesibila: astazi avem peste 1.100.000 de terminale 4G conectate la reteaua noastra, iar ritmul de adoptie a serviciilor 4G este impresionant si creste de la luna la luna. Fata de luna septembrie a anului trecut, traficul de date 4G a crescut de 15 ori in reteaua noastra. De cealalta parte, avem studii care ne demonstreaza ca romanii asociaza serviciile 4G din Romania cu Vodafone, fapt ce confirma puterea si superioritatea retelei Supernet 4G si recunoasterea acestor performante de catre romani, dar si din afara. Recent, potrivit unui studiu extins publicat de OpenSignal in septembrie 2015, Vodafone Romania furnizeaza cele mai bune viteze de date 4G din Europa, cu o medie de 36 Mbps. In plus, avem semnale din piata care confirma ca si rata de adoptie a serviciilor 4G este considerabila si in randul tinerilor. Campania de comunicare care l-a avut pe Raymond personaj central reflecta fix aceasta idee: ca tinerii isi pot trai viata asa cum vor cu ajutorul tehnologiei.

Cum arata astazi promisiunea brandului Vodafone in Romania?

Propunem astazi o platfoma de comunicare prin care le vorbim romanilor despre cat de mult conteaza sa ramai conectat, oriunde s-ar afla. Suntem alaturi de ei, asa cum spune si promisiunea brand-ului nostru „oricand conteaza”, in momentele importante din viata lor, ajutandu-i sa reuseasca cu ajutorul tehnologiei. In aceasta toamna, in campania de comunicare, am legat nevoia de conectare fara intreruperi, la viteze si experiente de utilizare superioare, pe de o parte de suprematia retelei noastre reconfigurate Supernet 4G, recunoscuta de catre romani ca fiind cea mai buna retea, cu cea mai buna experienta 4G, de cealalta parte. Practic, punem accentul pe portretizarea acelor momente simple dar importante din viata in care puterea tehnologiei contribuie decisiv.

„Suntem de 7 ani recunoscuti drept Top Social Brand in Romania si pentru ca, realmente, gandim campaniile integrat pe toate mediile si nu alegem neaparat cararea cea mai batatorita.” – Laura Barbu, Director, Brand and Marketing Communication, Consumer Business Unit, Vodafone Romania

Vodafone este foarte activ in zona de social media. Cat de dificila este pentru un brand atat de important gestionarea prezentei pe retelele sociale?

Anul acesta, Vodafone a fost declarat, pentru al saptelea an consecutiv, Top Social Brand. Asadar, pentru noi, gestionarea prezentei in social media nu este nici pe departe o sarcina dificila, ci face parte din AND-ul de brand: suntem un brand care ajuta oamenii sa ramana conectati cu ajutorul tehnologiei, cu atat mai mult este mai important sa fim prezenti in social media, acolo unde utilizatorii nostri sunt logati si activi. Am fost printre primele companii cu o pagina de Facebook, iar azi am ajuns la peste 800.000 de fani si la un nivel de engagement impresionant, care se dubleaza de la an la an. Am fost si primii care am creat un forum in industria telecom, asa ca luam in serios misiunea de a incurajam dialogul deschis in online: oamenii asta cauta, dincolo de informatie sau „entertainment”, cauta raspunsuri la intrebarile pe care le au in acel moment. Si asta primesc: raspundem, in majoritatea cazurilor, in aceeasi zi, iar interactiunile digitale cresc de la zi la zi, odata cu democratizarea smartphone-urilor. Cu alte cuvinte, suntem prezenti in social media inca de la inceputurile social media in Romania si nu ne-am dat nicio seconda inapoi de la a le raspunde utilizatorilor nostri in timp real. Mai mult, am cautat relevanta in zona de DIGITAL, intr-un mod cat se poate de autentic. Este si motivul pentru care personajele din campaniile noastre au deschis si intretin si la ora actuala pagini de Facebook distincte, nebranduite, unde comunica instant cu fanii lor. Ghita are, in acest moment, aproape 600.000 de fani, Raymond il urmeaza cu peste 400.000. Social Media a reprezentat, in majoritatea cazurilor, o componenta importanta in campaniile noastre, locul unde oricine se putea conecta cu protagonistii nostri si cu experientele lor. Suntem de 7 ani recunoscuti drept Top Social Brand in Romania si pentru ca, realmente, gandim campaniile integrat pe toate aceste medii. Si nu alegem neaparat cararea cea mai batatorita: spre exemplu, nu iesim mereu intai cu TV-ul si apoi declinam pe toate mediile. Putem sa luam exemplul din vara, cu Cabral. Cabral a postat pe pagina lui Ghita ca ar vrea sa mearga pana in Croatia: „Ghita Ciobanul, hai sa mergem sa vedem locurile alea din Games of Thrones, unde au filmat oamenii. Vii cu mine in circuit prin Europa?”. Ceea ce s-a si intamplat! Noi am ales sa documentam video excursia lor si ce a iesit pana la urma a fost un spot care a fost disponibil pe TV.

Folositi de ceva vreme oameni reali si povesti reale in campaniile publicitare. De ce ati luat aceasta decizie si cum ajuta ea cresterea brandului?

Prin platforma „Romanii au initiativa”, am dat viata promisiunii noastre de a ii sprijini pe romani, de a fi impreuna mai puternici. Am fost alaturi de ei cu Biblioteca Digitala, cu programul „Un smartphone pentru fiecare roman”, cu Floraria Digitala, aplicatia Salvamont si multe altele. Oamenii aveau nevoie sa afle ca pot face lucruri importante pe masura experientei lor. Nivelul urmator s-a tradus prin nevoia de a prezenta utilizatorului beneficiul real al tehnologiei, insa din perspectiva lui, nu din cea a companiei. Era mult mai credibil si mult mai puternic sa vezi cum tehnologia poate ajuta oamenii sa aiba o viata mai buna direct de la cei care deja reusisera sau facusera un pas in directia aceasta. Asa am ajuns la aceasta abordare realista, intr-un moment in care piata telecom aborda advertising-ul cu totul altfel. Am lasat romanii cu initiativa sa isi spuna povestea: erau romani care pusesera business-uri mici pe picioare, romani care avusesera puterea de a-si vedea visul implinit si care evoluau si datorita tehnologiei. Noi doar i-am lasat sa isi spuna povestea, cu propriile lor cuvinte. Reteta din spatele platformei „Romanii au initiativa” vine din documentarea povestilor si din autenticitatea personajelor. Si publicul chiar asta cauta in lumea digitala: asteapta conversatie si transparenta, alege utilitate si cauta inspiratie. Rezultatele nu au intarziat sa apara. Spre exemplu, in doar o luna de la lansarea primei campanii, Ghita era unul dintre cele mai populare personaje in social media, reusind sa ajunga in Top 3 celebritati in Romania, pe Facebook. Campania a avut si un impact comercial considerabil, marcand momentul in care vanzarile de smartphone au depasit vanzarile de feature phones. Presa internationala – spre exemplu BBC News – a scris despre el, vorbind despre personajul Ghita ca despre un fenomen. A fost dat chiar drept exemplu privind „digitalizarea Romaniei” la Comisia Europeana. Campania cu Ghita a adunat peste 14 premii la festivaluri de advertising internationale si nationale, ce include singurul premiu castigat vreodata de vreun brand activ in Romania, pentru eficienta in comunicare, la prestigiosul festival de la Cannes. Videoclipul piesei „Viata cum vreau eu” a lui Raymond are peste 1,2 milioane de vizualizari, iar post-ul lui pe Facebook, la lansarea clipului, a avut o rata de engagement de aproape 50%, in conditiile in care media pe Facebook este de 1,5%.

Ce investitii ati facut in retea in ultimul an si care sunt planurile pe acest plan pentru perioada urmatoare?

Am extins acoperirea 4G a Vodafone Romania: cuprindem acum 2.500 de localitati si primele 100 de orase din tara. Totodata, reteaua 4G a Vodafone Romania acopera toate cele 41 de resedinte de judet, in proportie de 100%. In plus, acoperirea 4G+ a Vodafone Romania dispune de o implementare unica de spectru, oferind cea mai buna combinatie de viteze si acoperire indoor. Serviciile 4G+ sunt disponibile acum in noua orase: Bucuresti, Brasov, Cluj, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova, Galati si Ploiesti. Mai mult, dispunem in portofoliul nostru de aproape 100 de terminale compatibile 4G de la 10 producatori din piata. Pentru noi, insa, oamenii de comunicare, dincolo de investititiile in retea, sta intotdeauna povestea si dorinta de a gasi modul natural de a o transmite publicului. De exemplu, in weekendul 12-13 septembrie am oferit tuturor clientilor Vodafone Romania internet gratuit nelimitat. A fost cea mai mare experienta de acest gen din tara, iar rezultatele au fost spectaculoase. Dar dincolo de aceste cifre, a stat multumirea ca am reusit sa fim alaturi de utilizatorii nostri intr-un mod creativ si relevant pentru ei.

Cum a evoluat utilizatorul roman de servicii de comunicatii mobile in ultimii 3 ani?

Stim deja ca utilizatorii consuma din ce in ce mai multe date, dar cand ne uitam la cifre, vedem ca traficul de date creste, intr-adevar, intr-un ritm impresionant. Comparativ cu luna septembrie 2014, traficul de date in reteaua noastra a crescut cu 132%, iar traficul de date 4G a crescut de 15 ori, in aceeasi perioada. De asemenea, poate ar fi momentul sa realizam ca, pentru tineri, astazi, ecranul telefonului mobil este primul si cel mai important ecran din viata lor, a detronat demult TV-ul. Si de aici schimbari majore in modul in care consuma media, intrucat tinerii isi cauta informatiile pe internet si ofera credit din ce in ce mai mult spatiului online. Daca anii trecuti, cresterea consumului video era o previziune, astazi este o certitudine. Ne demonstreaza cifrele: 50% din consumul de date actual al clientilor nostri din baza este streaming video, urmat de browsing (30%), email-uri si social media (12%) si transfer de fisiere (8%). Iar in weekendul 12-13 septembrie, streaming-ul video a fost rege, urmat de browsing si Social Media.

Cum sprijina Vodafone, prin serviciile sale, companiile din Romania?

Suntem, inainte de toate, un partener pentru companiile din Romania si contribuim decisiv la optimizarea costurilor, crearea oportunitatilor de afaceri precum si flexibilitatea si viteaza de reactie la aceste oportunitati. Afacerile se digitalizeaza, datorita tehnologiei, iar angajatii devin din ce in ce mai mobili. Nevoia companiilor de a fi mai eficiente si mai agile si-a gasit foarte bine raspunsul in ceea ce oferim noi, si de aici si parteneriatul recunoscut de catre clientii nostri – companiile recunosc in Vodafone partenerul de comunicatii si nu doar un simplu furnizor de servicii. Prin pachetele de comunicare si solutiile digitale pe care le oferim partenerilor nostri, lucram impreuna astfel incat atat corporatiile mari cat si mediul antreprenorial romanesc sa fie ceea ce noi numim „Ready Business”, adica un business sanatos si pregatit pentru viitor.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: