RetuRO deschide un nou centru în Giarmata, pentru procesarea ambalajelor reciclate
Reading Time: 3 minuteRetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare, cel mai mare proiect de economie circulară din România, deschide cel de-al doilea centru de colectare a ambalajelor de băuturi din țară, în cadrul parcului logistic din Giarmata, județul Timiș. Aici vor fi numărate, sortate și trimise spre reciclare doar recipientele de băuturi returnate de consumatori prin Sistemul de Garanție-Returnare, marcate cu cod de bare specific și logo-ul „Ambalaj cu garanție”.
Centrul RetuRO de la Giarmata are o suprafață de aproximativ 4.400 de metri pătrați și este dotat cu echipamente avansate de procesare a ambalajelor. Odată cu operaționalizarea acestui centru, RetuRO adaugă pe listă noi oportunități de locuri de muncă verzi, prin cei 32 de angajați care lucrează în două schimburi în această unitate de colectare.
Infrastructura de centre regionale pentru Sistemul de Garanție-Returnare va fi dezvoltată treptat de RetuRO, până la finalul anului, simultan cu creșterea volumului de ambalaje de băuturi puse pe piață de producători, returnate de consumatori și colectate de comercianți. Împreună cu centrul RetuRO din Bonțida, RetuRO va procesa aproximativ un miliard de ambalaje de băuturi, anual.
Gemma Webb, CEO și Președinte al Directoratului RetuRO:
Inaugurarea celui de-al doilea centru de sortare și numărare RetuRO reprezintă mai mult decât o deschiderea unei noi unități de colectare a ambalajelor; este vorba despre consolidarea angajamentului nostru de a remodela peisajul reciclării din România. Obiectivul RetuRO este de a face reciclarea accesibilă fiecărui român, integrată cu ușurință în activitatea cotidiană. De la lansarea oficială a Sistemului de Garanție-Returnare în România, pe 30 noiembrie, am fost martorii unei integrări treptate a ambalajelor SGR în magazinele de retail. Producătorii și importatorii au trecut, deja, la producerea exclusivă de ambalaje SGR, în timp ce comercianții au comandat primele kit-uri de colectare și se pregătesc să accepte ambalajele goale de la consumatori, pe care, apoi, RetuRO le va colecta din magazinele lor.
Dar acesta este un obiectiv pe care nu-l putem realiza singuri. Vrem să ne reafirmăm angajamentul față de mediu și îi chemăm pe toți românii să se alăture acestui efort colectiv pentru a construi împreună un viitor mai verde pentru țara noastră.
Mircea Fechet, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor:
La doar 2 luni de la lansare, constatăm că Sistemul de Garanție-Returnare aduce cu sine atât provocări, cât și progrese remarcabile în efortul nostru comun de a promova reciclarea, de a reduce impactul poluării prin ambalaje asupra mediului înconjurător și de a ne asigura că atingem țintele europene impuse pentru reciclare. Așa cum am subliniat anterior, statul român și-a îndeplinit datoria în ceea ce privește implementarea SGR, iar această nouă fabrică este încă o dovadă că și sectorul privat își asumă cu seriozitate și responsabilitate rolul său.
Capacitatea acestui centru de a procesa aproximativ 8 milioane de ambalaje pe lună evidențiază importanța și necesitatea unor astfel de inițiative. Este important de menționat că, în România, cu cele aproximativ 7 miliarde de ambalaje pe care ne dorim să le recuperăm, anual, de pe piață, implementăm al doilea cel mai mare sistem de Garanție-Returnare din Europa, urmând exemplul Germaniei, care procesează 18 miliarde de ambalaje pe an.
SGR va reprezenta un exemplu de bună practică pentru guvernele din întreaga lume, fiind cel mai mare sistem de acest tip în care întregul proces este centralizat. Comercianții sunt o verigă esențială în această ecuație. Ei asigură coeziunea și funcționalitatea întregului lanț. Rolul lor nu se rezumă doar la aspectele comerciale; ei sunt cei care garantează succesul acestui proiect național orientat către sustenabilitate.
La centrul RetuRO din Giarmata vor fi transportate atât ambalajele de băuturi colectate manual, cât și automat, prin echipamente de tip RVM.
În perioada următoare, RetuRO va anunța și alte locații strategice care vor intra în pregătire pentru susținerea Sistemului Garanție-Returnare, subliniind angajamentul companiei pentru expansiunea rețelei și dezvoltarea infrastructurii pentru un viitor mai sustenabil.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz